Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Gatenpatroon is toch hetzelfde, snap niet waarom je nu nog een ander spruitstuk gaat halen.

Je ziet overigens ook al op de oude dat hij op de plek van de afgebroken bout gelekt heeft, getuige de roetaanslag.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

#1051
Oorzaak van de herrie gevonden........



gat in flexibel gedeelte. Is natuurlijk wat groter geworden doordat ik een stuk of vier keer er een spruitstuk afgehaald en weer opgezet heb.

Dit is niet meer te fixen denk ik.............ggrrr

BR

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 21-02-2019 10:39:05
Gatenpatroon is toch hetzelfde, snap niet waarom je nu nog een ander spruitstuk gaat halen.

Je ziet overigens ook al op de oude dat hij op de plek van de afgebroken bout gelekt heeft, getuige de roetaanslag.

Je hebt gelijk, maar zekere voor onzekere, ik heb net gepost dat i kde oorzaak heb gevonden van de herrie.....

BR

blauweroffel

Ik heb voor nood er een boel holts pasta en een band omheen gefröbeld.
Herrie bijna nul, nu op zoek naar andere uitlaat met flexibel deel.

Mijn eigen DOP de restanten van de trekhaak verwijderd, iemand heeft ooit de knobbel er van af geslepen  ???
Ik heb nog een complete afneembare trekhaak en die gaat er nu onder. Altijd handig, vooral als iemand er achter op rijdt......

Zo staat ie er nu bij:



Binnenkort ABS controller eruit halen, moet gesoldeerd worden.
En uitvogelen waarom SRS lampje brandt.

BR

blauweroffel

#1054
Gisteren de oude trekhaak er af gehaald (kogelgedeelte was afgeslepen) en er een afneembare opgezet.



Ook de nieuwe bumpersteunen erop en de bumper terug geplaatst.



Vanavond wilde ik er een VPB opzetten, maar de boutjes bovenop de poten zitten werkelijk muurvast. Dus IMAL er op en morgen maar weer eens proberen.

BR

de Boeing

Staat netjes die trekhaar zonder knobbel  ;D

en idd de boutjes van de veerpoten wil je niet stuk draaien, voorzichtigheid is de boodschap dus 

blauweroffel

Overigens,
Op de achterklep staat dus "R", maar dit is niet de originele klep. Een goede kijker ziet ook twee deuken rechts onder het raam. : dit is dus niet de plek waar je moet duwen als tie een auto ambulance op moet....
Maar goed, een andere klep wacht reeds op montage en de originele aanduiding ligt te wachten.

BR

Benny850


blauweroffel

Gisteren het voorste gedeelte van de uitlaat vervangen van de DOP van mn zus. Het flexibele deel was kapot: vrij grote gaten.......
Op de sloop stond nog steeds een V70 met zelfde motor en daar had ik het spruitstuk ook al vanaf gehaald. Voorste gedeelte met katalysator had ik er zo onder uit. Gemakkelijk als er een heftruck is: auto mooi op werkhoogte..
Thuis de beschikking over assteunen en een krik....... Grootste uitdaging was om de klem om het verbindinsstuk los te krijgen.  Ongeveer 40 cm werkhoogte....
Maar het is gelukt en de auto maakt geen herrie meer.

Nu binnenkort waarschijnlijk de homokineten vervangen. Bij maximale stuuruitslag maakt het wat kabaal en schud de  voortrein een beetje als je optrekt.

BR

blauweroffel

Even wat anders.
Het Amerika "avontuur"  (Fx cognitieve therapie) komt steeds dichterbij. Inmiddels informatie ontvangen van iemand die er al is geweest en veel YT filmpjes op FB gezien: Allemaal mensen met NAH die vertellen over de behandeling en wat het resultaat was. Verbluffende resultaten worden geboekt!
De bril die mn vrouw heeft zorgt zeker voor verlichting, vooral licht is geen probleem meer, maar andere klachten blijven en het lijkt ook als of het weer wat erger wordt.
De prijs is fors (reken op bedragen tussen 10.000 en 14.000 euro), en dit wordt niet vergoed door ziektekostenverzekeringen, maar ik mocht wel een verzoek indienen bij die van ons en wellicht dat er een bijdrage in de kosten gedaan kan worden.

We gaan een intake (skype) doen en dan horen we of een behandeling zinvol is.

BR






Vulk


razorx


Hans Duiven

Quote: Nu binnenkort waarschijnlijk de homokineten vervangen. Bij maximale stuuruitslag maakt het wat kabaal en schud de  voortrein een beetje als je optrekt.

Zitten de stuuruitslagbegrenzers er nog wel op?

blauweroffel


blauweroffel

De grijze lust wel koelwater......

Moet nu toch al twee keer bijvullen in korte tijd.
Kachelradiateur is niet lek, aansluitingen lekken ook niet.
Ook achter de motor aansluitingen droog......
Zal eens onder het tankje kijken en de aansluitingen door het schutbord, maar als dat allemaal droog is, dan...??

BR