Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

Vanmorgen om 07.00 uur de rechterkoplamp helemaal uit elkaar getrokken.
Reflector uit huis gehaald.
Bleek er in het verleden een massadraad beetje klungelig met smeltplastic te zijn gerepareerd... Nu beter gedaan en lamp doet t weer.
Om 08.30 bij garage voor herkeuring en nu in orde bevonden.
Maar volgende dient zich aan aan: kleine lekkage bij stuurhuis, rechterzijde. Eens kijken of dit nog te fixen valt, of dat er en ander stuurhuis in moet.

BR

blauweroffel

Vandaag op MP: twee koplampen gevonden. Aangekomen bij verkoper blijkt het iemand te zien die afgeschreven volvo's gebruikt bij rodeo's.

Stond een DOP met 160000 op de teller, van eerste eigenaar. motor was er al uit. Heb 4 koplampen en set achterlichten meegenomen.
Morgen of zaterdag de voorste wielkuipen eruit halen, zij nog helemaal goed.

Hij had het over een DOP T-5R (MT) in Duitsland met kapotte motor, voor 500 mocht ie weg. Lijkt mij wel interessant.

BR

Menno3274

Halen dat ding ;)

Citaat van: blauweroffel op 16-05-2019 22:02:21
Vandaag op MP: twee koplampen gevonden. Aangekomen bij verkoper blijkt het iemand te zien die afgeschreven volvo's gebruikt bij rodeo's.

Stond een DOP met 160000 op de teller, van eerste eigenaar. motor was er al uit. Heb 4 koplampen en set achterlichten meegenomen.
Morgen of zaterdag de voorste wielkuipen eruit halen, zij nog helemaal goed.

Hij had het over een DOP T-5R (MT) in Duitsland met kapotte motor, voor 500 mocht ie weg. Lijkt mij wel interessant.

BR


blauweroffel

Ik heb inmiddels twee foto's toegestuurd gekregen van Dennis.
De klep leek wel wel verkoold en er was een stuk rand weg, het leek alsof er aan geknabbeld was.

Dit weekend een andere achterklep in de DOP en de T-5R symbolen er op plakken, er zitten twee deukjes in de klep en het slot werkt niet helemaal goed. Ik wordt gek van het gepiep/gerammel. Voor andere binnenschermen. En dan moet het maar goed genoeg zijn voor Best.

Inmiddels bekend dat mijn vrouw in aanmerking komt voor een behandeling in Amerika. We gaan er in september naar toe. Ik hoop dat de klachten (goeddeels) gaan verdwijnen. We zijn een crowdfunding gestart en het is hartverwarmend te zien hoeveel mensen reageren.
Mensen die je al jaren niet meer gezien of gesproken hebt reageren. Je wordt er stil van.

BR

)()()sT

Dat is goed nieuws!! Ik ben heel benieuwd of het straks zinn vruchten afwerpt :)

volvobug

Citaat van: )()()sT op 31-05-2019 08:08:54
Dat is goed nieuws!! Ik ben heel benieuwd of het straks zinn vruchten afwerpt :)

Mee eens, spannend hoor voor jullie.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Mooi, man! Misschien de link voor crowdfunding ook hier plaatsen? Elke euro is er een  :)

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 01-06-2019 10:50:52
Mooi, man! Misschien de link voor crowdfunding ook hier plaatsen? Elke euro is er een  :)
Citaat van: elianmars op 01-06-2019 10:50:52
Mooi, man! Misschien de link voor crowdfunding ook hier plaatsen? Elke euro is er een  :)

Dit is de link, maar ik wil beslist niet als bedelaar overkomen. Kam altijd de DOP nog in de verkoop doen..

https://www.doneerdoel.nl/actie/1890/met-hersenletsel-sta-je-aan-de-zijlijn

BR

elianmars

Ik zie je zeker niet als bedelaar, hoor. Ik hoop van harte dat de behandeling Annemarieke verlichting gaat geven. Ik heb zojuist een donatie gedaan en hoop dat er nog vele donaties volgen. Alvast heel veel succes gewenst!

blauweroffel

In de aanloop naar Best de km teller gemaakt (tandwiletje) en andere achterklep gemonteerd en T-5R logo en TWR geplakt.

Het dash wordt oud. Ik heb mn best gedaan om het voorzichtig uit elkaar te halen, maar soms valt t onder je handen uit elkaar.

voorbeeld:


De klem van  de tellerbak klemt hierom heen. Was dus compleet afgeknapt. met zwarte loctite 436 gelijmd, bleef nog zitten ook. Maar te snel de tellerbak erin gezet, er is wat van dat spul over het glas naar beneden gelopen. En tuurlijk was er na montage en lampje kapot van de tellerverlichting. zucht.

De klep verwisselen stelt niet zoveel voor. Heb er niet eens een plaatje van. Alleen het slot omzetten, dar moet ik nog even op studeren. Maar eindelijk zoals het hoort:



Geen idee waarom het gedraaid is..

BR

blauweroffel

Afgelopen vrijdag de grijze XC weer bij Dennis opgehaald.
20 nieuwe kleppen en de kop afgevlakt. Dat rijdt weer retestrak. Dennis heeft puik werk geleverd en ik ben niet tot de bedelstaf verheven. Klasse!

Al met hem afgesproken dat de DOP in de zomer naar hem gaat: nieuw stuurhuis, en het uitlaat spruitstuk lekt aan de rechterzijde. Ook is een nivomat aan het lekken. het ringetje van de olieretourleiding lekt ook.  Kortom: er valt altijd wel wat aan een 850 te doen  ;D

BR

blauweroffel

De afgelopen twee weken gebivakkeerd in Groesbeek en Renswoude. twee prima zeer prikkelarme campings, vooral de Zoete Aagt is heel goed bevallen.
Heel veel gefietst, het mooie weer werkte goed mee....

De griize maakt weer wat geluidjes.....de haakse overbrenging laat van zich horen en bij starten van de motor hoor ik de klepstoters ( of één klepstoter??)een tijdje tikken, tenminste ik denk dat dat het is, het verdwijnt na verloop van tijd. De multiriem protesteert af en toe ook. Binnenkort nog maar en keer naar Elst.

Over vier weken naar Amerika, het komt nu snel dichterbij!

BR

Vulk

Een prikkelarme vakantie is altijd goed!

Wat betreft de tikkende klepstoters. Heb je de motor al eens geflusht?

vincen tdi

Het gaat toch om een N ?
Die hebben toch vaste klepstoters ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Vulk