Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

Idd vaste klepstoters.... ga wel even lngs bij Dennis. Ik heb het idee dat het minder wordt als je wat langer rijdt, maar ik kan mij vergissen.

Soms zit t tegen:
Gistermorgen de grijze zo dood als een pier....accu compleet leeg. De groene erbij gezet, startkabels en toen....na een paar minuten alleen wat geklik.
Accu dus maar even gewisseld met de groene. Zet de groene dus even weg, zie ik dat de koelvloeistof uit het expansievat wordt geperst  >:( >:( >:(
Die bouwt dus druk op, ggrr. Waterpomp kapot? of iets ergers?

Dus die gaat ook naar Dennis. Moest toch al een ander stuurhuis op, en nog wat kleien dingetjes zoals achterste spruitstuk vervangen, hals bij benzinetank vervangen, lekke nivomat, kleine dingetjes dus.

Maar eerst naar Amerika, dan zien we weer verder
BR

blauweroffel

Voor de zekerheid de thermostaat van de DOP maar even vervangen en de auto stationair laten draaien en even mee gereden.
Geen overdruk meer, er wordt geen koelvloeistof meer uit het expansievat geperst.

BR

elianmars

Citaat van: blauweroffel op 29-08-2019 20:05:45
Voor de zekerheid de thermostaat van de DOP maar even vervangen en de auto stationair laten draaien en even mee gereden.
Geen overdruk meer, er wordt geen koelvloeistof meer uit het expansievat geperst.

BR

Mooi. Hopen dat het zo blijft  :eusa_pray:

blauweroffel

Afgelopen zondag naar Utah gevlogen voor de behandeling van mijn vrouw. Vooral voor haar doet het erg erg goed om lotgenoten te spreken. "feest der herkenning", nou, ja voor zover het een feestje te noemen is dan. Maar niks uit hoeven leggen, geen rare gezichten als je met een grote koptelefoon (noisecancelling) aan het ontbijt zit, en je hebt meteen aanspraak, er zitten hier toch al gauw nog tien andere Nederlanders.
Nu toch nog even bijkomen van het tijdsverschil van 10 uur.

BR

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel


blauweroffel

Even een berichtje uit Utah.
Vorige week heeft mijn vrouw daar een behandeling gehad in de CFX kliniek, Provo.
De behandeling waar in Nl vrij veel over te doen is: not evidence based, placebo effect vv goede behandeling, resultaat, persoonlijke aanpak.

Inmiddels meer dan 200 Nederlanders geweest die zo'n beetje allemaal "uitbehandeld" waren hier in NL.
De meesten die er naar toe gaan hebben na een hersenschudding ernstige vermoeidheidsklachten, overgevoelig voor licht- en geluidsprikkels, evenwichtstoornissen, veel en langdurige hoofdpijn, nekklachten.

Het verhaal gaat dat je er in een week van kan genezen na hun (zeer intensieve) behandeling en heel soms is dat ook zo. Maar meestal wordt er een begin gemaakt met herstel en zul je bij terugkomst in Nederland nog flink moeten oefenen om verder te herstellen.
Geen probleem, want niets is fijner te merken dat je daadwerkelijk hersteld en veel klachten verdwijnen.
Zo ook bij mijn vrouw: geen dubbelzien meer, veel sneller hersteld na overprikkeling, prismabril kan in de kliko, en ook lezen kan weer.
De verwachting is dat over 2-3 maanden ook overgevoeligheid voor geluid weg is (veel oefenen thuis!) en het "filter" weer werkt.

Geweldig gewoon. De behandeling heeft er nu al voor gezorgd dat haar ogen het weer doen! Daar kwam geen oogarts of opticien aan te pas. Vandaag heeft een optometrist het nog eens bevestigd: ogen prima!

We zijn blij!

BR


rob850/480

Fijn dat het aanslaat.
Ben dan toch wel benieuwd waarom dit niet of nog niet in Nederland kan.
Denk dat dit goedkoper is dan jaren lang aanmodderen en vaak ook afgekeurd met een uitkering thuis zitten.
En dat is dan nog het mist belangrijkste want het gaat tenslotte om kwaliteit van leven.

elianmars

Geweldig, Gerco!
Het is eigenlijk gewoon triest dat je hiervoor naar het buitenland moet. Maar goed, de mogelijkheid is er in elk geval.

Vulk


blauweroffel

Vandaag een beetje klooien...
Hoe je dan uiteindelijk toch met een volvo bezig bent  ;D

Wil de garage eens opruimen, gereedschap sorteren en uitzoeken, werkbank leeg maken, ben dus op zoek naar gereedschap, overal zoeken, war o waar?, even denken, waar t laatst gebruikt?, de groene...? even kijken achterin, auto open maken, huh schimmel op achterste klep?, even open maken (ja, daar lag de wielsleutel...), maar waar komt schimmel vandaan, even verder zoeken, bak waar reservewiel in ligt staat een laag water.......raar, waar komt dat vandaan?
wiel er uit, droog maken, hee, water onder de zwarte rand bij slotvanger, zijpaneel rechts ook vochtig, dus alle platen er uit. Links zit een slang met een vrij grote kruisvormige opening, deze ligt tegen relais van de achterlichten, en er komt wat water uit. Nu weet ik war t water uit komt, maar waar is die slang van/voor en hoe heurt t dan wel te zitten?

Is dit afwateringsslang van open dak? Moet die niet in kleine bakje links zitten en dan met opening in rubber? Denk t wel. Dus daar maar in vast gezet. Meteen dan maar even alles schoongemaakt, slotvanger versteld (klep rammelde), watoverigens een butklus is want die torx bouten zitten verdomd vast en welke torx past nu eigenlijk.......uiteindelijk torx 30 erin vast gemept, grote sleutel erop en met beleid en kruipolie losgekregen.
Alles verder achterin schoongemaakt, de achterste vpb ook maar eens vastgezet, zo dus weer een anderhalf uur verder.

En de garage....ga ik morgen opruimen.

BR

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: blauweroffel op 25-09-2019 05:37:24
Even een berichtje uit Utah.
Vorige week heeft mijn vrouw daar een behandeling gehad in de CFX kliniek, Provo.
De behandeling waar in Nl vrij veel over te doen is: not evidence based, placebo effect vv goede behandeling, resultaat, persoonlijke aanpak.

Inmiddels meer dan 200 Nederlanders geweest die zo'n beetje allemaal "uitbehandeld" waren hier in NL.
De meesten die er naar toe gaan hebben na een hersenschudding ernstige vermoeidheidsklachten, overgevoelig voor licht- en geluidsprikkels, evenwichtstoornissen, veel en langdurige hoofdpijn, nekklachten.

Het verhaal gaat dat je er in een week van kan genezen na hun (zeer intensieve) behandeling en heel soms is dat ook zo. Maar meestal wordt er een begin gemaakt met herstel en zul je bij terugkomst in Nederland nog flink moeten oefenen om verder te herstellen.
Geen probleem, want niets is fijner te merken dat je daadwerkelijk hersteld en veel klachten verdwijnen.
Zo ook bij mijn vrouw: geen dubbelzien meer, veel sneller hersteld na overprikkeling, prismabril kan in de kliko, en ook lezen kan weer.
De verwachting is dat over 2-3 maanden ook overgevoeligheid voor geluid weg is (veel oefenen thuis!) en het "filter" weer werkt.

Geweldig gewoon. De behandeling heeft er nu al voor gezorgd dat haar ogen het weer doen! Daar kwam geen oogarts of opticien aan te pas. Vandaag heeft een optometrist het nog eens bevestigd: ogen prima!

We zijn blij!

BR


Ik lees nu pas bij, maar wat een super nieuws!

blauweroffel

Dank voor de reactie's over Utah!
IK was nog vergeten te zeggen dat ze ook geen pijnstillers meer hoeft te slikken. En dat is ook heel wat waard, want de bijwerkingen daarvan....daar werd je ook niet vrolijk van.
De komende maanden gaan we veel oefenen om ook het werkgeheugen weer normaal te krijgen: die gebruikt veel te veel energie en dat gaat ten koste van "attention": het vermogen om je geheugen te gebruiken bij het voeren van gesprekken en het lezen van een boek oid. Daardoor werkt het "geluidsfilter" (nog) niet.

To be continued

BR

razorx

Kerel: Ik ben zo blij met jouw nieuws.
Cadeau komt het leven echt niet.

Vanuit het niets duikt jouw lieverd in de hel. Jullie zijn sterker dankzij de moeite die jullie namen, maar ook jullie geduld.
Ik ken de nare kanten van het leven genoeg om vrolijk te zijn over wat jullie samen, met geduld, liefde en wilskracht hebben bereikt.

En wat een leerervaring over een second opinion. Neem niets voor zeker aan. Al moet je tien keer vragen!
Jij als mens hebt recht op een volledig antwoord.

Blij dit te lezen. Nogmaals.

Hartelijke groet, Yits.