van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rjverbrugh

Wat mij wel benieuwd: hoe lang ben je hier nu mee bezig geweest? Ik heb er destijds 2,5 dag over gedaan voor de klepseals en distributie, met de kop erop... okay, was de  eerste keer maar was enigzins bevreesd de kopbouten te demonteren....dit lijkt mij toch echt wel sneller te kunne gaan.

V70geRwin

Citaat van: rjverbrugh op 09-12-2020 19:31:08
Wat mij wel benieuwd: hoe lang ben je hier nu mee bezig geweest? Ik heb er destijds 2,5 dag over gedaan voor de klepseals en distributie, met de kop erop... okay, was de  eerste keer maar was enigzins bevreesd de kopbouten te demonteren....dit lijkt mij toch echt wel sneller te kunne gaan.

De seals gaan denk ik sneller als je de kop er af hebt en fijn gereedschap hebt, aan de andere kant ga je de kleppen en zittingen netjes maken. Het meeste werk is toch alle rand delen vrij maken. De kop zelf is niet heel veel meer werk behalve de beide helften netjes maken voordat je de kop er weer opzet met de nieuwe pakking.

Wij hebben gelijk nog wat andere klusjes gedaan als kachelslangen, gaskabel en olie pomp.
En ik sleutel gewoon langzaam en wil er ook van leren, dus veel vragen. We zijn nu in totaal ongeveer 3,5 dagen bezig geweest.
Denk dat 2/3 dagen heel normaal is voor deze klus.

razorx

Mooi werk Gerwin!

En geweldig van Adriaan en Cornelis dat ze je zo hebben geholpen!
Zijn de pittigere klussen! Petje af.

Groetjes,
Yits.

volvobug

Goed bezig geweest, weet inmiddels uit eigen ervaring dat het de moeite waard is als je voornemens bent met de auto door te rijden.

Verstandig ook dat je meteen de kachelslangen aangepakt hebt (mompelt iets met een t-shirt.....)!

Citaat van: rjverbrugh op 09-12-2020 19:31:08
Wat mij wel benieuwd: hoe lang ben je hier nu mee bezig geweest? Ik heb er destijds 2,5 dag over gedaan voor de klepseals en distributie, met de kop erop... okay, was de  eerste keer maar was enigzins bevreesd de kopbouten te demonteren....dit lijkt mij toch echt wel sneller te kunne gaan.

Ik heb er destijds samen met Hengeveld, beiden ervaren sleutelaars, een goede 8 uur over gedaan (excl koffiepauzes, lunch en geouwehoer). Dus een dag of 2 a 2,5 in je eentje is al netjes lijkt me.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Zoals als gezegd: Mooi werk.
Dit is echt zo'n klusje dat je lekker op je gemak moet doen. Als je dan klaar bent heb je voor relatief weinig geld weer een fris kleppentreintje. De klepseals zullen je olieverbruik zeker terug brengen naar een Volvo waardige waarde.

V70geRwin

Citaat van: KIM op 10-12-2020 14:49:48
Zoals als gezegd: Mooi werk.
Dit is echt zo'n klusje dat je lekker op je gemak moet doen. Als je dan klaar bent heb je voor relatief weinig geld weer een fris kleppentreintje. De klepseals zullen je olieverbruik zeker terug brengen naar een Volvo waardige waarde.

Nou inderdaad, nu waren we aan het eind alleen de stekker op de gaskleppositiesensor vergeten, maar je wilt vooral rustig werken om niets essentieels te vergeten.

Nogmaals dank voor het lenen van je tools.

Het walmen is echt helemaal weg dus moet het olieverbruik ook fors gaan dalen.
Daarnaast vermoed ik dat de timing ook niet lekker stond want het blokje loopt mooier dan ooit.

Persoonlijk ben ik het meest blij dat de walmen weg zijn, dat doet toch afbreuk aan de klasbak die het is.

V70geRwin

#307
We rijden vrolijk door en de Volvo gaat onvermoeibaar verder zolang er maar kostbaar sap wordt gevoerd  :)

Voor de APK was een andere uitlaat nodig. Na wat geklooi en gedreun met een ferrita had ik de oude originele er weer onder gezet maar die was al aardig heen. Daarom een poos geleden al een verse turbo uitlaat van Marco DCCL overgenomen. Zo een uit 1 stuk met maar 1 dikke pot. Dus achteras even zakken en er tussendoor vriemelen. Daarna weer glansrijk door de APK.

Ik had in de tussentijd ook nog de heldere lampen met lenzen van V-parts geprobeerd en samen met led was dat een mooie bak licht maar de lampen gaven een rare lijn. Na overleg met V-parts konden de lampen gelukkig retour. Inmiddels is de regelgeving met LED ook aangepast en dus maar de ouderwetse lampen er in met de USA knippers. Dan wel met de 150% plips gloeiers.

Had een paar 18 inch trexxen gescoord, zelf een beetje netjes gemaakt en zilver gespoten en er mooie Goodyears F1 om laten leggen. Kreeg ze alleen terug van de bandenman met de mededeling dat ze aan de binnenkant aardig zouden gaan hobbelen. Die konden er dus helaas niet onder zo vlak voor de vakantie.

Vlak voor de vakantie aan de voorkant nieuwe fuseekogels, lagers, remschijven en blokken er op gezet. Omdat er inmiddels ook een hond mee moet een dakkoffer gescoord. Deze ook netjes gemaakt met spuitbusjes zilver en zwart en naar Normandie gecrossed.

Blijkbaar ergens onderweg een glas van een knipperlicht verloren, die had ik al eens opnieuw vast gelijmd maar de kwaliteit van die dingen is gewoon niet zo Volvo waardig. Estate Services stuurde graag een setje nieuwe naar de camping.

Na al die kilometers kan ik zeggen dat het olieverbruik totaal is verdwenen na het aanpakken van de klepseals.

Na de vakantie de trexxen laten richten en die rollen weer trilvrij en het staat prachtig. 18 vult net mooier op bij de x70.

Volgend plan is het plaatsten van de kapelhenke bushings voor het subframe want ik vermoed dat daar nog te veel speling in zit nu de rest zo lekker strak is.

Ps; de originele R velgen 17n inch liggen nu bij de velgen man om opgeknapt te worden en komen te koop.

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 01-08-2021 20:03:47
... Omdat er inmiddels ook een hond mee moet een dakkoffer gescoord. ....

Arme hond.

Verder lekker bezig geweest met ditjes en datjes  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

#309
Citaat van: volvobug op 02-08-2021 09:41:30
Arme hond.

Verder lekker bezig geweest met ditjes en datjes  :)

Yep, hij heeft een echt hondenleven hier  :evil:

Ja die ditjes en datjes houden je lekker bezig. In dat kader zijn er nog wel een paar kleinigheden te doen  ;D

Gezien de Bosch LMM bijna niet meer te betalen zijn maar eens een alternatief besteld in de vorm van een Pierburg.
Hier gevonden dat de 7.22908.03.0 (dit is de drukregelklep die ik ook gelijk mee had besteld  :eusa_wall:), dit is de goede: 7.07759.03.0 ook goed gaat en die zit er nu een paar dagen in en gaat prima.
Nu eens kijken of hij daardoor nog iets zuiniger kan worden  :eusa_whistle:

Ries van de Zilverschuit

Als ik google op dat nummer krijg ik allemaal hits voor de tcv van Pierburg...

Wel mooi dat we nog ook ergens anders kunnen winkelen dan bij Bosch.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-08-2021 11:42:38
Als ik google op dat nummer krijg ik allemaal hits voor de tcv van Pierburg...

Wel mooi dat we nog ook ergens anders kunnen winkelen dan bij Bosch.

Oeps, die drukregelklep had ik ook mee besteld, ook wel handig om te weten natuurlijk maar dit is het goede nummer:

Pierburg 7.07759.03.0 voor een LMM

Is wel alleen de meter dus ff uit de ronde behuizing schroeven.

Ries van de Zilverschuit

Op dit nummer herken ik iets van een lmm inderdaad. Sympathieke prijs!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-08-2021 12:08:11
Op dit nummer herken ik iets van een lmm inderdaad. Sympathieke prijs!

Autodoc heeft vandaag 40% korting, komt hij op 9 tientjes!

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4