850 ombouwen met C70T5R blok

Gestart door marbar, 27-11-2004 22:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

marbar

ok naar aanleiding van enige vragen van bepaalde mensen hier even voorstellen :
wij zijn 2 kameraden ik mark en tony(uit roden dr) die helemaal gek zijn van snelheid.
tony mijn kameraad dus heeft een eigen apk garage waar ik vaak meehelp.
verder hebben we een omgebouwde race opel corsa waar we mee op ter-apel oval racen.
ik (mark dus) heb cverder nog een renault 5 gt turbo en een renault 21 turbo.
zoals je ziet zijn we gewoon turbo gek.
mijn kameraad(tony dus) heeft jaren in een 850 ex rijkspolitie gereden maar heeft nu voor dagelijks gebruik een andere wagen gekocht.
bleef er dus een 850 over waar we nu een soort van projectauto van aan het bouwen zijn door te proberen er een motor van een C70T5R in te bouwen.
dit alles is ons gelukt maar nu blijven we dus steken op de computer .
zie mijn andere topic
groeten mark en tony

Rad

Welkom hier en veel succes met jullie project!

Spin!

Hmm...C70 T-5R? Heb ik iets gemist op volvospy? Of laat mijn kennis me hier in de steek!? Maar ik zou zeggen...bouw er een mooie wolf in schaapskleren van en uiteraard het resultaat showen!

www.vm-parts.nl

M a r c

1. een C70 T-5R bestaat niet; is een C70 T5 met 250pk (of 240pk als het een automaat is)

2. als het een 850 atmosferisch betreft dan zul je ook de kabelboom over moeten zetten, de 850 GLT heeft een Fenix-systeem en de turbo's een Bosch of Siemens (hangt van bouwjr af)

3. succes!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

marbar

ok sorry mannen het betreft hier dus een motor van een C705R
wist ik niet zit niet zo in die termologie ;)
we hebben dus echt een groot probleem zoals ik uit alle reacties kan aflezen. ???

Spin!

#5
Een probleem niet...als je handig bent en veel tijd over hebt. Maar als je dat niet hebt kan je beter gelijk een 850 T5 kopen, of T-5R en dan poedelen...  ;D

www.vm-parts.nl

marbar

ja dat snap ik ook wel maar dat kost vele keren meer als deze optie dus gaan we hier voor snapt je wel??
trouwens ik heb liever een antwoord op mijn vraag als dit soort opmerkingen

BenC70ES

Citeer1. een C70 T-5R bestaat niet; is een C70 T5 met 250pk (of 240pk als het een automaat is)

C70 T5 is altijd 240pk of het moest een >'03 zijn, dan is het 245pk (zowel man. als aut.)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

#8
Citaat van: BenC70ES op 28-11-2004 21:12:40
Citeer1. een C70 T-5R bestaat niet; is een C70 T5 met 250pk (of 240pk als het een automaat is)

C70 T5 is altijd 240pk of het moest een >'03 zijn, dan is het 245pk (zowel man. als aut.)

Helaas, maar de C70 T5 bouwjaar 1998 (MY 99) heeft toch écht 250pk in de handbak. Een 245pk versie bestaat niet eens....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Boom

Citaat van: MH op 28-11-2004 21:33:38
Helaas, maar de C70 T5 bouwjaar 1998 (MY 99) heeft toch écht 250pk in de handbak. Een 245pk versie bestaat niet eens....

De C70 T5 heeft toch echt altijd een 240 pk motor gehad... Het enige verschil is met de automatische versnellingsbak die sinds halverwege 1999 een 5 trapsautomaat was geworden ipv de vroegere 4 traps... ;)
Het is dezelfde motor als in de V70 T5 classic
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

BenC70ES

#10
CiteerHelaas, maar de C70 T5 bouwjaar 1998 (MY 99) heeft toch écht 250pk in de handbak. Een 245pk versie bestaat niet eens....

Sorry Marc, maar wat ik hier gezet heb klopt 100% !!!!

245pk variant is vanaf '03 en is de B5234T9

CiteerHet enige verschil is met de automatische versnellingsbak die sinds halverwege 1999 een 5 trapsautomaat was geworden ipv de vroegere 4 traps...  ;)
Ik weet niet juist wanneer je een 5 of 4 traps kreeg, want die van mijn ouders is van 2000 maar is nog een 4 traps, en in de handleiding is zowel de 4 traps als de 5 traps beschreven (misschien 5 traps enkel voor T5?)

:)


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Citaat van: MH op 28-11-2004 21:33:38
Citaat van: BenC70ES op 28-11-2004 21:12:40
Citeer1. een C70 T-5R bestaat niet; is een C70 T5 met 250pk (of 240pk als het een automaat is)

C70 T5 is altijd 240pk of het moest een >'03 zijn, dan is het 245pk (zowel man. als aut.)

Helaas, maar de C70 T5 bouwjaar 1998 (MY 99) heeft toch écht 250pk in de handbak. Een 245pk versie bestaat niet eens....

Helaas Marc, Vreemd genoeg was de motor vrijwel identiek aan de P2 T5 die voor 250 PK op papier stond maar hij werd toch echt als zijnde 240 PK verkocht...

@marbar,

Zeg nu even welke auto' we over praten...
De C70 is dus blijkbaar een T5, geef even bouwjaar op.
Ook van de 850 even precies aangeven wat het is. Zoals aangegeven, is het een niet turbo 850 dan zul je alles, incl. kabelboom, over moeten zetten.