Lichte ratel bij Linker voorwiel.

Gestart door volvo 850 20v, 05-01-2014 18:01:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo 850 20v

Een goede dag allemaal.

Even het volgende: Volvo s70 2.5 10v handbak.

Als de auto in de vrij staat maakt hij een ratelend geluid bij het linker voor wiel. Als ik de koppeling in trap is het weg.

Nou heb ik het één en ander wel gelezen over het drukgroep lager alleen nou zou ik hier graag een duidelijk antwoord op willen hebben van wat het nou wel is en of het vervangen moeten worden. ( ik heb namelijk ook gelezen dat het zo weer kan komen met een nieuwe set)

Ik hoort het wel!.

Groeten

volvobug

Kan ook de drukgroep zelf zijn, loszittende of gebroken "vingers". Maar druklager, drukgroep en koppeling vervang je het beste toch in één keer (en de krukaskeerring als de boel toch los is).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvo 850 20v

Hmm hij koppelt verder wel goed.

volvobug

#3
Klopt, typisch genoeg gaan onze koppeling zelden slippen, ook als je +400.000 km hebt gereden (en dat heb je  ;)). Maar dan hebben het druklager en de drukgroep hun beste tijd wel gehad.
Overigens zou het geluid ook nog uit de bak zelf kunnen komen, primaire as draait mee als koppeling niet ingetrapt is en bak in zijn vrij staat. Wellicht met een tweede persoon koppeling bedienen en zelf goed luisteren of het uit het koppelingshuis komt of uit de bak zelf. Truukje is ook nog een metalen staaf (of dikke lange schroevendraaier) tegen je oor zetten en op verschillende plekken tegen bak en koppelingshuis zetten. Let wel op met draaiende delen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvo 850 20v

#4
De Km stand van de auto is 267.000  tja het viel mij gewoon op dat geluid verder geen klachten. En is er ook een lijstje van wat en waar ik die onderdelen kan bestellen? Mocht het geluid uit de bak komen hoort dat dan zo ?