Achterlicht OK maar brandt niet

Gestart door rberge, 06-12-2004 21:56:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rberge

Ik had een probleem met 1 van de achterlichten rechts achter; het waarschuwingslampje voor een defecte lamp brandde. Ik heb toen de lamp vervangen voor een nieuwe, maar brandde daarna nog steeds niet. Bij nameten met een multimeter bleek er wel spanning te zijn.... totdat ik het lampje weer terugplaatste. Rara hoe kon dat?

Ik vermoedde dat er iets mis was in het kastje dat de verlichting controleert. Dankzij het 850-forum vond ik uit waar dit kastje zich bevindt: onder de laadvloer helemaal links (estate). Bij demontage van het kastje bleek dat de connector niet goed op het kastje zat; kennelijk was er wel contact maar onvoldoende om de stroom voor de lamp door te laten.  De weerstand over de connectoren bleek een stuk groter dan die van de lamp; bij het plaatsen van de lamp werd de voeding naar massa kortgesloten.

De connector weer aangedrukt en de lamp deed het weer! Bij het lostrekken van de connector was inderdaad de onderste lamp rechts die het eerst uit ging; 100% reproduceerbaar dus. Probleem opgelost!
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96