V70N D5 erbij --> start niet.....

Gestart door Pakkie, 03-03-2014 00:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pakkie

En ik verlang nu alweer "terug" naar mijn classic :) Hij staat er nog gewoon dus het is niet echt terug verlangen, maar die V70 heb ik voor relatief weinig Euro op de kop getikt, 16.000 km gereden, 0 problemen en hij heeft me nooit in de steek gelaten.....

Koop ik een V70N D5, stap ik vanochtend in "tik, tik, tik" en verder niks  >:( Schat in een overleden startrelais of startmotor aangezien er voldoende stroom in zit (nwe accu en verlichting e.d. brandde volop). Dan maar weer met de good old classic op pad naar Utrecht  :eusa_dance:. Voorlopig dus nog maar even niet weg doen die classic. Altijd handig zo'n back-up auto.

Morgen maar eens aan een nadere inspectie onderwerpen wat het euvel is.

Sbv

Iets met plus/massa kabel een aansluiting op blok ? Ronald(Taranis) kom er eens in. Die had zoiets met zijn XC70 op het werk

Pakkie

Ook dat zou kunnen. Alle suggesties zijn welkom uiteraard :)

elianmars

Rommel eens een beetje met het stekkertje op de startmotor. Deze wil nog wel eens oxideren, waardoor de startmotor niet genoeg stroom krijgt.



Ik weet er alles van  :eusa_shifty:
Maar ik was er wel al achter, voordat de wegenwacht er was  ;D

Taranis

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33303.msg1238754.html#msg1238754

@ Marcel: het stekkertje was bij mij niet het probleem, wel de aansluiting van de kabel op de stekker. Stekker eraf geknipt, kabel 2 cm ingekort, stekker opnieuw bevestigd en het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan. Het is een bekende kwaal van de N modellen tot en met 2005.

Pakkie

#35
Morgen eerst maar eens uitvogelen waar die startmotor onder de V70N-kap eigenlijk uithangt :)
Zo vaak heb ik die kap (heb hem pas 4 dg) gelukkig nog niet open gehad. Gelukkig ben ik niet geheel a-technisch anders verwissel je niet een standaard 8v-blok in een 205 GTi voor een 16v-blok :)

Wel gaaf dat op dit 850-forum wat zich uiteraard met name op de 850 en de classic richt toch zo veel kennis aanwezig is van de N en dat er ook zo snel suggesties naar voren worden gebracht  :eusa_clap:

Nu maar hopen dat Taranis geen gelijk krijgt dat dit een mooi topic wordt waardoor ik net zoals hij ook "bankroet" ga ;)

Taranis

Als je de kap open trekt, op de voorkant van het blok bij de peilbuis. Kan niet missen.

Je moet 't zwarte iel dunne kabeltje bovenop hebben.

Spin!

Ik moet dit soort berichten niet lezen... dan weet ik dat ik binnenkort aan de beurt ben ;D

www.vm-parts.nl

Jan_D.

Mwa, ik rij nu ruim 3 jaar in een N maar geen gekke dingen gelukkig. (Afkloppen!!)

Pakkie

Och ja, het houdt het topic een beetje alive :)
Anders wordt het ook zo'n saai topic als mijn V70 classic-topic waar ik in begin het nodige aan veranderd heb om vervolgens zonder problemen een half jaar rond te kachelen.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Pakkie

#41
 :-[ x 100 :) Ben weer uit de hoek gekomen waar ik mezelf een half uur heb zitten schamen  :eusa_doh:

Zojuist thuis van mijn werk en Ikea-bezoek in Utrecht dus direct onder de kap gedoken want ik kan het niet hebben als ik zoiets niet gevonden krijg en mijn auto daardoor niet van zijn plaats komt. Stekkertje zat netjes vast en geen echte corrosie te zien. Ram op de startmotor gegeven, maar nog steeds niks. Accu was ook uit te sluiten want daar heb ik maandag een vers 100Ah ingezet aangezien ik het met de vorige accu uit 2004 wel gezien had.

Nu ben ik gisteren in de auto bezig geweest om onderstaande overgebleven steun en kabel van de navi te verwijderen. Pookomlijsting en ecc/radio-unit eruit gehaald en om daar ruimte voor te creëeren zet je de pook in D.......

:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Jullie raden het al: daar stond ie vanochtend nog steeds en ik kan jullie vertellen dat hij dan echt niet start maar hetzelfde klik klik geluid maakt als bv bij een overleden startmotor. Kon mezelf voor mijn kop slaan dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Ik was blijkbaar toch niet helemaal scherp vanochtend om 6.00u. Heb in mijn vorige auto's zoals de 530d en X5 ook wel automaten gehad, maar daar kon de sleutel er simpelweg niet uit als de pook niet in de P-stand staat.

Och ja, weer wat geleerd :) Desalniettemin dank voor de tips want dan weet ik wel waar ik het een volgende keer wel moet zoeken als hij echt geen zin heeft.


elianmars

 ;D

Ach, wees blij dat het eigenlijk niks was. Geeft toch weer wat meer vertrouwen in de wagen.

BBS

 ;D ;D
Kleinigheidje blijf je houden  ;D Mooi dat zo iets simpels is... ;)
Volvoloos....

Snellebaksteen

 ;D ;D ;D

heb ik ook een keer bij de s40 gehad, das ook een opaschakelbak, ik dacht er pas na een hele dag in de regen op de motor aan
:eusa_shhh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.