Hoeveel Kilometer rijd de gemiddelde TDI op een Tank

Gestart door solidnmgn, 18-03-2014 09:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoopS

1:16 haal ik toch wel. In de polder en op de snelweg tussen de 110 en 130.

Ik ben ook over van LPG naar diesel en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Als ik de benzine en het onderhoud van de LPG bak mee reken ben je met LPG niet voordeliger uit.
Tja........

henknoordhuis

lampje gaat branden bij 60L
in de winter bij 850 km, in de zomer tot 1050 km

855TDI-96, handgeschakeld, 550k

Blue850

Heb de V70 Tdi nu 4 maanden en heb zo'n 12K km erin gereden.
Gemiddeld 1050 km op een tank, en dan gaat er 63 liter in  :).

hathü

Een week geleden naar Frankrijk op vakantie geweest en heb voor de lol het verbruik berekend(niet met de BC maar aan de hand van de liters die getankt zijn) kofferbak vol geladen, 4 personen aan boord en zowel tolwegen veel cruise-control, als binnenwegen gereden en dat laatste was veel remmen en optrekken, de berm in voor tegenliggers etc. Gemeten 1 op 14,5, auto V70 TDI automaat, 480000 en nog wat km op de teller.

Ik rij mijn tank nooit leeg, is een gewoonte van mij, als er nog een kwart inzit vul ik weer bij. ;)

triton

Hier doe ik gemiddeld 1op 15,7 , met stadswerk en snelweg door elkaar met de gechipte roetmobiel .
Professioneel raddraaier

RonnieDuck

1 op 16, met gemak!

MT en 308dkm op de teller
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

FGG

Ik ben met de tdi ooit eens van Rauris naar huis gereden op 1 tank.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pat83

Met een V70 met handbak was het maximale 1120km, en met een V70 met automaatbak was de koek bij 1050km op...

Basman

Ik eindig meestal alweer na zo een 950 km weer bij de pomp, maar ik mag ook graag wel even het gaspedaal intrappen. Ik mag die 5 cylinders dan ook graag even horen werken voor mijn centen. Ik heb trouwens een standaard TDI met handbak.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-03-2014 10:51:35
Elke tank tussen de 1050 en 1100km, en dan kan ik maar rond de 65 liter vullen.

Handbak, gechipt, noorwegen


Vreemd. M'n 'nieuwe' blok lijkt per tank zo'n 100km minder ver te komen. Zou dat komen doordat ik nu wel alle vijf cilinders gebruik? :eusa_think:
Dan zou cilinder uitschakeling dus toch werken in de praktijk. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

egr ?scheelt toch best wel wat op een tank of is het nog "inrijden"

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 06-06-2014 16:36:09
egr ?scheelt toch best wel wat op een tank of is het nog "inrijden"

Ga ik NU uitschakelen. :D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Sinds ik mijn EGR heb afgedopt is het verbruik op de boordcomputer gedaald van 6,5 naar 6.1 L 100km  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 06-06-2014 16:49:27
Sinds ik mijn EGR heb afgedopt is het verbruik op de boordcomputer gedaald van 6,5 naar 6.1 L 100km  :eusa_whistle:

En bij mij was dat exact het verschil naar boven toe. Ik zat op 6,1 en nu op 6,5.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein