aansluiten SC-805

Gestart door LekkeRRRR, 07-05-2014 19:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LekkeRRRR

Even een vraagje aan de experts...
Mijn SC805 vraagt niet meer om de code maar geeft OFF. Dus moet een paar uur aan de stroom om de blokkering op te heffen. Heen en terug naar Helmond heeft niet geholpen, dus die 2 uur is niet cumulatief.
Eigenlijk wil ik dus dat ding vannacht een paar uur direct aan de accu.
De vraag is alleen waar ik de + en de - van de accu op aansluit. Welke pinnen moet ik hebben?
In de afbeelding een afdrukje uit de wiring diagrams. Als ik de tekening zo bekijk interpreteer ik dat als volgt:
Als ik tegen de achterkant van de radio aankijk, dan zit pin 1 van stekker A rechtsboven in de radioconnector.
Ik heb een paar geisoleerde schuifcontactjes gehaald met een draadje er aan.



Dank!
:)/jan

Sbv

Jan,
toen de auto bij mij in de garage stond heb ik deze dacht ik 3 uur op contact gehad onafgebroken en dat was voldoende.

LekkeRRRR

Citaat van: Sbv op 07-05-2014 19:27:18
Jan,
toen de auto bij mij in de garage stond heb ik deze dacht ik 3 uur op contact gehad onafgebroken en dat was voldoende.


;-)  in de garage is dat te doen Sander. Buiten in de binnenstad is wat lastiger.
Maar.... ik zou natuurlijk de ene sleutel in het contact kunnen doen en met de andere de deur op slot..... hmmm.. is een idee...


san

Ook ik ben van plan om aanstaand weekend een SC805 in de S70 te bouwen.Deze heb ik via MP gekocht en is al een tijdje van de voeding af,nu lees ik dat je dan waarschijnlijk de Volvo een paar uur op contact moet zetten ivm de vreemde meldingen...ik neem aan dat je dan je accu compleet leeg trekt,kan je dit ook oplossen dmv een zgn druppellader of werkt dat niet?

cornelis-b

Mijn radio gaf ook "OFF" en ik heb de auto in stand 1 van het contact gezet en de deur afgesloten met de reserve sleutel. Na 2.5 uur vroeg de radio weer om "code" en geen probleem met starten daarna.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

san

Ok, dat is ook een optie.

san

Oude radio eruit, bakje eruit wippen dmv schroevendraaier, "nieuwe" radio  erin, code invoeren en klaar. 5 minuten werk..goh wat maak ik me weer druk met al die spookverhalen.

san

Ik vond het trouwens raar dat ik geen geluid had in de achterdeuren...moeten er wel luidsprekers in zitten 😞.Heb ik nu geregeld via Andre (triton).