Nokkenassensor vervangen (opgelost) nieuw: locatie air pump relay?

Gestart door Amar737, 10-05-2014 22:07:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amar737

Hey,

Ik ben sinds kort eigenaar van een 1998 Volvo S70. Het is mijn eerste auto, en ik ben niet super technisch aangelegd. Na 1400km begon het eerste lampje (lambda) te branden.
Tijdens het uitlezen kreeg ik te horen dat het foutcode 3-1-4 was. Ik heb op een sloop een sensor gevonden die na het demonteren er van binnen bijzonder nieuw uitzag. Ik heb hem zelf vervangen maar het lambda lampje brandt nog. Nu is mijn vraag, moet de foutcode gereset worden, of had het lampje vanzelf uit moeten gaan als de sensor goed is?
Het kan natuurlijk ook dat de sloop-sensor ook gewoon kapot is. Ik geprobeerd het antwoord al te zoeken maar dat is mij niet echt gelukt.

Alvast bedankt!   ;D

*edit* ik heb een 2.4 liter 10V.

volvobug

Hey,

Resetten en dan kijken of die terugkomt. Start de motor wel lekker en loopt hij mooi rond?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Amar737

#2
Oja! dat wou ik erbij zeggen. Hij start perfect, draait 900 toeren stationair en rijd perfect.

Ik was trouwens bij 4 garages geweest die het niet voor elkaar kregen hem uit te lezen. Uiteindelijk bij een Volvo dealer geweest die het wel lukte alleen hij vroeg er 27€ voor. Wel jammer dat ik dat wou weer zou moeten betalen voor een reset, terwijl het lampje terug kan komen.

volvobug

Zoek op Vol-fcr en vag-kkl en gij zult vinden hoe het zelf kan  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BigF


Amar737

Frans heeft in ieder geval kunnen vaststellen dat foutcode 3-1-4 opgelost is (nogmaals bedankt!). Het lampje brandde nog omdat daar een nieuwe voor in de plaats is gekomen, namelijk 4-2-2, air pump relay intermit fault.

Nu is mijn vraag, waar zit deze relay op een S70? wij kwamen er samen niet uit, en van rond zoeken word ik niet veel wijzer.

Amar737

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de lucht pomp relais helemaal niet aanwezig is in de auto. Wel raar dat het lambda lampje dan niet eerder brandde? Ik ga binnenkort een relais fixen en dan kijken of het lampje weggaat.