Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5

Gestart door de Boeing, 25-05-2014 17:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Citaat van: Johann op 11-07-2014 15:08:19
Met alle respect, Arjen en Dirk hebben ook geen X-ray bril. Blijf altijd een gok.

Absoluut waar, maar als het blok bagger blijkt te zijn kun bij hen er wel mee terug en wordt er naar een goede oplossing gezocht, hoef je op de gewone sloop dus niet te proberen.


Compressie "testen" met even ronddraaien geeft hooguit een onderscheid tussen "zeker bagger" en "waarschijnlijk bagger, heel misschien nog redelijk" ;)

Johann

Citaat van: Piet op 11-07-2014 15:35:58
Citaat van: Johann op 11-07-2014 15:08:19
Met alle respect, Arjen en Dirk hebben ook geen X-ray bril. Blijf altijd een gok.

Absoluut waar, maar als het blok bagger blijkt te zijn kun bij hen er wel mee terug en wordt er naar een goede oplossing gezocht, hoef je op de gewone sloop dus niet te proberen.


Compressie "testen" met even ronddraaien geeft hooguit een onderscheid tussen "zeker bagger" en "waarschijnlijk bagger, heel misschien nog redelijk" ;)

Heb wel eens een blok van een bekende sloper gehad waar water in had gestaan. Heb netjes het geld terug gekregen.
Dat is het nadeel van moderne motoren. Vroegah hing je een fles benzine aan de carb en kon je de motor op de pallet laten draaien.

M a r c

Ik heb hier ook nog een B5234T staan waar de sloper met witte viltstift 110.000 kms op heeft geschreven.....  of het klopt? Geen idee, motortje ziet er wel netjes uit en ligt al een tijd bij mij in de werkplaats, warm en droog dus.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

de Boeing

Citaat van: Johann op 11-07-2014 15:08:19

Denk dat ergens tussen de 750 en 1250 Euro redelijke bedragen zijn voor dergelijke motoren. Gezien de leeftijd zitten ze dan om en nabij de 150d km of misschien iets hoger. 850 motoren gaan nog van de hand met 250d er op. Heb afgelopen week zo'n motor open gemaakt om te boren en te honen maar de 2de opmaat zat er al niet meer in...

Neem anders een ratel met dop 30 mee en draai ze een keer rond en kijk of de compressie een beetje gelijk voelt.  ;)

qua km standen zat ik daar ook aan te denken... en ik heb idd liever een nog ingebouwd en draaiend blok met wat meer km dan een zogenaamd ongebruikt blok, droog op de plank (waar ik niet mee gezegd willen hebben dat het niet kan, al ik de kans wel heel klein)

goed de zoektocht gaat verder


de Boeing

Well, there's an engine!!  8) 8) alleen zit er nog een flink pakje omheen  ;D

en het was niet eens gek veel duurder dan de (zogenaamd) ongebruikte sloper blokken

plus dat het ook nog eens een heel leuke minitrip was

en van deze weet ik tenminste (na testrit van dik 600 km) dat ie het goed doet  :P




Rijdt niet verkeer zo'n N, bijna te comfi ...

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

elianmars

#51
Tja, voor de prijs van wat je hier moet betalen voor een blok bij een sloper, koop je in Engeland bijna een complete wagen. Zie hier bijvoorbeeld.

Hoe heb je het met de verzekering gedaan?
Enne....... Als-ie uit elkaar gaat, wat voor inleg is er in de deuren aanwezig? Als dat donker alu is, heb ik interesse  :D ;D

grijzev70tdi

Ik weet nog wel iemand voor een achterbumper, rechter achterdeur en stripjes ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

de Boeing

Ha kijk ik ga er nog meer mensen blij mee kunnen maken !  :D

inleg in de deuren lijkt mij plastiek te zijn (met alu look?) Ik zal nog eens wat goeie foto's posten van het interieur (en de trip), of zit niemand daar op te wachten?


Indruk na een aantal ritten:

Rijdt toch ook wel fijn (en niemand die hier snapt waarom ik deze ga slopen...haha :evil:)

Zichtbaarheid in een 855 is toch wel een stuk beter

Groot?! gaat amper in de garage (al heb ik niet het idee dat ie aan binnenruimte heeft gewonnen, wel veel meer handige bergruimtes voorin)

Remt echt HEel strak

Dare I say it: zuinig? op de terugrit zei de boordcomp 39.2 MPG oftewel 7.2 liter op 100km (1/13.9)... heel rustig gereden en 80% snelweg
(al zal dat toch wel wat te rooskleurig zijn, heb hem nu eens volgetankt en zal kijken bij hoeveel km het schip strandt)

Auto is echt heel stil, al moet ik zeggen dat je de motor wel lekker hoort bij gasgeven (geluid buiten auto is idd een stuk minder romig dan bij een 850)

Ik vraag me ook af welke uitvoering dit is? want beetje een rare mix van opties, RTI, HP audio, elektrisch inklapbare spiegels, transformer achterbank?! regensensor, parkeersensoren (foutmelding), elektrische zwartleren sportstoelen (maar dan wel zonder stoelverwarming??), geen xenon (niet dat ik er iets aan heb gezien de RHD),...

Maar er zijn uiteraard ook minpunten:

Zo is er een probleem met de grill-tronic (al bekend voor aankoop, dus het was even spannend toen ik hem ging halen). Hij lijkt af en toe te blijven hangen voor is schakelt, ook bij stilstaan op rem en in D gaat er een beetje een trilling door auto. Heel de onderhoudshistorie is erbij en er zijn veel software-updates aan de automaat geweest. Deze is ook heel fel bij weinig gasgeven en wegrijden, maar dan weer een stuk tammer bij volgas op de snelweg (beetje het omgekeerde van mijn R  :evil:) Misschien dat een keer verse olie zou helpen (maar ach, ik ga hem niet gebruiken, hoop dat ie het nog 2 weken volhoudt...). Ook af en toe een flinke schok bij het uitrollen als ie naar zijn 1 schakelt (al kan dat mss ook liggen aan de bovenste motorsteun, die helemaal naar het gootje is)

Heeft ie een foutmelding aan het alarmsysteem, de parkeersensoren en het anti-skid systeem (abs controller?)



Maar de motor draait echt als een zonnetje  8) (170.000 km) al is het wel het redelijk vettig onder de distributiekap. Kan een pakking van de vvt solenoïde ook lekken want daar zit olie aan, of de vvt koppen zelf? Wellicht dat het beter te zien gaat zijn als de motor eruit is...

DinanT

Citaat van: de Boeing op 25-07-2014 02:07:01Indruk na een aantal ritten:

Rijdt toch ook wel fijn (en niemand die hier snapt waarom ik deze ga slopen...haha :evil:)
Ik moest het even twee keer lezen om te snappen waarom ..
Maar deze V gaat dus gesloopt worden?
Hmmm ...  :eusa_think:  Ik ben ook nog wel op zoek naar wat dingetjes ...  :angel:
Ik rol hierin  

Sbv

Plaats gerust van foto's van de V70 hoor. Denk dat er wel wat liefhebbers zijn voor onderdelen schat ik zo in

DinanT

Die bak is nog wel "op niveau" te krijgen met een goede flush. Die van mij had ongeveer dezelfde problemen vorig jaar...
Alarmsysteem zal waarschijnlijk een lekkende interne accu zijn. Schijnt een kwaal te zijn? (de mijne heeft dat ook ... en heb het vaker gehoord...)

Maarreh... ben wel benieuwd naar die achterbank ... en die opbergruimtes ... Wat voor achteruitkijkspiegel zit erin? Middenconsole ...

Euh, kortom... ik blijf je even volgen ...  8)
Ik rol hierin  

marrrcel

Slimme zet geweest om een sloper uit de UK te halen. Ook nog een leuk tripje.

de Boeing

#58
even over de reis:

Auto gevonden op Ebay, verkoper gecontacteerd en een afspraak gemaakt, daarna gelijk een verzekering afgesloten op basis van het VIN nummer van de auto (90 euro voor 2 weken, wat eigenlijk belachelijk duur is als je het vergelijkt met je eigen verzekering... maar soit)

Vlucht geboekt naar London-Southend vanaf Maastricht (fietsafstand  :) ) Vlucht was trouwens met redelijk klein turbopropvliegtuigje, dacht dat de 'Oempfh' wel zou tegenvallen, maar niks is minder waar, je wordt fors in je zeteltje gedrukt tijdens het opstijgen, meer nog dan met de gemiddelde Boeing... maar goed ik dwaal af...  ;D

Geland in London Southend, daar de trein genomen richting Londen en er een dikke halve dag rondgelopen (ik was er nog nooit geweest, Ben is idd redelijk big...)


En geef toe, die regenbui hoort er eigenlijk gewoon bij

Moe en voldaan terug de trein genomen naar Salisbury, waar auto en eigenaar me stond op te wachten (2 stukjes trein was trouwens duurder dan vliegtuig?!). Toen het niet lukte om de laatste ponden uit de automaat te halen mocht ik gewoon het resterende bedrag overmaken naar hem, heel relaxt! (bij sommige geldautomaten wordt trouwens een belachelijke wisselkoers gehanteerd, betaal je zo 12-13% meer dan nodig). Het gevoel zat dan ook gelijk goed, een hele opluchting, want toegeven, ik vond het best spannend allemaal. De auto rustig kunnen bekijken en testrijden, alle documenten geregeld en daarna doorgereden naar het centrum waar ik een Bed&Breakfast had geboekt in een oud college, vlakbij de kathedraal van Salisbury.



Minder goede keuze bleek achteraf, want ondanks de toffe locatie, verbleef er ook een groep redneck pelgrims, die iedere dag goed begonnen door om 6u30 samen (vals) te zingen in de collegekapel, vlak naast mijn kamer ... zucht :eusa_wall: ?!  ... (you can always count on the americans to go over the top) .. lange dag geworden...

Na een stevig ontbijt dan maar eens die kathedraal gaan verkennen (ja mijn kerkfetish had een topdag, en dat voor een goedgelovige atheïst... :angel:  :evil:)



De kathedraal is met zijn 123 m de hoogste van de UK en je mag tot een hoogte 85m in de toren, daarna begint de spits, die ook een volledig stenen mantel heeft, de binnenzijde ervan is echt indrukwekkend, bijna 1000 jaar oude eik die wel oneindig door lijkt te gaan (bijna 40m!) Helaas mocht ik niet verder omhoog   :(



Van binnen is de kathedraal trouwens ook een juweeltje..

Maar na een dikke halve dag had ik het wel gezien, had nog tijd over want boot naar Calais pas om 21u geboekt. Ik heb nog even overwogen om de Coastal route naar Dover te nemen maar dat voelde toch niet echt goed met een auto die ik niet ken, uiteindelijk gewoon wat geluierd in Salisbury en rond een uur of 5 richting Dover gereden via de snelste route, wat allemaal vlekkeloos ging. Ik heb een half jaar in Nieuw Zeeland gewoond dus was wel bekend met het concept concept 'links' rijden, maar had toch weer even half uurtje nodig, voordat ik de radio durfde aan te zetten  :eusa_shifty:...
Het inschepen ging vlot, er werd zelfs niet naar de papieren van de auto gevraagd... Na boot nog een stevige rit voor ik thuis was maar uiteindelijk is alles super vlot verlopen. Hele trip geregeld in 2 dagen, en een kleine 48u weg geweest, maar het voelde veel langer, zoveel gezien en gedaan.




Emiel

Mooie trip, leuk verslag. Succes met de motor!