Software Tracks 302/280 verschillend?

Gestart door Lunadust, 05-06-2014 20:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lunadust

Goed,
Ik zal niet te veel uitwijden over wat er vandaag gebeurd is.
Ik moet wel een nieuwe kentenplaathouder hebben en de Audi cabrio van mijn voorganger is totall loss.

Ik heb vorig jaar de voorremmen geupgrade naar 302.
Het hele remsysteem is origineel Volvo en in uitmuntende staat van onderhoud
De auto betreft een V70 Classic, 2.4 CanBus.
Nu moest ik vandaag een noodstop maken.
Ik heb eerlijkwaar het rempedaal krom getrapt.
De ABS greep in, ik had in mijn optiek ruim voldoende afstand, 50km/u maar het verschil in remvertraging tussen mij en die '92 Standaard Audi was bizar.

Kan het zijn dat de software van 302 en 280 remmen verschillend is?
Dit in verband met de elektronische remkrachtregeling van TRACS.
Getuigen verklaarde dat ik heel hard remde en de wagen heel ver dook met de voorkant.

Techneut, geen dichter.

Jeroentjuh


Lunadust

Hoe berekend het systeem dan de remkrachtverdeling?
Techneut, geen dichter.

razorx

Jeroentjuh heef gelijk.

Het systeem berekent de verdeling aan de hand van de gemeten verschillen tussen de ABS sensors.

Wens je sterkte bij de afwikkeling. Hoop dat met jou alles in orde is.

Lunadust

Niks aan de hand met mij,
Grote deuk in mijn Ego, en een kapotte plaathouder.
De rest is verzekeringswerk.

Maar remkracht,
Voor is er een grotere vertaging mogelijk door grotere schijven,
Achter is dat gelijk gebleven.
Dan zou er toch ook meer remkracht naar achteren gestuurd kunnen/ moetenworden?
Met name omdat de wagen zo met zijn neus het asfalt in kroop.
En de achterkant naar mijn idee te weinig deed.
(dit was trouwens mijn eerste noodstop ooit met deze wagen)
Techneut, geen dichter.

razorx

Achter dient meer om de wagen recht rijdend te houden bij het remmen. Voor hoort het werk te doen.
Vergeet niet dat een vermoedelijk moderne Audi een rem systeem zal hebben dat wat meer up to date is.
Techniek bij dat merk is op hoog niveau.

Lunadust

Maar in 92 nog niet Yits..

Wel een mooie btw.
En wat betreft recht remmen, ja absoluut.
Perfect, ook geen rare dingen verder, alleen heel erg duiken.
Dat is het vreemde, hij ging echt diep door zijn voorbenen vertelde getuigen.
Techneut, geen dichter.

haasje


Lunadust

Rondom 20.000 misschien 25.000 km oud.
Origineel, alles is perfect en nieuw.
Aan de mechanica ligt het echt niet.
Onmogelijk.

Kan het een parameter in vadis/vida zijn?

Het betreft wel een canbus auto.. :eusa_think:
Techneut, geen dichter.

razorx

Hoorde of voelde je je ABS werken?
Eventuele foutcodes? Slippende banden?

Lunadust

Ja absoluut deed het, pedaal wilde heel graag terug de auto in.
Ik heb het werkelijk waar krom getrapt.
En zojuist weer gericht.
De remlichten bleven namelijk branden.
Ook gilden de banden het uit.

Het vreemde blijft het duiken
Techneut, geen dichter.

Bostel

Citaat van: Lunadust op 05-06-2014 22:11:17Ook gilden de banden het uit.
Misschien niet al te beste banden?
Wat merk ligt er op? En hoe is de staat van de banden?
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Lunadust

Michelin enery saver week 49 2013, 2,5 bar rondom.
205/55r16.

Uitgelijnd door Volvo Nederland, laatste 4 jaar hebben zij ook reparatie en onderhoud gedaan.

Ik weet dat je de bandenmaat in de computers kunt ingeven, dit ivm tellerafwijking,
Maar kan dit ook voor de remschijfmaat?
Heeft iemand dit al een geprobeerd of bekeken?
Techneut, geen dichter.

Jeroentjuh

Citaat van: Lunadust op 05-06-2014 23:20:09
Ik weet dat je de bandenmaat in de computers kunt ingeven, dit ivm tellerafwijking,
Maar kan dit ook voor de remschijfmaat?
Heeft iemand dit al een geprobeerd of bekeken?


Nee kan niet!

Lunadust

Kijk,
Dat wilde ik weten.

Bedankt Jeroen. ;)
Vanavond gaan de achterremmen er dan toch maar af. >:(
Techneut, geen dichter.