Project 850R

Gestart door Remo1970, 09-06-2014 21:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Zijn alle turboslangen nog heel?

Sbv

yep nummer klopt voor turbo

Wout309t

Bougies zijn een goede kanshebber, origineel is een veilige keus. Maar het zou ook kunnen zijn dat je een drukslang van je turbo los of stuk hebt getrapt. 4e Versnelling is daar een goede voor.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

Citaat van: Wout309t op 17-06-2014 22:04:20
Bougies zijn een goede kanshebber, origineel is een veilige keus. Maar het zou ook kunnen zijn dat je een drukslang van je turbo los of stuk hebt getrapt. 4e Versnelling is daar een goede voor.

Edit: Voortaan eerst verversen voor ik wat schrijf...  :eusa_think:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Remo1970

Citaat van: elianmars op 17-06-2014 21:46:26
Zijn alle turboslangen nog heel?
Citaat van: Sbv op 17-06-2014 21:46:36
yep nummer klopt voor turbo
Citaat van: Wout309t op 17-06-2014 22:04:20
Bougies zijn een goede kanshebber, origineel is een veilige keus. Maar het zou ook kunnen zijn dat je een drukslang van je turbo los of stuk hebt getrapt. 4e Versnelling is daar een goede voor.
Bedankt voor de snelle reacties!
Drukslangen zijn heel en zitten goed vast

elianmars

Een drukslang kan heel sneaky een scheur hebben, die je niet zomaar ziet. Pas als er meer turbodruk op komt, gaat de scheur open staan.

Remo1970

Citaat van: elianmars op 18-06-2014 18:13:01
Een drukslang kan heel sneaky een scheur hebben, die je niet zomaar ziet. Pas als er meer turbodruk op komt, gaat de scheur open staan.
Er zit net een nieuwe intercooler IPD slangen/buizen kit op, heb het toch voor de zekerheid nagelopen, maar alles ziet er goed uit.
Klemmen zitten goed vast, slangen heel.
Toch bedankt voor het meedenken!!!

Remo1970

Nou vandaag eindelijk tijd gehad om de bougies te vervangen testrijden en ......

Probleem opgelost! Toch de originele nieuwe bougies geplaatst en de auto rijdt als nooit tevoren.
;D ;D ;D

robkuh29

#23
Citaat van: hertogjan6 op 10-06-2014 23:05:05
Citaat van: Remo1970 y Ezlink=topic=70878.msg1514701#msg1514701 date=1402427019
Citaat van: The Volvoboy op 10-06-2014 18:08:51
427 is het kleurnummer ;) (Dark Grey Pearl)

Bedankt! Weer wat wijzer geworden :)
...je bent de enige hier die een 427 R sedan hebt volgensmij  :eusa_think:  8)

Nopes, er zijn gelukkig nog meer 427 R sedan's (origineel NL), die van mij, al bijna 5 jaar in bezit, yeahhh!!

Remo1970

#24
Nopes, er zijn gelukkig nog meer 427 R sedan's (origineel NL), die van mij, al bijna 5 jaar in bezit, yeahhh!!
[/quote]

Zo te horen ben je er net zo blij mee als ik ;)


Tijdens het testrijden viel gelijk op dat de motor nog beter oppakt en het geluid is mooier!

Vandaag een A-stijlhouder met olietemp, oliedruk en turbodrukmeter geplaatst (foto,s volgen nog)

Remo1970

Vandaag op de A18 lekker aan het toeren, zie ik de naald watertemp ineens naar beneden zakken! Zat net bij een afslag en voor het einde afrit slaat de motor af.
Wilde niet meer starten, motorkap open en vervolgens bleek de stappenmotor nog geluid te produceren terwijl het contact uit stond.
Stekker eraf gehaald, opnieuw geplaatst. Geluid weg en motor start weer, maar terwijl ik naar huis reed weer het oude probleem: toerental klimt enkele keren spontaan naar 3000 toeren. Stappenmotor is al eerder gereinigd en de stekker is goed. Ook de sensor waterkoeling had ik al eerder vervangen voor een originele sensor.

Denk erover om maar een nieuwe nullastregelklep te bestellen, maar wat zijn die dingen duur! Goedkoopste heb ik nu gezien voor 254 euro.

Iemand misschien een tip?

arjen850

Misschien eens een gebruikte proberen?

Ludo

Een nieuwe thermostaat zou ik mee beginnen.

Remo1970

#28

Citaat van: arjen850 op 30-07-2014 00:27:25
Misschien eens een gebruikte proberen?
Citaat van: Ludo op 30-07-2014 09:03:30
Een nieuwe thermostaat zou ik mee beginnen.

Heb wel gedacht om in eerste instantie een gebruikte te nemen, maar wil de auto gewoon perfect in orde hebben en het risico dat na verloop v tijd de gebruikte ook weer vervangen moet worden ... Ga toch liever voor een nieuwe.

Ludo zit er verband tussen plotseling oplopend toerental en een defecte thermostaat volgens jou?

Ludo

Nee ik zie niet meteen een verband, maar het temperatuurprobleem is wel belangrijker.  ;D

Trouwens, er is vaker geschreven dat een stationairregelaar die nog even zoemt na afzetten van de motor, volledig normaal is.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28209.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22780.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50741.0.html
...