Project 850R

Gestart door Remo1970, 09-06-2014 21:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Die is veel te heet geweest, is het koelvloeistof stroming/richting bepalende plaatje wel uit het onderblok gehaald, je had het nieuwe type onderblok gebruikt toch? Dit is namelijk het oude type pakking en dan is er geen stroming aan de achterkant geweest als deze pakking+oude kop op het nieuwe type blok gezet is met dat plaatje er nog in (bij de waterpomp).

Plaatje eruit en geen probleem.

V70R^2

Bij de groene pijl zal die zitten bij jou, dat verklaard je problemen indien die daar nog zit.

(Zie bijlage).

Lukaz

Voor zover nuttig: volgens mij hebben ze hier de gewenste mls koppakking voor je.
https://www.acm.se/en/product/head-gasket-mls-81-mm
Succes met de opbouw van je nieuwe blok.
groet, Gerko.

V70R^2

Citaat van: Lukaz op 03-06-2020 12:20:48
Voor zover nuttig: volgens mij hebben ze hier de gewenste mls koppakking voor je.
https://www.acm.se/en/product/head-gasket-mls-81-mm
Succes met de opbouw van je nieuwe blok.
groet, Gerko.

Correcte diameter, maar de gaten zijn voor een derde generatie stroming van de koelvloeistof. Opzich kan je dat ook wel aanpassen met wat handigheid en een boor..

arjenT5R

#124
Die fout is vaker gemaakt, ook door revisie bedrijven... het levert je uiteindelijk een lekke koppakking op en een kromme kop helaas...

Zowel de versie als met het koelkanaal blokkeer stripje als de versie met een pre-2000 motor met de eerder genoemde MLS koppakking.

Helaas.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Remo1970

#125
Citaat van: arjenT5R op 03-06-2020 11:37:08
Kop krom of bouten niet juist aangetrokken of nog koelwater of olie oid onderin de boutgaten...

Ik rij ook full pull met 20T en H profielen op een imitatie koppakking ;-D (en een heleboel mensen meer)

Had zelf ook geen lekker gevoel bij de keuze cilinderkop bouten.

Op de factuur vh revisiebedrijf staat dat ik vorig jaar 53,40 euro voor de cilinderkop bouten heb betaald.
Volgens mij betaal je voor een goede set v bijv ARP 5x zoveel

Remo1970

Citaat van: V70R^2 op 03-06-2020 12:02:20
Die is veel te heet geweest, is het koelvloeistof stroming/richting bepalende plaatje wel uit het onderblok gehaald, je had het nieuwe type onderblok gebruikt toch? Dit is namelijk het oude type pakking en dan is er geen stroming aan de achterkant geweest als deze pakking+oude kop op het nieuwe type blok gezet is met dat plaatje er nog in (bij de waterpomp).

Plaatje eruit en geen probleem.

Dat verklaart ook wel het patroon v beschadigingen op de pakking aan 1 kant, niet?
En hij is zeker te heet geweest!
Door het lek in de koppakking is een snijbrander effect ontstaan pfff

Het is idd een nieuwer type onderblok (nog door vorige eigenaar gemonteerd) met oude kop.

Hartelijk dank voor deze tip!!!
Heb bij de gebroeders Ditmar een oud type onderblok vandaag opgehaald en ga dit morgen zeker bespreken met het rev. bedrijf.

Remo1970

#127
Citaat van: V70R^2 op 03-06-2020 12:18:24
Bij de groene pijl zal die zitten bij jou, dat verklaard je problemen indien die daar nog zit.

(Zie bijlage).


Dit is het vervangende onderblok wat ik vandaag heb opgehaald.
Oud type toch zo te zien? Lijkt iets te verschillen qua vorm met locatie groene pijl op jouw foto of zie ik dat verkeerd?
Moet morgen eens goed kijken hoe dat plaatje eruit ziet, maar dan zou het nu dus moeten blijven zitten.


Remo1970

Citaat van: Lukaz op 03-06-2020 12:20:48
Voor zover nuttig: volgens mij hebben ze hier de gewenste mls koppakking voor je.
https://www.acm.se/en/product/head-gasket-mls-81-mm
Succes met de opbouw van je nieuwe blok.
groet, Gerko.

Thnx Gerko!!!

Remo1970

#129
Citaat van: V70R^2 op 03-06-2020 12:18:24
Bij de groene pijl zal die zitten bij jou, dat verklaard je problemen indien die daar nog zit.

(Zie bijlage).


Probleem verklaard! Plaatje zit er wel in!









Remo1970

#130
Het revisiebedrijf denkt dat de koppakking daardoor (plaatje laten zitten) niet beschadigd is.
Zij hebben het over te grote turbodruk of pingelen of te laag octaangehalte brandstof.

Nu tank ik alleen ultimate en v power brandstof en ik heb de auto rustig ingereden zonder hem echt te belasten.
Ecu heeft een basis map v Sebastiaan Schutten gekregen (voor het inrijden).

Pingelen kan toch ook optreden als de motor veel te warm wordt?  (door verkeerd gebruikte koppakking bijvoorbeeld waardoor temp in verbrandingsruimte te groot wordt en een voortijdige ontbranding optreed?)

Ik ben ervan overtuigd dankzij meerdere meningen van jullie dat ik met een originele koppakking kan rijden, maar omdat het bedrijf van mening is dat het niet aan de gebruikte versie koppakking ligt maar aan het pingelen of te hoge turbodruk of verkeerde brandstof pffffff ..... staat alles stil totdat ze ervan overtuigd zijn dat het aan de verkeerd gebruikte koppakking ligt en ze zeker weten welke ze moeten monteren.

Revisiebedrijf wil nu dus dat ik hun ga vertellen welke koppakking erop moet en ik heb niet de kennis zoals sommige experts hier op het forum, echt petje af!!!
Maar als ik nu een origineel onderblok ter vervanging aanlever en de originele kop houdt, dan is het toch niet zo moeilijk?


Is dat alles? Nee natuurlijk niet

Tot overmaat v ramp zit er een afgebroken cilinderkopbout in het onderblok wat ik deze week heb opgehaald en die krijgen ze er niet meer fatsoenlijk uit.

Ik besef me dat het heel amateuristisch klinkt (zouden ze er normaliter uit moeten kunnen krijgen, ze geven echter aan dat het niet lukt) maar deze jongens vh revisiebedrijf proberen echt wel mee te denken en ze leveren al jaren echt prima werk af.

Kan het onderblok gelukkig gewoon terug brengen en krijg mn geld wel terug, maar wordt er onderhand echt een beetje moedeloos van ....

Remo1970

En omdat je de dag altijd positief moet afsluiten net zoals het journaal altijd met iets positiefs afsluit ....

Wel een aluminium radiateur met oliekoeler binnen.


Remo1970

Ondertussen een goed onderblok gevonden via Thijs uit Groningen.
Heb er maar meteen een weekendje Groningen van gemaakt :)

Blok heeft een kromme drijfstang gehad, maar het onderblok heeft er gelukkig niets van te lijden gehad!

Het oude onderblok hou ik om er in de toekomst mischien nog eens Darton sleeves in te zetten.....




arjenT5R

Ahh gelukkig goed nieuws! Nu gewoon een originele koppaking gebruiken dan maar of elring oid zelfde verhaal voor de bouten.

Ik vind wel iets van dat revisie bedrijf en hun mening hoor... ze hebben gewoon verkeerd spul gebruikt ... punt
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Remo1970

Citaat van: arjenT5R op 30-07-2020 08:04:33
Ahh gelukkig goed nieuws! Nu gewoon een originele koppaking gebruiken dan maar of elring oid zelfde verhaal voor de bouten.

Ik vind wel iets van dat revisie bedrijf en hun mening hoor... ze hebben gewoon verkeerd spul gebruikt ... punt

Klopt helemaal wat je zegt!
Ga ik ook zeker doen vwb koppakking en bouten Arjen!