Niet starten ...

Gestart door BasV70, 10-01-2005 18:29:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdidude

Mannen, wellicht heb ik de oplossing voor jullie.

Probleem zit hem ws in het startonderbrekingscircuit. Heb dit zelf al eens meegemaakt en na 1/2 jaar  eindelijk opgelost.

Laat de antennering van je contactslot vervangen (grijze ding om het slot heen). EUR20 ex btw.. EUR50 met installatie en al.

Kwam het te weten via www.problemcar.nl . zijn diverse mensen die hetzelfde probleem op dezelfde wijze hebben opgelost.

Blijkbaar een klein zwakpuntje van onze super bolides.

Laat weten of je aan de lijst van gelukkige toegevoegd kan worden die dit vage probleem heeft getackeled met een o zo simpele oplossing.

Groet
tdidude
5 cilinders is meer dan 4

tdidude

Mag daar nog aan toevoegen dat probleem bij mij ook maanden weg is geweest en daarna ineens weer bijna dagelijks de kop op stak. Warm/koud..maakt allemaal niet uit.

Kan eea bevestigen door bij het voordoen van het probleem, sleutel uit contact te nemen en opnieuw in te steken (evt met reserve sleutel). Desnoods een paar keer
9 van de 10 keer doet hij het dan "ineens" wel.

succes



5 cilinders is meer dan 4

BasV70

Antennering is inderdaad een mogelijke oorzaak. Gaf ook foutmelding bij uitlezen door de dealer. I.p.v. vervangen twee weken geleden gedemonteerd, contactjes gereinigd en weer terug geplaatst. Sindsdien geen problemen meer gehad. Vervangen kan altijd nog. Voorlopig trek ik nog mooi rente van die 50 euri's.   8)

Tip was trouwens hier op het forum ook al voorbij gekomen, al weet ik niet meer waar precies.