ECC uitlezen bij 850R + Motronic 4.4

Gestart door CorB, 18-08-2014 15:45:45

Vorige topic - Volgende topic

CorB

Mijn 850 is omgebouwd naar Motronic 4.4 i.p.v. de originele 4.3. Voor uitlezen gebruik ik VOL-FCR met een seriële kabel. Ik kan verschillende dingen uitlezen met VOL-FCR , maar de ECC lukt mij niet. Iemand een idee hoe de ECC wel uit te lezen is?

Cor

UserID6342

Brickdiag en eventueel een setup met een lampje (nabootsen van OBD-I en op dezelfde manier uitlezen) doen het wel vaak dan.

KIM

ECC gaat je waarschijnlijk alleen lukken met knippercode.
Dus setup met lampje.

Ewout Schalkwijk

Misschien een beetje off-topic, maar is het dan niet vreemd dat ik mijn overjarige MSA 15,7 dan weer wel ECC en elektrische stoel kan uitlezen? :eusa_think:
Ik dacht dat die Motronic's 4.4 al weer moderner waren.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

V70 gaat vaak wel: 850 ECC vaak niet.
Alhoewel dat ook volstrekte willekeur is want ik heb geloof ik bij Tom850 al eens de ECC met Brickdiag uitgelezen.

Bovendien staat de diagnose van ECC los van het motorstuurapparaat. Enige verbinding die er tussen die twee is, is de aansturing van de magneetkoppeling.

CorB

Dank mannen!

Maar dan met een ledje op de OBD stekker uitlezen?

De elektrische stoel kan ik wel weer uitlezen, maar ECC niet. Overigens heb ik dit niet met brickdiag geprobeerd maar met VOL-FCR, misschien maakt dat nog wel verschil?

Cor

KIM

Soms, maar meestal niet.
Lampje doe je inderdaad via de OBD stekker. Op Matthews volvo site is wel een beschrijving hiervan te vinden denk ik.

CorB

Citaat van: KIM op 18-08-2014 23:30:44
Soms, maar meestal niet.
Lampje doe je inderdaad via de OBD stekker. Op Matthews volvo site is wel een beschrijving hiervan te vinden denk ik.

Dank je, dan speur ik daar even verder.

Cor

razorx

Misschien helpt dit je verder:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59219.msg1261333.html#msg1261333

De ECU van M4.4 kan je hiermee niet uitlezen. De rest wel.
Ecu gewoon met Vol-FCR of Brick-diag.

CorB

Dit helpt zeker verder! Geweldig zoiets.

Ik bestel de onderdelen en ga zo'n kastje bouwen.

Dank.

Cor

CorB

Ik heb nu zo'n 'Yits kastje' gebouwd en geprobeerd uit te lezen m.b.v. dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.30.html

Als ik alléén op het knopje van ECC druk gebeurt er niks, ik moet eerst het schakelaartje van ECU en CC indrukken en daarna volgt na het indrukken van het ECC schakelaartje de foutcode 1-2-2. Nu wil ik deze foutcode resetten, maar dit lukt me niet op de wijze zoals beschreven in het OBD-1 topic:

edit:

Het eerst gebouwde kastje functioneerde toch niet helemaal goed :)
Nog een poging gedaan en krijg nu de volgende code's op ECC:

122 en 211 achter elkaar (dus zonder tussentijds op het knopje te drukken)
221
233
222
322
414

Daarna brandt de led ca. 5 seconden, is weer ca. 5 seconden uit, brandt weer ca. 5 seconden en dit gaat maar door.

resetten van foutcodes volgens onderstaande procedure gaat echter nog niet...

resetten:
4. Indien er een 2e code verscheen, de procedure herhalen tot de eerste code 2x geweest is.
5. Als de eerste (of enige) code 2x voorbij is gekomen, druk dan de knop 15 seconden in.
6. Wacht dan tot het lampje gaat branden, en als het lampje nog brandt, druk dan nogmaals 15 seconden op de knop.
7. Contact uit
8. Contact aan
9. Nu zou na een korte druk op de knop alleen code 1-1-1 moeten verschijnen.

Cor

CorB

Tjongejonge, accu leeg tijdens het uitlezen ;D Vandaar wellicht de vreemde manier van uitlezen. Nu met een volle accu de codes uitgelezen en ook gewist middels een procedure die in een Haynes manual staat.
Wel een boel foutmeldingen in de ECC, ik heb weer wat te doen.

Cor