De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Op gas goedkoper dan op benzine :eusa_think: Ik snap ineens dat benzine niet populair is bij de zuiderburen :eusa_eh:

Vulk

#2431
Citaat van: Taranis op 30-08-2019 10:55:51
Op gas goedkoper dan op benzine :eusa_think: Ik snap ineens dat benzine niet populair is bij de zuiderburen :eusa_eh:

Het beleid is moeilijk te volgen. Ik krijg op mijn huidig aanslagbiljet 100 euro korting omdat ik op LPG rijd. Maar tegelijkertijd betaal ik 150 euro extra....omdat ik op LPG rijd. (op hetzelfde aanslagbiljet) Normaal ging de mijne vanaf 25 jaar op het forfait vallen (60 euro/jaar), maar ook dat is recent aangepast.

Oldtimer ging hij zijn aan 25, maar dat is ook opgetrokken naar 30 voor auto's vanaf juni 1993.
Intussen hebben we in Vlaanderen (bijna) een nieuwe regering, en het rekeningrijden wordt hier terug naar boven gebracht. De tarieven zouden bepaald worden op: soort auto, tijdstip van rijden, locatie van rijden, ... Ik hou mijn hart al vast, zeker als je weet dat er een ander systeem komt in Brussel en Wallonië.

Taranis

Citaat van: Vulk op 30-08-2019 10:58:45
Het beleid is moeilijk te volgen. Ik krijg op mijn huidig aanslagbiljet 100 euro korting omdat ik op LPG rijd. Maar tegelijkertijd betaal ik 150 euro extra....omdat ik op LPG rijd. (op hetzelfde aanslagbiljet) Normaal ging de mijne vanaf 25 jaar op het forfait vallen (60 euro/jaar), maar ook dat is recent aangepast.

Oldtimer ging hij zijn aan 25, maar dat is ook opgetrokken naar 30 voor auto's vanaf juni 1993.
Intussen hebben we in Vlaanderen (bijna) een nieuwe regering, en het rekeningrijden wordt hier terug naar boven gebracht. De tarieven zouden bepaald worden op: soort auto, tijdstip van rijden, locatie van rijden, ... Ik hou mijn hart al vast, zeker als je weet dat er een ander systeem komt in Brussel en Wallonië.

Grappig. Ons beleid is ook niet te volgen maar is in elk geval in zo verre duidelijk dat je voor LPG en diesel opslag betaalt als (veronderstelde) veelrijder.

Oldtimerregeling is in Nederland opgetrokken naar 40 jaar voor auto's van 1988 en later. Mijn C70 wordt in het jaar 2040 dus wegenbelastingvrij ::)
Rekeningrijden zal hier onder de volgende regering ook wel deels ingevoerd gaan worden gok ik. Zelfs voor de VVD is het nu bespreekbaar terwijl die partij van oudsherre mordicus tegen was: ergens moet er een modus gevonden worden om de elektro-ridders ook mee te laten betalen (alleen energiebelasting op stroom is blijkbaar niet genoeg).

knoertS70

Massaal verhuizen heren. Hier in Spanje voor de XC 98 euro wegenbelasting. (benzine) en voor de Peugeot 5008 38 euro. (diesel) Deze bedragen zijn per jaar!!
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Marc O.

Citaat van: knoertS70 op 30-08-2019 11:52:22
Massaal verhuizen heren. Hier in Spanje voor de XC 98 euro wegenbelasting. (benzine) en voor de Peugeot 5008 38 euro. (diesel) Deze bedragen zijn per jaar!!


Vandaar de financiële ellende waar Spanje zich al jaar en dag in bevindt ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

En vanmiddag heeft de C70 weer een jaartje APK erbij gekregen. Uiteraard sneuvelde er letterlijk op het ritje naar de keuring nog een lamp dus die is nog even vervangen. Verder wat gezeur over speling op het stuurhuis (vorig jaar ook al, niks aan gedaan), droogtescheurtjes in remslangen (was al toen de auto nog van )()()st was), de matige uitlaat (beetje gun gum doet wonderen), slechte remwerking achter (blokken versleten) en de olielekkage van het blok. Komt wel weer goed, ik heb in elk geval weer wat te doen :D

Verder nog 2 gratiesj van Pino143 (tnx!!!) gekregen voorbanden gemonteerd maar ik probeer het nog 1 dag op hogere spanning en anders gaan ze er gewoon weer af: geen idee wat mensen aan Pirelli's vinden (P7 Cinturato oid) maar wat een herriedingen :o Lijkt wel of je met rupsbanden rijdt. Ondanks alle goede bedoelingen, bestel ik dan wel gewoon een setje Michelins.

Ewout Schalkwijk

Mooi verslag weer Ronald, doet me eraan denken dat ik ook nog verslag van mijn vakantie moet doen. :D

Ik heb nog uitgebreid mogen rijden in de C70 en het is bij tijd en wijle best 'scary' om het dashboard voor je te zien bewegen terwijl je tegelijkertijd de hoofdkussens van de achterbank heen en weer ziet dansen. ;D

Had Marcel het niet eens over zo'n zwaar kruis onder de auto?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-08-2019 19:10:07
Had Marcel het niet eens over zo'n zwaar kruis onder de auto?

Jazeker. Daardoor wordt het torderen een stuk minder, maar over is het niet ;D

Taranis

Thnx E!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-08-2019 19:10:07
Ik heb nog uitgebreid mogen rijden in de C70 en het is bij tijd en wijle best 'scary' om het dashboard voor je te zien bewegen terwijl je tegelijkertijd de hoofdkussens van de achterbank heen en weer ziet dansen. ;D

Je went er aan: ik zie het niet meer, alleen als iemand die nooit in zo'n ding rijdt het opvalt dan let je er weer op.

Het bewuste kruis staat inderdaad op de verlanglijst maar daar staan eerst nog een paar andere noodzakelijkere (en saaiere :P ) dingen op.
Wel net 2x Michelin Pilot Sport 4 besteld, ik word echt knettermesjogge van die Pirelli's. Wat een herriedingen en nog weinig grip ook, zelfs met 193 pk slaan ze al door als je de bocht uit accelereert. Enkeltje vuilcontainer dus ::)

Benny850

Zelf rij ik nu op nieuwe pzero's en rijden eigelijk erg goed. Misschien dat de cinturato minder presteert.

Timo

Hier ook 205/45/17 pirelli P zero. Zeer blij van al steek ik waarschijnlijk volgende keer Michelin pilot sport om het verschil te zien.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Chris

#2441
Die Cinturato's liggen ook op de R aan de achterzijde. Gelukkig maakt een estate al zoveel herrie vanbinnen dat geluid van de banden me niet echt opvalt.

Inmiddels een setje 17" Comets op de kop getikt, en ik denk dat ik er toch ook maar gewoon pilot sport op ga gooien :eusa_think:. Op de V60 bevallen ze erg goed. Doe er toch lekker lang mee op de R :).

KIM

Pilot Sport is een prima keuze: Ik wil niks anders meer op de R.

rjverbrugh

Ik heb sinds kort de Goodyear Efficienty grip onder de V70R liggen en ben daar zeer tevreden mee, zullen vast iets sneller slijten, maar  gezien mijn jaar kilometrage verouderen ze toch eerder. En zijn voordeliger dan de Pilot sport.

StefanCJ

Citaat van: KIM op 01-09-2019 11:19:42
Pilot Sport is een prima keuze: Ik wil niks anders meer op de R.

Ook op een e91 bevallen de Pilot Sport banden ontzettend goed.