Ik heb zoveel met de kar achter de auto gereden doordat ik het huis van m'n schoonvader in Steenwijk leeg moest halen. En ik heb een gestrand motorclub lid opgehaald in de Jura, ben een weekendje naar de Ardennen geweest naar vrienden en heb een lading stookhout opgehaald.
Dat verklaart

Steenwijk is niet echt naast de deur nee!
Afgelopen weekend stond Sbv weer eens op de stoep voor een klusje wat al een hele tijd moest gebeuren: de stoelzitting van de XC vernieuwen. Na bijna 3 ton was het beste daar behoorlijk af en kwam ik steeds lager te zitten. Nu een en ander nog leverbaar is, maar een setje nieuwe vullingen + stoelverwarmingsmatjes besteld. Auto buiten, stoel eruit, stoel lekker binnen in de warme garage en op het gemakje uit elkaar pulken. We hadden een klein beetje hard hoofd in de bekledingskrammen maar met de juiste tang (dank aan de dealer voor het uitlenen) is het eigenlijk een klusje van niks. De zitting lag er zo naast:

Daarna met 2 verder pulken: 1 de bekleding van de rugleuning naar boven oprollen, de ander knipt de krammen door:

Op 17 januari 2011 had operator 411 even een off-day of hij kon überhaupt niet lassen

Daarna in omgekeerde volgorde alles weer terug in elkaar zetten wat echt wonderbaarlijk vlotjes ging. En omdat we toch bezig waren maar meteen een nieuwe hoofdsteun met een nieuw leertje gemonteerd: dat was goedkoper dan het leerverfsetje dus geen lastige keuze.

Alles terug in de auto gemonteerd en dan ontdek je dat het een super dankbaar klusje is: het zit echt veeeeeeel beter

Verder is het wagenpark onverwachts iets uitgebreid. Afgelopen dinsdag kwam 's ochtends echt onmundig vroeg per auto-ambulance deze vriend "aanlopen":

1998 saffron C70 coupé T-5 automaat met iets minder dan 280k op de teller. Een collega had 'm "over": lees geen ruimte meer voor, stond al een maand of 8 buiten vol te regenen en te wachten op sloop. Ik zoek nog een andere achteras om te prepareren voor de cabrio alleen zat er dus nu nog een coupé aan vast. Ware het niet dat ik na een proefritje al vrij snel overtuigd was dat ie nog te goed is om te slopen: op een fuseekogel met speling en een kapotte ABS controller na mankeert er aan het onderstel zo goed als niks, de airco doet het, de cruise control doet het, motor en bak schreeuwen om verse vloeistoffen maar het eerste proefritje hebben ze met glans overleefd:
klikkerdeklik. Alles in het kader: als het na 8 maanden stilstand bij het eerste ritje trappen heel blijft, is 't een goeie en anders heb ik een goeie achteras voor de cabrio gescoord

Er zit een nieuwe turbo op (een originele Volvo zelfs), een nieuwe dynamo, nieuwe radiateur... 2 minpunten zijn de beschadigde en verroeste koets die dringend aandacht nodig heeft en het daardoor onwijs geschimmelde interieur.
Dichtgekitte roestschade bovenaan de voorruit:

Verder hebben de deuren beide schade en 1 dorpel+spatbord. 1 deur is zo krom dat het raam niet meer lekker sluit dus na 8 maanden buiten staan, krijg je dan dit:

Los van het feit dat alles zeiknat is, stinkt het ook naar de beroemde dode hond. Na een tip van Sbv alles met groene zeep en de hogedrukreiniger schoongemaakt, hangt nu een paar dagen te drogen en dan weer terug in de auto. Tzt nog eens nieuwe bekleding scoren als het een blijvertje blijkt te zijn en alles weer waterdicht is. Eerst volgende maand samen met onze zeebonk er een nieuw stukje in lassen zodat ie met wat geluk ook zonder kit waterdicht is (en dus de garage uit kan die met 2 C70's wel vol is) en het interieur wat opleuken met werkende schakelaars (de helft mist of is stuk). Gelukkig zette Mario nog dezelfde avond een C70 in onderdelen online

en heeft Ludolfs-magazijn Sbv ook het nodige in voorraad om er voor relatief weinig weer een leuke auto van te maken.
Laatste plaatje: loodmenie en dan nog roesten (onderaan de deur):

Voorlopig blijft ie maar wat ik er voor plannen mee heb, weet ik eigenlijk zelf ook niet