Auteur Topic: De CrossZeeuw  (gelezen 231284 keer)

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t cab. + '98 T-5 coupé
Re: De CrossZeeuw
« Reactie #2610 Gepost op: 21-02-2022 16:05:13 »
Desnoods zet je het ding een keer bij mij neer dan zal deze Ludolf wel in zijn magazijn kijken, al weet ik niet exact wat er op welke stapel ligt. Binnenkort heb je vakantie dan breng je hem maar te logeren

Van dat aanbod maak ik heel graag gebruik maar precies wat je schrijft: waterdicht krijgen is prio 1. Ik heb inmiddels al 2 adresjes toegespeeld gekregen die me hierin kunnen helpen dus dat ga ik na de vakantie oppakken. Hopelijk is dan het interieur ook voldoende gedroogd: de isolatiematten zijn na een week boven de verwarming nog steeds niet helemaal droog :o

Dus omdat je haast niet meer rijdt koop je er een auto bij.
Ik vind het een goede redenering.
 ;D

Zo had ik er nog niet naar gekeken maar komt het eigenlijk wel op neer ja ;D

Inmiddels rij ik wel weer "iets", bijzonder om te zien hoe MS Teams overleggen ineens niet meer kunnen maar je naar Breda moet rijden voor een gesprek wat korter duurt dan de reistijd maar OK. De kilometerstand van de XC loopt weer langzaam op en ik ben er nog niet achter of het komt doordat de olie inmiddels zo'n 27 maanden oud was of dat het komt doordat ik geswitcht ben naar DBV olie maar na slechts 12.000 kilometer ging de motor rauw lopen dus afgelopen zaterdag de olie ververst en een nieuw interieurfilter gestoken (en wat andere zaken die bij de 300.000 km beurt horen).

Routineklusje uiteraard maar toch kreeg ik geweldige hulp aangeboden van een razend snel kruipende monteur met kleine vingertjes die meteen onder papa's auto kroop om eens te kijken waar dat druppende geluid vandaan kwam (olie). Ik had 'm nog net bij een voet te pakken anders had ie al onder de motorolie gezeten ;D

Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #2611 Gepost op: 21-02-2022 17:44:32 »
Haha, herkenbaar hoe rap ze zijn, begint al vroeg:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
« Reactie #2612 Gepost op: 22-02-2022 13:08:25 »
Hopelijk is dan het interieur ook voldoende gedroogd: de isolatiematten zijn na een week boven de verwarming nog steeds niet helemaal droog :o

Ventilatie doet veel meer. Laat er een kamerventi tegenaan blazen, dan waait 't zo droog.
--
Autogas Inside . . .

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #2613 Gepost op: 23-02-2022 17:43:23 »
Ongeziene aankopen vallen vaak best mee :P ... maargoed dat ligt ook aan de vreselijk lage standaard die we hanteren ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Emiel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S60 & S70 AWD
    • NordicTurbo.nl
« Reactie #2614 Gepost op: 02-03-2022 20:28:19 »
Routineklusje uiteraard maar toch kreeg ik geweldige hulp aangeboden van een razend snel kruipende monteur met kleine vingertjes die meteen onder papa's auto kroop om eens te kijken waar dat druppende geluid vandaan kwam (olie). Ik had 'm nog net bij een voet te pakken anders had ie al onder de motorolie gezeten ;D

Hier ook zoeen. Één maal per week moet ie onder de kap kijken of alles goed is (“ja alles is goed pap!”)of de grote werkplaats van papa bekijken óf naar ome Johann…😆

3 jaar oud…

Stoelzitting heb ik vorig jaar ook gedaan, 320k km. Zitting niet meer leverbaar maar die van een rechterstoel genomen, gebruikt…maar wat een verschil zeg.
« Laatst bewerkt op: 02-03-2022 21:19:54 door Emiel »

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2615 Gepost op: 11-05-2022 11:31:28 »
Hier ook zoeen. Één maal per week moet ie onder de kap kijken of alles goed is (“ja alles is goed pap!”)of de grote werkplaats van papa bekijken óf naar ome Johann…😆

3 jaar oud…

Stoelzitting heb ik vorig jaar ook gedaan, 320k km. Zitting niet meer leverbaar maar die van een rechterstoel genomen, gebruikt…maar wat een verschil zeg.

Heerlijk :D

Zo is er hier inmiddels een "opa takke" wat "opa tractor" is want daar mag ie op de tractor zitten... Vriendinlief begrijpt er niets van maar kleine man vindt het thuis nóg leuker om de garage in te duiken dan om met de zandbak te spelen :)
Ook hier bevalt de stoelzitting prima: ook na wat langere ritten nergens meer last van. Bijzonder hoeveel verschil zo'n stukje schuim kan maken.

Inmiddels zijn we een paar maanden sleutelen aan het oranje hok verder en begint er voorzichtig wat resultaat te komen:
- bakkeering vervangen (vermoedelijk stuk gelopen doordat de buitenschaal van het tussenlager miste)
- motorolie + bakolie gewisseld
- filters (lucht/olie/brandstof), complete ontsteking + bobine vernieuwd
- nieuwe draagarmen
- interieur weer een soort van toonbaar gekregen na 3 liter groene zeep en een paar avonden bezigheidstherapie
- met dank aan Sbv: werkend portierraam en een stuur wat niet uit elkaar valt
- nieuwe multiriem
- fatsoenlijke buitenspiegel (was kapot)
- werkende claxon

Al een paar ritjes gemaakt al blijft het mega-irritant dat het dak niet waterdicht is en dat is dus ook 1 van de volgende projectjes. Eerst morgen APK, balanceren en uitlijnen en dan volgende week de olieretour van de oliekoeler vervangen. Na de bakkeerring is dat de volgende lekkage: KIM's credo gaat nog steeds op ("een Volvo Turbo lekt, heeft gelekt of gaat lekken maar lekken zal ie).
Dan de ABS controller opsturen naar Thuur en daarna proberen wat interieurdelen te scoren en een goede spuiter te vinden die voor weinagh het dak weer waterdicht weet te krijgen :)

Wat plaatjes bij het praatje:

Mooie verse bakkeering. Had ik nog nooit gedaan maar het vervangen blijkt met het juiste tooltje eigenlijk verrassend simpel (goed gereedschap is dus écht het halve werk).

Oude multiriem was wel ietwat aan vervanging toe...  :eusa_shifty:

De volgende lekkage... volgende week nieuwe olieleiding binnen.

Kleine man is helemaal weg van de coupé en vertikte het om 's ochtends met de XC weg te gaan... het moest met de coupé en meneer liet zich niet vangen:

ik mag thuis geen grapjes maken over de matchende kleuren

Als laatste, een mooie nog nieuwe goodie weten te scoren voor de caaaahhhhhaaaaaabrio die binnenkort ook wel weer eens naar buiten mag (staat nu nog braaf geschorst te verstoffen door een overschot aan auto's ;D ):

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #2616 Gepost op: 11-05-2022 11:36:24 »
Goed bezig weer!

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #2617 Gepost op: 11-05-2022 15:33:03 »
...
ik mag thuis geen grapjes maken over de matchende kleuren
...

Verbluffende gelijkenis  ;D Mannetje heeft groot gelijk dat hij alleen met de Saffron mee wil.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5. V60 D6 PiH
« Reactie #2618 Gepost op: 11-05-2022 21:26:11 »
Mooi man, zo'n nieuwsgierig bemoeialletje.
Geniet er maar van, voor je het weet rijden ze er zelf mee weg!
Mijn oudste dochter heeft vandaag haar eerste rijles gehad, ik zie haar nog in de 850 proberen bij de pedalen te komen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
« Reactie #2619 Gepost op: 11-05-2022 23:18:27 »
Mijn oudste dochter heeft vandaag haar eerste rijles gehad, ik zie haar nog in de 850 proberen bij de pedalen te komen.

Was 3 dagen op zakenreis, mijn oudste heeft de 10V meegenomen. De rest van de week mag ik op de fiets...
--
Autogas Inside . . .

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5. V60 D6 PiH
« Reactie #2620 Gepost op: 11-05-2022 23:22:58 »
Ik heb gelukkig nog een ouwe S40 staan. Als ze haar rijbewijs heeft mag ze die gaan gebruiken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2621 Gepost op: 12-05-2022 11:03:13 »
Mooi man, zo'n nieuwsgierig bemoeialletje.
Geniet er maar van, voor je het weet rijden ze er zelf mee weg!

Meneer moet elke dag even in de coupé zitten en "heng heng" roepen, "doei" zeggen tegen papa die dan wel even weg mag terwijl meneer de deur dicht trekt en gaat sturen om vervolgens de alarmlichten aan te zetten. Na een paar minuten is z'n ritueeltje compleet en is 't weer goed :)
Genieten doe ik inderdaad volop van die kleine vent :)

Voorkeuring van de C70 was (uiteraard) afkeur: mistlachterlicht defect (ook met een nieuw lampje), reflector van het achterlicht afgekeurd (nieuw achterlicht dus), ABS lampje brandt (adviespunt), profieldiepte (dom, zelf niet gezien), uitlaatsteun achter de achterdemper afgebroken (sinds vanmorgen rammelde er iets, dat dus) en de bijrijdersstoel kantelt niet voorover. Blijkbaar is dat verplicht bij een tweedeurs, nooit geweten. De hendel gaat niet eens omhoog dus wat er fout is weet ik niet, maar er staat vast een how-to op dit mooie forum :D

Oftewel: huiswerk. Binnenkort schorsen, punten wegwerken en herkeuren. En opnieuw uitlijnen, na de sessie van vanmorgen staat mijn stuur naar rechts en dat trekt mijn OCD niet.

T5-4life

• Hugo
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2622 Gepost op: 13-05-2022 23:41:32 »
De Y-kabel in je rugleuning is waarschijnlijk gebroken.
Zijn al een paar jaar niet meer leverbaar.  Je moet dus wat knutselen met bijv. kabeltonnetjes
C70 T5 coupé LPI 1998 332.000 km
C70 T5 cabrio 2000 234.000 km
S80 D5 2005 276.000 km

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, 2x 00 V70R, '19 S60 T5, '99 V70 2.5 20V
« Reactie #2623 Gepost op: 14-05-2022 19:41:24 »
De eerste punten zijn inmiddels opgelost zag ik. Komt helemaal goed. Rugleuning stoel is even een puzzeltje. De handel die de leuning bediend zit muurvast. We halen binnenkort de stoel wel even uit elkaar om te kijken wat het is