De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 09:23:04
Volgens Olov is het gebruiken van de niveauplug inderdaad een beter idee omdat die een langere draadlengte heeft: 10 mm tegen 6 mm voor de aftapplug. Mocht er ooit iets mis gaan met de draad dan bestel je een nieuwe niveaupijp in plaats van dat je de draad van de bak molt.

Ik heb bij een lokale leverancier de pluggen besteld, ook voor de motorolie. Die laatste had ik ook bij Conrad kunnen bestellen maar de reviews daar waren niet echt briljant (afbreken), dus heb er maar voor gekozen alles speciaal te laten maken. Niet de goedkoopste oplossing maar hopelijk wel de beste. Foto's volgen als ze binnen zijn :)

Dus je hebt voor mij ook gelijk een mooi verloop voor in het carter besteld?  :D

Taranis

Citaat van: elianmars op 26-09-2014 09:32:40
Dus je hebt voor mij ook gelijk een mooi verloop voor in het carter besteld?  :D

Ik kan me niet herinneren dat je daar om gevraagd had? :D

elianmars

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 09:34:01
Citaat van: elianmars op 26-09-2014 09:32:40
Dus je hebt voor mij ook gelijk een mooi verloop voor in het carter besteld?  :D

Ik kan me niet herinneren dat je daar om gevraagd had? :D

:eusa_shifty:  ;D

Taranis





Helaas draait de sensor niet lekker in de motorolieplug, na 1,5 slag zit de sensor vast. Deze week wat weinig tijd maar ik moet dus binnenkort even gaan reclameren.
In de versnellingsbakplug draait de sensor ruim 3 slagen voordat de sensor tegen het binnenwerk van de plug aanloopt. Voldoende lijkt me, er is qua ruimte weinig andere keuze.

Morgen wordt er alvast een setje pluggen in pa's smurf geïnstalleerd. Als dat goed werkt, dan is de V70 daarna aan de beurt :)

Ludo

Ziet er mooi uit.  :D
1,5 slag is wel érg weinig.

Hou er wel ook rekening mee dat NPT draad conisch is.
Vast = vast.

Taranis

Je hebt gelijk, het dicht sowieso wel af, maar 1,5 slag is me wat te weinig ;) Ik heb vanavond de pluggen afgegeven om op te knappen en mag ze volgende week weer ophalen.

Pa kon niet zo lang wachten dus bij zijn auto zitten de pluggen er al in. De motorolie was vanzelfsprekend geen probleem, de automaatplug was iets lastiger. Hier zit (blijkbaar) de niveauplug van de bak:





Waarom die aan de onderkant zit snap ik niet helemaal want de aftapplug zit ook aan de onderkant. Nu heb ik deze automaatbak eerlijk gezegd nog nooit begrepen en het ding altijd uit gemakzucht naar de dealer gebracht als de olie van de bak aan verversing toe was ;D Het tarief was zo vriendelijk dat ik nog geen zin gehad heb om daar zelf aan te gaan klooien.

In ieder geval paste de verloopplug niet doordat de plug te breed was voor de niveaupijp. Dan maar wat gewichtsbesparende maatregelen:



En dan zit ie keurig:



Er is zelfs nog aardig wat ruimte tussen de sensor en de motorafdekplaat dus geen probleem. Binnenkort de bekabeling aansluiten en de meter instellen, dan mag pa mooi proefkonijn gaan spelen. Als dat allemaal werkt, is mijn V70 aan de beurt :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 02-10-2014 20:21:02
dan mag pa mooi proefkonijn gaan spelen. Als dat allemaal werkt, is mijn V70 aan de beurt :)

Je hebt ook wel de 'makkelijkste' proefkonijn uitgezocht die je kon vinden he? :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Als hij het kan heelhouden, dan lukt het Ronald ook wel.
Een heel goed proefkonijn toch?

elianmars

Citaat van: KIM op 02-10-2014 20:30:40
Als hij het kan heelhouden, dan lukt het Ronald ook wel.
Een heel goed proefkonijn toch?

;D

Taranis

Citaat van: KIM op 02-10-2014 20:30:40
Als hij het kan heelhouden, dan lukt het Ronald ook wel.
Een heel goed proefkonijn toch?

Precies, pa is kritischer dan ik en rijdt meer kilometers. Als het bij hem goed functioneert, dan bij mij ook wel :)

De opgeknapte pluggen liggen voor me klaar. Aan de plug voor de versnellingsbak is meteen een mooie conische rand gedraaid zodat ik dat zelf niet meer hoef te doen. Als het goed is, wordt dat dus plug&pray :)

Snellebaksteen

Ook al komt er nog een afdekplaat overheen, vindt je ook niet dat die plug wel heel ver uitsteekt?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Ja en nee. Verder dan dat ik leuk vind maar de afdekplaat raakt eerst de intercoolerbuis en de voorkant van de baksteun voordat ie de sensor raakt. Niettemin is het bij een ongelukkig genomen verkeersheuvel zoals die bij mij in de straat ligt (in willekeurige vorm op een hoopje gegooide kinderkopjes) niet ondenkbaar dat de afdekplaat de sensor raakt. Volgens Olov was het geen probleem maar mogelijk dat ik nog een beugel over de baksteun maak zodat die de afdekplaat wat verder van de sensor vandaan houdt.
Binnenkort even zien als alles goed blijkt te functioneren.

MVeldhuis

Ik heb ook zo'n sensor in de aftapplug gehad maar ik vond dat een k*tplek, hij keutelde steeds een beetje achter de werkelijkheid aan zegmaar.
De sensor is te kort om uit de plug te steken dus hangt hij een beetje in stilstaande olie ipv dat het er lekker langs stroomt.
Als ik het overnieuw moest doen dan zette ik hem in de koeler uit leiding.

Taranis

Ik heb inderdaad overwogen om de sensor in 1 van de oliekoelerleidingen te plaatsen. Bij pa's vorige auto raadde ET het af (in de tijd dat ET nog reageerde op e-mail), bij z'n huidige auto was het Olov die het afraadde. Beide om dezelfde redenen: de temperatuur zou niet altijd overeenkomen met de heersende temperatuur in de bak (en dat is toch de temperatuur die je wil meten) en de kans op lekkages is groter.

Ik heb inmiddels mijn pluggen terug, zal er binnenkort een foto van maken en ein-de-lijk eens tijd maken om die zooi erin te draaien. Beetje teveel aan het klussen thuis dus weinig tijd om aan auto's te prutsen :D

Taranis

Toen ik vorige week na de verhuizing van Bouke terug naar huis reed, hoorde ik iets klapperen onder de auto. Ik kreeg al visioenen van afgebroken ondersteldelen dus na een week struisvogelpolitiek vanmiddag na het schilderen thuis even naar ouders gereden en de V70 opgekrikt. De boosdoener was al snel duidelijk:



5 minuten sleutelen en 2 carrosserieringen later zaten beide zijden van het hitteschild weer vast:



Gelukkig had ik sleutelhulp want zo'n ingewikkelde operatie kon ik natuurlijk niet alleen ;D :



Citaat van: Taranis op 16-10-2014 08:28:06
Ik heb inmiddels mijn pluggen terug, zal er binnenkort een foto van maken en ein-de-lijk eens tijd maken om die zooi erin te draaien. Beetje teveel aan het klussen thuis dus weinig tijd om aan auto's te prutsen :D

Hier alvast de foto:



Het is nog goed schilderweer dus nog niet aan de auto gesleuteld. Binnenkort de spullen voor de 300.000 km beurt bestellen, dan kunnen de pluggen erin.