De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

Wat houdt dat stage 2 precies in dan?
Behalve de standaard chip, wat is er nog meer aan gedaan?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: leons850 op 24-11-2014 09:14:47
Wat houdt dat stage 2 precies in dan?
Behalve de standaard chip, wat is er nog meer aan gedaan?
240 rica pk´s en 480 nm verder niets. roetkat moet er ooit nog eens uitgeschreven worden en verwijderd.

Taranis

Citaat van: Johann op 24-11-2014 08:55:10
In VLC doet ie het wel.

Dat zal er dan iets mee te maken hebben dat ik VLC gebruikt heb om het filmpje van 45 mb mp4 te converteren naar een avi van 11 mb.
Zal vanavond thuis even kijken of ik 't in een ander bestandsformaat werkend krijg.

Citaat van: Johann op 24-11-2014 08:55:10
Valt niet tegen. Onze XC60 haalt de 200 net niet..  :-\ Begrenzer op 199,8 km/h op de teller..  :eusa_wall:

Pa's nieuwe XC60 ook ;D Hij ziet de humor er niet zo heel erg van in.

Citaat van: leons850 op 24-11-2014 09:14:47
Wat houdt dat stage 2 precies in dan?
Behalve de standaard chip, wat is er nog meer aan gedaan?

Niets ;)

Bij de handbakken kun je zelfs tot stage 3 (Rica noemt 't 'sports tune') gaan zonder hardwarematige aanpassingen, dan heb je 253pk en 550Nm tot je beschikking. Helaas ligt mijn aandrijflijn dan al in stukken op straat denk ik.

Chris

Trouwens wel een fiks verschil qua dikte die assen. Nou mag dat ook wel voor een diesel :), en er zal ook wel wat doorontwikkeling in zitten, maar toch.

Taranis

Citaat van: Chris op 24-11-2014 09:28:56
Trouwens wel een fiks verschil qua dikte die assen. Nou mag dat ook wel voor een diesel :), en er zal ook wel wat doorontwikkeling in zitten, maar toch.

De homokineten lijken gek genoeg gelijk. De kruiskoppeling van de N-as is wel iets groter.

Taranis

Citaat van: Taranis op 24-11-2014 09:28:36
Citaat van: Johann op 24-11-2014 08:55:10
In VLC doet ie het wel.

Dat zal er dan iets mee te maken hebben dat ik VLC gebruikt heb om het filmpje van 45 mb mp4 te converteren naar een avi van 11 mb.
Zal vanavond thuis even kijken of ik 't in een ander bestandsformaat werkend krijg.

Hierbij het onverprutste filmpje: klikkerdeklik

elianmars

Citaat van: Taranis op 24-11-2014 20:35:57
Citaat van: Taranis op 24-11-2014 09:28:36
Citaat van: Johann op 24-11-2014 08:55:10
In VLC doet ie het wel.

Dat zal er dan iets mee te maken hebben dat ik VLC gebruikt heb om het filmpje van 45 mb mp4 te converteren naar een avi van 11 mb.
Zal vanavond thuis even kijken of ik 't in een ander bestandsformaat werkend krijg.

Hierbij het onverprutste filmpje: klikkerdeklik

Klinkt toch wel lekker, zo'n D5  8)

Taranis

Gisteravond de winterwielen er weer onder gelegd. 18" donkere Pegs met Vredestein Wintrac Xtreme. Apart gevoel om weer banden met profiel te hebben, de oude banden kwamen er wel iets kaler af dan gepland  :eusa_shhh:
Helaas kan ik even geen foto's posten, mijn webspace is al een paar dagen offline  :eusa_think:

Vandaag was de grote dag dat de nieuwe tussenas eronder ging. Vanavond de auto opgehaald en ik was blij dat ik het niet zelf gedaan heb, de garagehouder had toch wel een beetje zitten martelen met het roetfilter. Totaal had ie 2,5 uur nodig gehad voor de montage, langer dan ik verwacht had.

Net even een proefritje van een paar kilometer gedaan dus nog niet echt op het gas gestaan (motor was koud) maar het viel me na honderd meter al op hoeveel anders de auto reageert met AWD. Prettiger, vind ik zelf. Je hebt meer het idee alsof een onzichtbare hand de auto van achter een zetje geeft als je optrekt in plaats van dat alles op die arme kermende voorwieltjes aankomt.

Inclusief nieuwe as en de- en montage heeft het bij elkaar zo'n 1125 euro gekost dus ik hoop wel dat 't AWD nu voorlopig even heel blijft :-X

Zaterdag een mooie testrit voor de boeg, even op en neer naar de motorshow in Essen 8)

Sbv

zaterdag mooie vuurdoop. Hopelijk dan nu tijdje zonder problemen. Ben me al geestelijk aan het voorbereiden met de dempers vervangen  :eusa_dance:

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-12-2014 20:26:25
Ben me al geestelijk aan het voorbereiden met de dempers vervangen  :eusa_dance:

Mits deze dempers nog APK-waardig blijken te zijn (over paar weken op voor de APK), wil ik ze pas na het bezoek aan Ewout eind januari vervangen. Mocht ik me ter plekke laten verleiden tot een rondje slippen over een verlaten akker, dan doe ik dat liever met de gare dempers die er nu onder zitten dan met gloedjenieuwe Four-C dempers.

StefanCJ

Veel plezier in Essen. Is het nog wat eigenlijk? De laatste keer dat ik er was is inmiddels 10 jaar geleden.

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-12-2014 20:31:08
Citaat van: Sbv op 03-12-2014 20:26:25
Ben me al geestelijk aan het voorbereiden met de dempers vervangen  :eusa_dance:

Mits deze dempers nog APK-waardig blijken te zijn (over paar weken op voor de APK), wil ik ze pas na het bezoek aan Ewout eind januari vervangen. Mocht ik me ter plekke laten verleiden tot een rondje slippen over een verlaten akker, dan doe ik dat liever met de gare dempers die er nu onder zitten dan met gloedjenieuwe Four-C dempers.
APK kan je alvast laten doen toch ? 2 maanden op voorhand

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 03-12-2014 20:32:50
Veel plezier in Essen. Is het nog wat eigenlijk? De laatste keer dat ik er was is inmiddels 10 jaar geleden.

Tnx :) 3-4 jaar terug was 't wat minder, toen waren wegens 'de crisis' niet alle hallen bezet. 2 jaar terug baalde ik dat ik BOB was, toen was 1 hal compleet omgetoverd tot Bierstube waar een deel van de Nederlanders (ik niet :P ) op de tafels stonden te dansen op de muziek van Mooi wark (in de blote kont), Jan Smit en Frans Bauer terwijl de Duitsers met mobieltjes en camera's die gekke Nederlanders aan het filmen waren ;D

Ik vind zelf Techno Classica een veel en veel mooiere beurs maar de sfeer op de Motorshow is gewoon altijd erg leuk. De hallen met alleen achterlichten voor VW Golfjes en de hallen met geluidsinstallaties met 6 triljoen watt loop je gewoon in 2 minuten doorheen en je haalt een nieuwe Erdinger + schnitzel :D
Omdat er toch wel wat publiek op de Motorshow rondloopt wat normaal ook tijdens Techno Classica komt, zijn er meestal nog wel 1 of 2 hallen met het echte mooie spul ingericht.

Citaat van: Sbv op 03-12-2014 20:37:21
APK kan je alvast laten doen toch ? 2 maanden op voorhand

16 februari - 2 maanden = 16 december. Nog even 2 weken geduld dus.

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-12-2014 20:37:21
APK kan je alvast laten doen toch ? 2 maanden op voorhand

Volgende week vrijdag mag ie op voor de APK. Dan weet ik daarna of we nog iets te klussen hebben in de kerstvakantie ;D

UserID25761

Citaat van: Taranis op 08-12-2014 10:36:22
Citaat van: Sbv op 03-12-2014 20:37:21
APK kan je alvast laten doen toch ? 2 maanden op voorhand

Volgende week vrijdag mag ie op voor de APK. Dan weet ik daarna of we nog iets te klussen hebben in de kerstvakantie ;D

Stilzitten en bier drinken voor de openhaard, ;D  da's een betere tijdsbesteding in de vakantie  :eusa_angel: