De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: Marc O. op 14-12-2014 22:12:19
Pffff.....fijn, zo'n N :evil: ;D

Nou, wat dacht je dan hiervan:

Citaat van: Taranis op 14-12-2014 20:57:59
Daarna ben ik helaas een beetje vergeten foto's te maken maar hebben we van pa's nieuwe auto (en mijn toekomstige auto als 't aan mij ligt :angel: ) de olie ververst. Wat loopt zo'n nieuwe D5 mooi :o
Pa had storing aan zijn olietemperatuursensor, de meter geeft constant 150 graden aan (= uiterste waarde).

Nieuw, en dan al een storing? :o ;D

Mooie verslag weer Ronald :)

Sbv

Het is een aftermarket sensor dus ja..... In dit geval ligt het niet aan de auto. Wij hebben enkel een losse draad buiten de auto om getrokken om te kijken of het in de bedrading of de sensor zat

Claudia

Is Shrek alweer weg?
Ingeruild zeker? Lijkt me niet te doen zo'n kleur te verkopen (maar dat denk ik ook met saffron/CY/rood) :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Sbv

Citaat van: Claudia op 15-12-2014 12:43:03
Is Shrek alweer weg?
Ingeruild zeker? Lijkt me niet te doen zo'n kleur te verkopen (maar dat denk ik ook met saffron/CY/rood) :)
Shrek is geexporteerd(in nederland wou niemand zo een kleur denk ik)
Nu is er grote smurf

KIM

Giersensor is van DSTC.
Een giersensor meet de draaiing om de as van de auto en kan zo icm de dwarskrachtversnellingssensor meten of je in een over- of juist onderstuursituatie dreigt te komen.

Ewout Schalkwijk

Een lengterol sensor dus? :eusa_think:


Mooi verslag Ronald, oude tijden herleven weer. :eusa_angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

De as die loopt van boven naar beneden langs het zwaartepunt van de auto Ewout.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 15-12-2014 10:41:15
Nieuw, en dan al een storing? :o ;D

Mooie verslag weer Ronald :)

Dank je wel :)

En wat Sander al zegt: het is een aftermarket sensor. Olov heeft de bedrading aangelegd maar blijkbaar een foutje gemaakt. Ze mogen een poging doen het op te lossen, als het ze niet lukt dan trek ik zelf wel nieuwe bedrading :)

Citaat van: Claudia op 15-12-2014 12:43:03
Is Shrek alweer weg?
Ingeruild zeker? Lijkt me niet te doen zo'n kleur te verkopen (maar dat denk ik ook met saffron/CY/rood) :)

Shrek is inderdaad ingeruild :) En 'alweer' valt wel mee, pa heeft er langer mee gedaan dan met de XC70 die ik destijds van 'm gekocht heb. Alleen schreef die gelukkig wat harder af dan een XC60 ;D
Ik heb nog een moment overwogen om Shrek te kopen maar afgezien van het feit dat ie zich niet als mega betrouwbaar heeft bewezen, was ie ook gewoon boven mijn budget. Bovendien heeft mijn V70 ongeveer dezelfde opties en kilometerstand als Shrek, alleen was die 2,5 jaar jonger. Inmiddels is Shrek via diverse omwegen van Olov naar IVA naar Louwman & Parqui (handig zo'n tracking systeem :) ) geëxporteerd.

Pa rijdt nu in een smurfenblauwe XC60:





Ondanks dat Volvo altijd beweerde dat ze de klachten die hij over z'n vorige XC60 had nooit eerder hadden gehoord, zijn alle ergernispunten in deze opgelost :eusa_think:
Voorlopig is ie er erg tevreden over dus ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft :) (scheelt mij ook wat gezeur :eusa_shhh: )

Citaat van: KIM op 15-12-2014 16:54:23
Giersensor is van DSTC.
Een giersensor meet de draaiing om de as van de auto en kan zo icm de dwarskrachtversnellingssensor meten of je in een over- of juist onderstuursituatie dreigt te komen.

Ik denk dat ik ook wel weet wanneer die sensor buiten z'n bereik gekomen is hoor :angel:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-12-2014 17:14:54
Mooi verslag Ronald, oude tijden herleven weer. :eusa_angel:

Dank je wel :)
Ik hoop dat de kosten deze keer iets beperkter blijven maar inderdaad, het gaf mij ook het gevoel van oude tijden die herleven :) Sander kan al niet wachten op de onderstelwissel, dan wordt het echt weer eens ouderwets beunen ;D

Claudia

Jouw vader heeft een voorkeur voor opvallende kleuren. :)
Ik blijf 'het oudere Volvo-spul' toch mooier vinden....het lijkt zó allemaal op elkaar!
Goed dat je in jouw oudje bent blijven rijden.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Claudia op 16-12-2014 22:05:00
Jouw vader heeft een voorkeur voor opvallende kleuren. :)

Klopt. Hij heeft een hekel aan wit, zwart en grijs omdat alle auto's die kleur al hebben. Het liefst had ie een rode besteld maar daar heeft de verkoper 'm voor weten te behoeden ;)

Citaat van: Claudia op 16-12-2014 22:05:00
Ik blijf 'het oudere Volvo-spul' toch mooier vinden....het lijkt zó allemaal op elkaar!
Goed dat je in jouw oudje bent blijven rijden.

Ben ik met je eens maar daar staat tegenover dat dat Volvo-spul zo lang blijft rijden dat je ze over een jaar of 10-15 nog steeds ziet rijden terwijl het spul wat er op lijkt uit het straatbeeld is verdwenen. Ik denk dat het dus meer iets van deze tijd is en zoals bij de meeste Volvo-ontwerpen uiteindelijk blijkt dat ze toch best tijdloos zijn :)

viking_in_shorts

Moet zeggen dat ik best wel veel rode auto's zie hier. Ook XC 60's ....

Maar euh - lekker weer geklust zag ik.

Ben best wel onder de indruk van het feit dat je niet stopt bij de "computerloze" generatie maar gewoon je gereedschap met de auto's laat upgraden. Niet alleen maar een doppensetje, maar dus toch ook een PC'tje én doppensetje. Had je dat 5 jaar geleden zelf ook gedacht?

Sbv

vergeet niet te melden Ronald dat rood niet het R-design signaal rood is, maar een stuk donkerder en metallic. (ziet er niet uit op een XC60) R-design rood overigens wel. Rebel Blue was niet leverbaar op een summum

UserID25761

Citaat van: Taranis op 16-12-2014 21:41:31
Pa rijdt nu in een smurfenblauwe XC60:

Bijna net zo blauw als die van SBV   ;D

Sbv

Citaat van: NickGR op 17-12-2014 22:32:11
Citaat van: Taranis op 16-12-2014 21:41:31
Pa rijdt nu in een smurfenblauwe XC60:

Bijna net zo blauw als die van SBV   ;D
Dit is powerblue, net wat lichter. Staat wel mooi naast een laserblue. We hebben er geen foto's van gemaakt afgelopen zaterdag

UserID25761

Citaat van: Sbv op 17-12-2014 22:33:19
Citaat van: NickGR op 17-12-2014 22:32:11
Citaat van: Taranis op 16-12-2014 21:41:31
Pa rijdt nu in een smurfenblauwe XC60:

Bijna net zo blauw als die van SBV   ;D
Dit is powerblue, net wat lichter. Staat wel mooi naast een laserblue. We hebben er geen foto's van gemaakt afgelopen zaterdag

als je zegt dat die XC60 Laserblue is geloof ik dat direct  :eusa_angel: