De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Voor me pa ook nieuwe besteld bij Nordicar. Meen iets van 180 euro.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Is dat een imitatie dan? Zo niet, heb je een erg goede koop gedaan. Ik heb uit gemakzucht gewoon de dealer gebeld. Zonder korting was 't 315 euro. Daar ging gelukkig nog wel wat af maar 't is nog altijd fors meer dan 180 euro.

Bouke

Mooi spul he, vooral de geur :eusa_sick: maar het werkt iig goed ;D

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 16-03-2015 21:58:18
Is dat een imitatie dan? Zo niet, heb je een erg goede koop gedaan. Ik heb uit gemakzucht gewoon de dealer gebeld. Zonder korting was 't 315 euro. Daar ging gelukkig nog wel wat af maar 't is nog altijd fors meer dan 180 euro.

Magneti marnelli geloof ik. Geen idee of het orgineel is, hij doet het prima ;D De 315 euro vonden we beetje te gek voor een wissermotor...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Bouke op 16-03-2015 22:32:26
Mooi spul he, vooral de geur :eusa_sick: maar het werkt iig goed ;D

Gelukkig ben ik verkouden dus ik heb weinig last gehad van de geur ;D Het werkt inderdaad uitstekend.

Citaat van: grijzev70tdi op 16-03-2015 23:19:13
Magneti marnelli geloof ik. Geen idee of het orgineel is, hij doet het prima ;D De 315 euro vonden we beetje te gek voor een wissermotor...

Origineel is Bosch maar in dit geval waag ik te betwijfelen of origineel beter is. Ik blijf het een waardeloze constructie vinden. Bij m'n vorige N was ie stuk en hier weer.

UserID25761

Wat bij een N de wissermotor is, is bij de classic het achterruitenwissersproeierpompje  :angel:
Heb nog nooit in een classic gezeten waarvan het pompje het deed.

Ewout Schalkwijk

Pompje kost gelukkig maar een fractie van de prijs van die wisser. Ik heb hem twee jaar geleden ook al mogen vervangen. 8)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Brammetje

Citaat van: NickGR op 17-03-2015 22:04:46
Wat bij een N de wissermotor is, is bij de classic het achterruitenwissersproeierpompje  :angel:
Heb nog nooit in een classic gezeten waarvan het pompje het deed.
Ik zit iedere dag in een een classic met werkend achterruitwissersproeierpompje :-)
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Columba antraciet.

grijzev70tdi

Citaat van: NickGR op 17-03-2015 22:04:46
Wat bij een N de wissermotor is, is bij de classic het achterruitenwissersproeierpompje  :angel:
Heb nog nooit in een classic gezeten waarvan het pompje het deed.

Had je zondag toch in mijne moeten gaan zitten :P
Grolsch, het klinkt al lekkerder

leons850

Bij mij op werk staan 2 v70's classic, 1 850.
Werkt allemaal geloof ik. Van 2 weet ik het zeker.
allemaal tdi dus kan niet aan de roet liggen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

#295
Gisteren kwam Sbv op bezoek. In eerste instantie om te helpen met het verhuizen van wat zware dingen in huis wat naar verluid geen vrouwenwerk is  :eusa_think: dus stak Sander een handje toe.

Daarna meteen de V70 even onder handen genomen. Al meer dan een jaar terug zijn de bekledingen van mijn A-stijlen vernaggeld door Carglass bij de montage van de nieuwe voorruit. Volgens Carglass hebben alle N's daar last van  :eusa_liar: , volgens mij is het een kwestie van onzorgvuldige montage.
Gisteren dus maar 2 nieuwe stukken bekleding gemonteerd. Bij demontage van de stijl linksvoor, bleek ook waarom mijn parkeerkaartje niet meer bleef zitten:



Nee, tuurlijk ligt het echt aan onze auto's :eusa_wall:
Rechts ook eraf:



En zowel rechts als links een mooi stukje nieuwe bekleding erin met nieuwe clips en parkeerkaarthouder (ik wil geen 8 jaar oud krakend plastic terug zetten als er toch nieuwe panelen gemonteerd worden) :



Een ander vindt het waarschijnlijk onzin om er geld aan uit te geven, maar ik was het zat om tegen verklooide panelen aan te kijken.
Terwijl ik wat te eten bouwde, kon Sander het niet laten om alvast de ruitenwissermotor achter te vervangen:





De nieuwe motor wist zowaar het achterraam en niet zoals de nieuwe motor voor de XC destijds de achterklep. Een snelle fiks maar groot plezier :)

Daarna was het de beurt aan de parkeersensor. Al maanden (half jaar?  :eusa_shifty: ) is de 2e parkeersensor vanaf links gezien stuk en klik ik na de start stug de melding weg. Nadat de sensor al een aantal weken keurig in kleur gespoten en voorzien van blanke lak op de bar gereed lag, gisteren dan toch maar eens gemonteerd. Eerst de bumper eraf:



Toen bleek ook waarom ik de laatste tijd zo'n slechte radio-ontvangst heb:



Dat stekkertje hoort hierop:



Succes met monteren zeg maar :eusa_doh:
Uiteindelijk is het ons gelukt door het andere eind van het kabeltje in de auto los te maken, eerst de bumper terug te plaatsen met aangesloten kabeltje en pas daarna het kabeltje in de auto weer vast te zetten.

Van het wisselen van de parkeersensor heb ik geen foto's omdat we even vier handen nodig hadden om de binnenbumper te verwijderen. Bij de XC zijn we daar ooit al eens lang mee bezig geweest, hier ging het vrij vlot. Ondanks dat ik de visbenen die ik vorige week speciaal gereed gelegd had niet kon vinden :angel:
Sensor gewisseld, bumper eerst aangesloten zonder te monteren om te testen en na een succesvolle test alles weer terug gemonteerd. In minder dan 2 uur tijd een aantal kleine ergernissen opgelost 8)

Daarna startte de V niet meer maar dat wijt ik aan de injectoren. Ik ben er achter dat het erger is als de auto met z'n neus naar beneden staat dan wanneer de auto met de kont omlaag staat. Binnenkort maar eens informeren wat revisie moet kosten, ik vermoed dat de motor dan na de koude start ook weer wat soepeler loopt. Warm loopt ie als een zonnetje maar na de koude start heb je echt het idee in een oude classic TDI te rijden.

Sander weer bedankt voor de hulp en de gezelligheid! :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Volgens mij hebben we het zelfde probleem met starten. Volgende week maar eens vergelijken. Wat kost een verstuiver nieuw eigenlijk?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Voor ons in oude type D5, voor alle 5 iets van 1200 euro.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Chris

#298
Lekker bezig geweest heren! Ik vind het altijd een goed gevoel dat zaken die wel irriteren maar niet echt noodzakelijk zijn om op te lossen dan toch uiteindelijk toch zijn opgelost. Dan merk je pas hoe relaxed het is dat je er niet meer op hoeft te letten / loopt te letten ;).

Nu weer lekker rijden :). En natuurlijk nog ff die slechte start oplossen :P.

Ewout Schalkwijk

Jasper, ik heb een '06 en Ronald heeft een '07.
Die zijn een paar stuivers goedkoper geloof ik.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein