De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wijnand

Klopt, die moet je inderdaad hebben. Ze verkopen dat spul ook in spuitbussen, mocht je niet zoveel nodig zijn. Kijk maar eens op www.volvoklassiekerswebshop.nl onder roestpreventie. Mocht je er snel mee aan de slag willen: Dries Bakkenes is er komende week nog, daarna gaat hij drie weken op vakantie.

Sbv

Graag gedaan voor de hulp vandaag. Jij ook met het ontdekken van afgebroken slang in de XC60. Ik had zelf overigens nog niet gezocht naar iets.

Over 14 dagen de C30 onder handen nemen en dan de leukste klus van het jaar. Four-C dempers achter wisselen en dan nog iets specifieker de stekkers van de demper.

Wie heeft een snelle methode ? nee niet doorknippen en solderen ;D

Emiel

Ik heb meer moeite met de juiste routing van de bedrading van de linkervoorpoot dan met de stekkers achter.
Met het indrukken van de stekker eerst induwen en dan los trekken. Veel zand op die plek...dan eerst even schoonmaken, als het kan met lucht.

Chris

Leuk om hier weer even bij te lezen. Gelukkig maar dat je wat klusjes hebt, anders blijft het hier ook zo stil :P.

Citaat van: Taranis op 25-07-2015 16:11:46

Plan voor nu is om Chris of Ewout eens lief aan te kijken of ik hun slot even mag proberen en te zien of de melding dan weg is. Zo ja dan nieuw slot bestellen, zo niet dan de bedrading door gaan meten op zoek naar de breuk. Tenzij iemand anders een briljant idee heeft :)


Geen probleem hoor, kijken binnenkort wel even. Stemmen we nog wel even af.

Citaat van: Wijnand op 25-07-2015 17:40:58
Ha Ronald, afhankelijk van waar de roest in de achterportieren zit zou ik niet met tectyl aan de slag gaan maar met de producten van Fluid Film. Dat spoelt isoleert de roest en stopt het proces ook daadwerkelijk. Het spul kruipt werkelijk overal waar het maar komen kan (zelfs omhoog) en bereikt veel meer dan tectyl. Moet er nog lak overheen dan zou je e.e.a kunnen bewerken met rustyco gel. Ook dat stopt en verwijdert roest en dan kan je het daarna weer van lak voorzien.

Is het voordeel van een 30 jaar oude 240 op de inrit... je leert ineens veel over roestpreventie  ;D.

Deze tip noteer ik ook even. Toen ik mijn V kocht geconstateerd dat de deur LA behoorlijk aan het roesten was. Dit zou netjes opgelost worden door verkoper, dat zou netjes bij een schadehersteller gebeuren. Afgelopen week maar eens het rubber verwijderd om dat schoon te maken (oude deurrubber was teruggezet zonder schoon te maken), terwijl ik het rubber los trok kwamen er alweer de nodige stukjes roest en lak mee. Voor het zicht leek het netjes hersteld, maar dieper onder het rubber leek het wel of er niets aan gedaan was. Ik ben bang dat dit uiteindelijk gewoon een nieuwe deur wordt, hij is toch wel vrij krokant helaas :-\. Toen ook gelijk de andere deuren even gecheckt. RA begint ook lichtjes, en tot mijn verbazing ook roest bij de bestuurdersdeur. Gelukkig beide beginnend, dus nog wel wat aan te doen. Aangezien de roest overal lijkt te beginnen aan de binnenzijde van de profieltjes waar je het rubber onder vast duwt klinkt dat Fluid Film wel als een oplossing. Je komt er echt slecht bij namelijk.

Citaat van: Taranis op 25-07-2015 17:59:01

Dat vertelde de plantmanager me gisteren ook al. Hij had zich een jaar lang afgevraagd van wie die grote Volvo met die hele grote wielen op het parkeerterrein was ;D Best grappig dat er nog zo naar een 8 jaar oude auto gekeken wordt.


Zelfde ervaring hier. Stond vorige week hier even langs de stoep wat aan de auto te rommelen. Liep er iemand uit de flat langs met de hond die echt stopte, eens keek en me vertelde dat het wel een hele mooie en strakke auto was. Inmiddels is deze alweer 10 jaar, en blijkbaar trekt hij nog steeds de aandacht. Vind het zelf dan ook wel een redelijk tijdloos model. Zelfs een N oogt nog echt wel als een moderne auto.

Veel succes alvast met de chirurgische ingreep van het plaatsen van de dempers ;).

Marc O.

Het grappige is dan weer dat mijn ex-Oostenrijkse (waar de roestbevorderende omstandigheden toch echt wat groter zijn) N in het geheel géén roestvorming heeft.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Chris op 26-07-2015 11:35:05
Geen probleem hoor, kijken binnenkort wel even. Stemmen we nog wel even af.

Graag, tnx! :D

Citaat van: Chris op 26-07-2015 11:35:05
Deze tip noteer ik ook even. Toen ik mijn V kocht geconstateerd dat de deur LA behoorlijk aan het roesten was. Dit zou netjes opgelost worden door verkoper, dat zou netjes bij een schadehersteller gebeuren. Afgelopen week maar eens het rubber verwijderd om dat schoon te maken (oude deurrubber was teruggezet zonder schoon te maken), terwijl ik het rubber los trok kwamen er alweer de nodige stukjes roest en lak mee. Voor het zicht leek het netjes hersteld, maar dieper onder het rubber leek het wel of er niets aan gedaan was. Ik ben bang dat dit uiteindelijk gewoon een nieuwe deur wordt, hij is toch wel vrij krokant helaas :-\. Toen ook gelijk de andere deuren even gecheckt. RA begint ook lichtjes, en tot mijn verbazing ook roest bij de bestuurdersdeur. Gelukkig beide beginnend, dus nog wel wat aan te doen. Aangezien de roest overal lijkt te beginnen aan de binnenzijde van de profieltjes waar je het rubber onder vast duwt klinkt dat Fluid Film wel als een oplossing. Je komt er echt slecht bij namelijk.

De bestuurdersdeur van de XC roestte op het laatst ook dus ik ben iets minder verbaasd ;) Ik heb bij deze nog niet gekeken eigenlijk maar het is wel mijn laatste N: beetje van de zotte dat je met een auto van 8 jaar oud al bezig bent om roest te bestrijden. Bij mijn vorige auto had nog niemand er van gehoord, inmiddels blijkt het gewoon een structureel probleem.

Wat je schrijft, klopt overigens wel: je komt niet echt onder het metalen profiel. Ik heb linksachter een half jaar geleden een nieuw deurrubber gemonteerd en vooraf het metaal zoveel mogelijk schoon gemaakt maar als je nu kijkt, zit alles onder de roest. Ik ga om die reden ook niet beginnen aan schadeherstel: nu de schade zoveel mogelijk zien te beperken/stoppen en als dat niet lukt, dan maar een nieuwe deur. Ik heb al eens voorzichtig geinformeerd en de prijs van een paneel viel me mee eigenlijk. Dan komt spuiten er nog bij en alles overzetten.

Citaat van: Chris op 26-07-2015 11:35:05
Veel succes alvast met de chirurgische ingreep van het plaatsen van de dempers ;).

Sander vertelt het je vast nog eens in geuren en kleuren ;)

Citaat van: Marc O. op 26-07-2015 11:42:14
Het grappige is dan weer dat mijn ex-Oostenrijkse (waar de roestbevorderende omstandigheden toch echt wat groter zijn) N in het geheel géén roestvorming heeft.

Ik wil je niet bang maken maar dat kan over 2 jaar heel anders zijn. Toen ik mijn V ruim 2 jaar geleden kocht, heb ik alle deurrubbers los getrokken omdat ik geen zin had in nog zo'n roestbak. Geen spatje roest te vinden, nergens. Nu zijn beide achterportieren aan de beurt en durf ik de voorportieren nog even niet te bekijken ;)

Marc O.

Zou het een idee zijn om een klein gaatje in die stijlen te boren en daar een of ander roestwerend goedje door naar binnen te spuiten?
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

kun je gelijk naar veiligheidsklasse 3 ;D

armoured doors
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Oww... ;D Ook met een heeeeeel klein gaatje? :)
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

het opschuren heeft waarschijnlijk de beschermlaag van je deur zo aangetast dat roest alle vrijheid heeft gekregen (die speciale coating die fabriekshalve erop zat). Heb het bij de gele ook gezien.. roest ? vooral lekker wegkrabben, dat is vast beter, wat "blank" metaal. binnen no time roest erop. dat ijzer in de auto's trekt het 10x zo snel aan als een vlieg om een paardenpoepje
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Marc O. op 26-07-2015 11:42:14
Het grappige is dan weer dat mijn ex-Oostenrijkse (waar de roestbevorderende omstandigheden toch echt wat groter zijn) N in het geheel géén roestvorming heeft.
Hou het heel goed in de gaten. Kan ook zijn dat er al eens eea vervangen/gerepareerd is

Chris

Citaat van: Sbv op 26-07-2015 12:30:47
Citaat van: Marc O. op 26-07-2015 11:42:14
Het grappige is dan weer dat mijn ex-Oostenrijkse (waar de roestbevorderende omstandigheden toch echt wat groter zijn) N in het geheel géén roestvorming heeft.
Hou het heel goed in de gaten. Kan ook zijn dat er al eens eea vervangen/gerepareerd is

Dan zou ik hopen op nieuwe deuren. Dan heb je wel weer een paar jaar te gaan voordat ook deze ten prooi vallen ;).

Wat Sander zegt kan natuurlijk goed. Heb je de rubbers overigens al eens helemaal losgehaald? Ik heb achteraf spijt dat ik bij de proefrit alleen de rubbers om heb geslagen om te kijken, je ziet dan niet de onderzijde van het profiel en dat is waar het van binnenuit begint. Ik dacht dan dus ook dat er met RA niks mis was. Rubber los bleek er toch ook wel wat beginnende roest te zitten. Tip dus om dat nog even te doen als je het nog niet gedaan hebt. Dan kan je hem nog in de roestomvormer zetten.

Marc O.

Heb idd niet het hele rubber verwijderd. Zal dat alsnog eens doen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 26-07-2015 13:16:15
Heb idd niet het hele rubber verwijderd. Zal dat alsnog eens doen.
doe maar even, je hebt toch vakantie.

Taranis

Citaat van: Marc O. op 26-07-2015 12:02:47
Zou het een idee zijn om een klein gaatje in die stijlen te boren en daar een of ander roestwerend goedje door naar binnen te spuiten?

Mijn boerenverstand zou zeggen dat het het beste is om de deurrubbers los te halen, ze vol met vet te zetten en terug te proppen. Waar vet zit, kan geen water blijven staan (wat naar mijn mening de oorzaak is) en vet roest niet zo lekker ;)
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, dus het is maar een idee.

Citaat van: maruska op 26-07-2015 12:18:59
het opschuren heeft waarschijnlijk de beschermlaag van je deur zo aangetast dat roest alle vrijheid heeft gekregen (die speciale coating die fabriekshalve erop zat). Heb het bij de gele ook gezien.. roest ? vooral lekker wegkrabben, dat is vast beter, wat "blank" metaal. binnen no time roest erop. dat ijzer in de auto's trekt het 10x zo snel aan als een vlieg om een paardenpoepje

Blank metaal moet je nooit onbehandeld laten, kijk maar naar je remschijven: 1 dag regen en ze zijn geroest.
We hebben niets opgeschuurd, enkel opgepoetst met een doek met WD40 om de oude rubberresten te verwijderen. Het lijkt me dat dat de beschermlaag niet aangetast heeft.

Citaat van: Sbv op 26-07-2015 13:49:14
Citaat van: Marc O. op 26-07-2015 13:16:15
Heb idd niet het hele rubber verwijderd. Zal dat alsnog eens doen.
doe maar even, je hebt toch vakantie.

Slavendrijver ;D