De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Erg leuke foto en fijn dat de XC het zo goed doet  :eusa_clap: :eusa_clap:

KIM

Ik ben stinkend jaloers...  :-*

henry classic v70

Citaat van: KIM op 04-02-2016 19:21:15
Ik ben stinkend jaloers...  :-*

...anders ik wel, zou het zo gaaf vinden om zo'n trip te maken samen met m'n vrouw maar die geeft he-le-maal niets om dit soort dingen  :eusa_eh: 
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Claudia

Citaat van: henry classic v70 op 04-02-2016 19:29:06
Citaat van: KIM op 04-02-2016 19:21:15
Ik ben stinkend jaloers...  :-*

...anders ik wel, zou het zo gaaf vinden om zo'n trip te maken samen met m'n vrouw maar die geeft he-le-maal niets om dit soort dingen  :eusa_eh: 

Maar daardoor laat je je toch niet belemmeren zelf zo'n trip te doen?
Er zijn er vast genoeg die mee willen. :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

henry classic v70

Citaat van: Claudia op 04-02-2016 19:53:36
Citaat van: henry classic v70 op 04-02-2016 19:29:06
Citaat van: KIM op 04-02-2016 19:21:15
Ik ben stinkend jaloers...  :-*

...anders ik wel, zou het zo gaaf vinden om zo'n trip te maken samen met m'n vrouw maar die geeft he-le-maal niets om dit soort dingen  :eusa_eh: 

Maar daardoor laat je je toch niet belemmeren zelf zo'n trip te doen?
Er zijn er vast genoeg die mee willen. :)

Vast wel, neem dan denk ik onze jongste wel mee als ik besluit om de trip een keer te maken
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

GringoV70

Echt gaaf dat jullie het gehaald hebben!!

Citaat van: Taranis op 04-02-2016 17:26:18

Citaat van: Robster480 op 04-02-2016 14:25:19
Wat betreft de standkachel; die maakt natuurlijk overuren ;)

Dat klopt inderdaad, die loopt automatisch vrijwel continu mee. Zonder is het niet lekker warm te krijgen in de auto.


Is het ook niet warm te krijgen door de radiator deels af te dekken?
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

StefanCJ

Ontzettend gaaf zeg, ik ben ondertussen ook behoorlijk jaloers op jullie.

Enjoy!

Taranis

Quoten op m'n telefoon lukt me niet echt dus dan even zo:

@Widebody: die foto gaat inderdaad de archieven in (en aan de muur denk ik). Bij de dealer hangt ie al in de kantine :D

@henry: ik denk dat ze me 2 jaar niet aan zou kijken als ik zo'n trip zónder haar zou maken. Toen ze hoorde dat ik met Sbv nog wel een keer in de zomer naar de noordkaap zou willen maar dan per vers aangeschafte C70 cabrio (wordt voorlopig even sparen, de NN heeft een redelijke grand canyon in het budget geslagen), antwoordde ze dat ze zich afvroeg waarom ik dat niet aan haar gevraagd had :eusa_shifty:

@Gringo: nee, bij -27 lopen de moderne dieseltjes helaas een beetje te efficiënt. Zodra je het gas los laat, zie je de temperatuur zakken tot circa 70 graden.

@ de rest: tnx en genieten doen we zeker :D Echt geweldig om door zo'n uitgestrekt, verlaten en relatief ongerept landschap te toeren.

Robster480

Citaat van: henry classic v70 op 04-02-2016 20:43:23
Citaat van: Claudia op 04-02-2016 19:53:36
Citaat van: henry classic v70 op 04-02-2016 19:29:06
Citaat van: KIM op 04-02-2016 19:21:15
Ik ben stinkend jaloers...  :-*

...anders ik wel, zou het zo gaaf vinden om zo'n trip te maken samen met m'n vrouw maar die geeft he-le-maal niets om dit soort dingen  :eusa_eh: 

Maar daardoor laat je je toch niet belemmeren zelf zo'n trip te doen?
Er zijn er vast genoeg die mee willen. :)

Vast wel, neem dan denk ik onze jongste wel mee als ik besluit om de trip een keer te maken

Volgend jaar? ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Vulk

Mooi dat de auto er probleemloos geraakt is!
Geniet er van!

Taranis

Genoten hebben we zeker Thomas! De auto heeft zich keurig gedragen op het akkefietje met de standkachel na. Inmiddels al weer 12.000 km probleemloos gereden. De NN heeft zich inmiddels wel bewezen als ultieme reisauto waarvan ik echt ontzettend kan genieten op de lange afstanden. De rust in de auto is heerlijk en echt een groot verschil met een N. Vanmorgen dus maar een setje Erakirs aangeschaft zodat de auto de look uit de advertentie weer terug krijgt 8) Op de Erakirs komen dan de zomerbanden te liggen.
1 van de velgen is wat beschadigd, ik moet nog even kijken of ik dat op ga knappen of het zo laat. Foto's volgen als ik de velgen in bezit heb.

Helaas liet de NN vanmiddag wel een steekje vallen:



Gestopt, motor afgezet en opnieuw gestart maar daar werd het niet echt beter van:





De automaat bleef vervolgens ook doodleuk in 2 hangen dus ik was blij dat ik slechts een paar kilometer van de dealer verwijderd was. Op ongeveer een kilometer van de dealer gaf de automaat een klap en werd er naar 3 geschakeld, waar ie vervolgens ook in bleef hangen. Ik ben benieuwd... gelukkig nog ruim 5 maanden garantie te gaan dus nu in een vrijwel nieuwe V40 gestapt en we zullen het wel horen. Gezien de snelheidheidsmeter het niet meer doet, de auto om DSTC service vraagt en de dagteller ook streepjes vertoont, gok ik dat er iets met het ABS aan de hand is. Wordt vervolgd.

widebody

Citaat van: Taranis op 25-02-2016 20:00:14
Genoten hebben we zeker Thomas! De auto heeft zich keurig gedragen op het akkefietje met de standkachel na. Inmiddels al weer 12.000 km probleemloos gereden. De NN heeft zich inmiddels wel bewezen als ultieme reisauto waarvan ik echt ontzettend kan genieten op de lange afstanden. De rust in de auto is heerlijk en echt een groot verschil met een N. Vanmorgen dus maar een setje Erakirs aangeschaft zodat de auto de look uit de advertentie weer terug krijgt 8) Op de Erakirs komen dan de zomerbanden te liggen.
1 van de velgen is wat beschadigd, ik moet nog even kijken of ik dat op ga knappen of het zo laat. Foto's volgen als ik de velgen in bezit heb.

Helaas liet de NN vanmiddag wel een steekje vallen:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70nn/IMG_20160225_165754.jpg

Gestopt, motor afgezet en opnieuw gestart maar daar werd het niet echt beter van:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70nn/IMG_20160225_165835.jpg

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70nn/IMG_20160225_170152.jpg

De automaat bleef vervolgens ook doodleuk in 2 hangen dus ik was blij dat ik slechts een paar kilometer van de dealer verwijderd was. Op ongeveer een kilometer van de dealer gaf de automaat een klap en werd er naar 3 geschakeld, waar ie vervolgens ook in bleef hangen. Ik ben benieuwd... gelukkig nog ruim 5 maanden garantie te gaan dus nu in een vrijwel nieuwe V40 gestapt en we zullen het wel horen. Gezien de snelheidheidsmeter het niet meer doet, de auto om DSTC service vraagt en de dagteller ook streepjes vertoont, gok ik dat er iets met het ABS aan de hand is. Wordt vervolgd.

Heb jij ooit iemand iets aangedaan :o?
Lijkt wel bad karma :eusa_whistle:. Al je auto's hebben kuren of gaan "gewoon" kapot.'

Gelukkig in de garantie! Hopen dat 't snel gevonden word.

Claudia

Dit is écht geen toeval meer!
Bij Olov krijgen ze al buikpijn als ze je aan zien komen rijden! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

StefanCJ

Ze waren deze keer net te laat om het 'gesloten'-bordje op de deur te hangen. Wel mooi prut Ronald, misschien moet je met jouw bad karma gewoon een lease autootje nemen ofzo.  :eusa_whistle:

:)

850-2.520V-Driver

En zo zie je maar, dit had je net zo goed op de Noordkaap kunnen overkomen :P ;)