De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Met een 850 heb je al dit soort geneuzel niet  :azn:


;D

Succes maar weer Ro!

UserID6342

Oei, da's k*t te noemen.  Gelukkig wel garantie op de auto, maar wat doe jij toch met al die dingen Ronald ??  Alles schijnt niet lang heel te blijven bij je, qua auto's.....

Taranis

Citaat van: widebody op 25-02-2016 20:08:25
Heb jij ooit iemand iets aangedaan :o?
Lijkt wel bad karma :eusa_whistle:. Al je auto's hebben kuren of gaan "gewoon" kapot.'

Gelukkig in de garantie! Hopen dat 't snel gevonden word.

Te vaak het speelgoed van m'n zusje afgepakt vroeger denk ik ;D

Citaat van: Claudia op 25-02-2016 20:52:33
Dit is écht geen toeval meer!
Bij Olov krijgen ze al buikpijn als ze je aan zien komen rijden! ;D

Dan was de taart slecht vorige week :) Heb er vorige week een grote taart laten bezorgen met daarop een foto van onze reis geprint als bedankje voor de geleverde service. Nog een paar vaatjes bier erbij gedaan en daar waren ze erg blij mee dus ik mag nog steeds komen :P

Citaat van: StefanCJ op 25-02-2016 21:33:06
Ze waren deze keer net te laat om het 'gesloten'-bordje op de deur te hangen. Wel mooi prut Ronald, misschien moet je met jouw bad karma gewoon een lease autootje nemen ofzo.  :eusa_whistle:

:)

;D
Dan wordt het een Opel Corsa driecilinder. Ik was er na 20 kilometer al helemaal klaar mee  :-\

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 26-02-2016 00:22:45
En zo zie je maar, dit had je net zo goed op de Noordkaap kunnen overkomen :P ;)

Tuuuuuuuuuuuuuurlijk niet  :eusa_angel:

Citaat van: )()()sT op 26-02-2016 07:13:11
Met een 850 heb je al dit soort geneuzel niet  :azn:


;D

Succes maar weer Ro!

Nee bij een 850 soldeer je gewoon de ABS computer door :P

Tnx :)

Citaat van: Dirk342 op 26-02-2016 07:41:47
Oei, da's k*t te noemen.  Gelukkig wel garantie op de auto, maar wat doe jij toch met al die dingen Ronald ??  Alles schijnt niet lang heel te blijven bij je, qua auto's.....

Ach k*t valt wel mee hoor. Het is garantie dus ze lossen het maar op. Tot eind juli maak ik me nergens druk om ;D

Volgens de dealer ben ik er te lief voor en zorg ik er te goed voor. Mensen die veel minder goed voor hun auto's zorgen, hebben nooit wat... ::)

Johann

Heb het ooit bij een S60 gehad. Aandrijfas los. Boutje niet in de wielas. Bij sturen trok de homokineet terug en kwam de sensor ring naast de sensor. Stuur weer recht en alles zat weer op de plek en weg melding.


elianmars

Citaat van: Johann op 26-02-2016 08:31:31
Heb het ooit bij een S60 gehad. Aandrijfas los. Boutje niet in de wielas. Bij sturen trok de homokineet terug en kwam de sensor ring naast de sensor. Stuur weer recht en alles zat weer op de plek en weg melding.



Zou dat bij de NN nog altijd gebeuren?  :eusa_shifty:

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 26-02-2016 07:48:14
Volgens de dealer ben ik er te lief voor en zorg ik er te goed voor. Mensen die veel minder goed voor hun auto's zorgen, hebben nooit wat... ::)

I concur your Excellency, I concur!
De mijne blijft het gewoon heel braaf doen omdat ie weet dat ik hem anders helemáál nooit meer schoonmaak..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID25761

#861
Citaat van: Taranis op 26-02-2016 07:48:14
Volgens de dealer ben ik er te lief voor en zorg ik er te goed voor. Mensen die veel minder goed voor hun auto's zorgen, hebben nooit wat... ::)

Hmm  :eusa_think:  ik zorg ook goed voor m'n auto, ik heb nooit wat  :eusa_pray:

Edit: ja hij mag wel gewassen worden, Momenteel is hij in SBV modus  :evil:

Sbv

Citaat van: NickGR op 26-02-2016 11:04:13
Citaat van: Taranis op 26-02-2016 07:48:14
Volgens de dealer ben ik er te lief voor en zorg ik er te goed voor. Mensen die veel minder goed voor hun auto's zorgen, hebben nooit wat... ::)

Hmm  :eusa_think:  ik zorg ook goed voor m'n auto, ik heb nooit wat  :eusa_pray:

Edit: ja hij mag wel gewassen worden, Momenteel is hij in SBV modus  :evil:
en bedankt  ;D

Emiel

Dat is toch een hele eer om de buitenkant van een auto naar je vernoemd te hebben Sander?

;D

Taranis

Vanavond de auto weer opgehaald. Helaas geen boutje want dat was wel lekker makkelijk geweest :D De oorzaak was wat mij betreft een beetje knullig: de kabelboom heeft tegen het blok aan liggen schuren en was doorgesleten. Daarom waren de remmen van slag af, snapte de automaatbak er niks meer van, was het motormanagement van slag... beschadigde stukken zijn vervangen en opnieuw geïsoleerd en vast gezet zodat dit niet nog een keer kan gebeuren. Even afwachten hoe dit zich houdt, ergens zit het me niet lekker dat er nu dus in de kabelboom geknutseld is.

Afgelopen weekend had ik al een melding gehad dat er motorservice vereist was. Ik dacht dat dat kwam omdat ik een beetje teveel olie had gevuld bij het verversen van de olie maar dat was dus ook al de beschadigde kabelboom.

Meteen maar wat garantiepuntjes opgelost...
- software-update voor de parkeersensoren zodat de sensoren achter wat minder overactief zijn bij inschakelen van de achteruitversnelling
- het wisserblad achter alsnog vervangen (vergeten bij aflevering)
- nieuwe gasveren voor het kofferdeksel (de klep zakte als ie open stond en sloot soms niet netjes)
- het glas van de tellerwinkel vervangen. Dat is gescheurd tijdens de nacht bij het ijshotel, blijkbaar was -27 een beetje teveel van het goede
- de 12V aansluiting in de kofferbak gerepareerd (had ik zelf gemold door de kofferbak te vol te stouwen)
- software-update voor de verwarming. Hoe warm je de kachel ook stookte, er bleef altijd koude lucht uit de 2 roosters in het bovendek komen. Dat zou nu over moeten zijn.

Binnenkort mag ie nog terug om de trilling in de achteras te lokaliseren en de oververhittingssensor van de standkachel te vervangen. Het zweten van het differentieel van de achteras en tussen motor en blok wordt in de gaten gehouden om te zien of het nodig is er iets aan te doen. Gelukkig nog 5 maanden dus circa 15.000-20.000 km garantie te gaan :D

elianmars

Mooi dat het weer opgelost is.

Ik ben bang dat Olov nog lang niet van je verlost is  ;D

Ewout Schalkwijk

Zitten er toch gasveren in die achterklep? Ik dacht enkel een hydraulisch bsysteem. De mijne zakt ook af en toe. Gasveer vervangen is zo erg nog niet. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: elianmars op 26-02-2016 21:21:48
Ik ben bang dat Olov nog lang niet van je verlost is  ;D

Dat wisten ze toen ze een auto aan me verkochten ;)

@ Ewout: ja blijkbaar wel. Ik heb het nog niet opgezocht in Vida maar de klep sluit nu gewoon netjes zoals het hoort.

850-2.520V-Driver


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 26-02-2016 23:21:33

@ Ewout: ja blijkbaar wel. Ik heb het nog niet opgezocht in Vida maar de klep sluit nu gewoon netjes zoals het hoort.

Mooi.

Wervelklep
Gasveren
Dubbele piep

Nu nog een afspraak plannen bij Olov...

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein