De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-02-2016 03:03:38
Nu nog een afspraak plannen bij Olov...

;D

Het is er momenteel rustig in de werkplaats en de eerste Zeeuwse terrassen (achter glasschermen) zijn alweer open dus......  :eusa_angel:

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 27-02-2016 00:34:30
Citaat van: Taranis op 26-02-2016 21:17:04
- software-update voor de verwarming.
:eusa_shifty:

Zo keek ik blijkbaar ook toen ze 't me vertelden. Schijnbaar worden middels een update de motoren anders gekalibreerd waardoor er geen koude lucht meer uit de openingen in het bovendek zou moeten stromen  :eusa_think:

850-2.520V-Driver

Citaat van: Taranis op 27-02-2016 13:29:21
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-02-2016 03:03:38
Nu nog een afspraak plannen bij Olov...

;D

Het is er momenteel rustig in de werkplaats en de eerste Zeeuwse terrassen (achter glasschermen) zijn alweer open dus......  :eusa_angel:

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 27-02-2016 00:34:30
Citaat van: Taranis op 26-02-2016 21:17:04
- software-update voor de verwarming.
:eusa_shifty:

Zo keek ik blijkbaar ook toen ze 't me vertelden. Schijnbaar worden middels een update de motoren anders gekalibreerd waardoor er geen koude lucht meer uit de openingen in het bovendek zou moeten stromen  :eusa_think:

Ik geloof het werkelijk waar meteen, maar gegarandeerd dat ik ook zo stond te kijken wanneer ze me dat zouden vertellen ;D

Taranis

Als dit een gevalletje karma is dan zal ik ooit iemand wel een keer heel erg pijn gedaan hebben...

Vrijdagmiddag waren we op weg naar Thermen Bussloo voor een middagje/avondje samen (kado gekregen) toen ik bij Rilland nog even getankt had en weg wilde rijden. Een grote klap uit het vooronder op het moment dat ik de pook in D zette dus ik wist meteen hoe laat het was. En ja hoor, de bak bleef weer in 2 hangen, DSTC service vereist, remstoring....



Als ie het doet, kan ik echt oprecht genieten van de XC want het rijdt echt heerlijk en ik vind het lichte interieur echt prachtig om te zien. Als ie het niet doet zoals vrijdag.......................





Nadat ik een heel klein beetje gekalmeerd was de dealer in Goes opgebeld dat ik er nu aan kwam, een andere auto wilde en de XC even niet meer terug hoef totdat ze 'm echt gerepareerd hebben. Toen ik daar aangekomen de pook in R zette, was 't weer een rotklap van de bak en bij het in P zetten ook. Vervolgens sloeg de motor niet af toen ik op de knop drukte. Er lijkt weer iets elektronisch behoorlijk van slag af te zijn. Ze zijn er meteen aan begonnen maar ik heb ze niet meer gehoord dus het zal wel. Lang leve de garantie.

Mijn boodschap was luid en duidelijk over gekomen want er werd een keurig nette vrijwel nieuwe V70 D4 met powershit bak en volle tank voor ons gereed gezet, die we dus meteen spoorslags naar omgeving Apeldoorn gestuurd hebben.
Ik ben geen fan van de bak (wat rijdt een ouderwetsche automaat dan toch heerlijk soepel) maar het is bijna jammer dat het 'maar' een viercilinder is want wat rijdt zo'n blokje heerlijk  8) Het geluid lijkt nergens naar maar qua power doet het niet onder voor de XC.

Ik ben nog steeds erg blij met de XC en wie weet blijkt het straks iets simpels te zijn (geen idee) maar op dit moment heb ik een klein beetje het idee dat ik heel veel geld uitgegeven heb om een auto te hebben die het wél doet als je een eind weg wil maar vervolgens op het moment suprême nog steeds eindig met een auto die niet harder wil dan 70 :eusa_wall:

Wordt vervolgd...

innocenti

Sjonge jonge. Het zit je ook niet mee. Succes!

Hiker

Jemig, het zit je ook niet mee zeg.

Su7!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Hoe kan dit nou he? Het kan toch niet zo zijn dat de geschiedenis zich weer gaat herhalen qua problemen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Karma is a b..ch.

Echt balen, maar lang leve de garantie

KIM

Ik hoorde het gisteren al van Marjolein.
Dit is niet goed voor het vertrouwen...

Bouke

Hij is toch groenig :eusa_whistle: balen Ronald , je moet bij elke auto eigenlijk een doosje geluk krijgen. P

maruska

damn, das weer een grote domper zeg.... Ronald Karma Wisse ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Dank jullie wel :) We balen er wel een beetje van maar stiekem bevalt zo'n nieuwe V70 ook best goed, dat verzacht de pijn wel wat  :eusa_shhh: :eusa_shifty:

Citaat van: classicT5 op 13-03-2016 20:58:34
Echt balen, maar lang leve de garantie

Daar hou ik me ook maar een beetje aan vast. Nog 4,5 maand garantie te gaan, voor die tijd zullen ze het wel gevonden hebben. Het "voordeel" van garantie is nu wel dat je belt dat je eraan komt en dat er een vervangende auto voor je gereed staat. De service blijft geweldig maar ik heb liever dat ze 't gewoon lossen ;D

Citaat van: KIM op 13-03-2016 21:35:19
Dit is niet goed voor het vertrouwen...

Dat klopt. Komende week heeft Daniëlle d'r diploma-uitreiking ergens in het zuid-oosten van 't land. Als de XC dan al terug is dan gaan we met de C30. "Die doet het tenminste altijd." Dat was nou net niet het idee om zoveel geld uit te geven :-\

Citaat van: Bouke op 13-03-2016 21:50:24
je moet bij elke auto eigenlijk een doosje geluk krijgen. P

In dit geval was het een doosje wijn. Misschien moet ik die eens aanbreken, misschien verandert dat wat :P

elianmars

Jee man, waarom heb jij nou altijd pech met je wagens?  :eusa_shifty:

UserID6342

Karma is idd een bitch en het lijkt wel met jouw auto's of de duivel erop blijft schijten, pffff

Snellebaksteen

Pffff, wat een ellende.
En ik wou net vragen of ik jullie toevallig voorbij was gevlogen gisteren.
Ik haalde nl een crossbolus in ter hoogte van Rilland richting BOZ maar ik had teveel haast om goed naar de inzittenden te kijken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Sjonge jonge, dat is wel weer pech. Jij bent denk ik errrrrug blij dat je garantie hebt.

Nouja, afwachten maar weer. De service klinkt inderdaad keurig.