De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Ik was al aan het zoeken hoe ik het uit het typeplaatje kon halen inderdaad, thanks! :)

Claudia

Woeste haardos???
Je bedoelt je haarverf (die het eerste grijs moeten verbergen) geeft af! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Citaat van: Claudia op 08-12-2019 21:13:58
Woeste haardos???
Je bedoelt je haarverf (die het eerste grijs moeten verbergen) geeft af! ;D

;D ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 08-12-2019 21:13:58
Woeste haardos???
Je bedoelt je haarverf (die het eerste grijs moeten verbergen) geeft af! ;D

;D;D;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Dus als we Claudia's redenering volgen, dan moet Ronald zijn haar in het beige verven... en dan komt het interieur vanzelf weer goed.

arjenT5R

Mits in dezelfde kleur als het interieur... Anders heb je alsnog een vlek...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: Claudia op 08-12-2019 21:13:58
Woeste haardos???
Je bedoelt je haarverf (die het eerste grijs moeten verbergen) geeft af! ;D

Jij leest voor uit eigen werk begrijp ik? :P
Mijn grijze haren worden regelmatig geteld door mijn vriendin terwijl ik sta te koken maar vooralsnog is dit aantal zeer beperkt. Ik vertel er dan ook telkens bij dat voordat ik haar leerde kennen, ik geen enkele grijze haar had :eusa_whistle:

Citaat van: Vulk op 09-12-2019 17:36:04
Dus als we Claudia's redenering volgen, dan moet Ronald zijn haar in het beige verven... en dan komt het interieur vanzelf weer goed.

Ik twijfel tussen een Geert Wilders-kapsel of blonde extensions :eusa_think:

elmarconi

Gewoon een kleurspoeling van de Leerlooier...
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Citaat van: elmarconi op 09-12-2019 20:39:41
Gewoon een kleurspoeling van de Leerlooier...

;D

Vanmorgen de XC70 APK laten keuren. Twee nieuwe richtingaanwijzerlampjes waarvan de coating na 8 jaar wel een beetje op is en we kunnen weer een jaar. Bizar hoe goed de onderstellen van de NN zijn: 285.000 km op de klok en er zit werkelijk nergens speling op. Ik heb speciaal nog gevraagd de stuurkogels en dergelijke te checken maar echt nada noppes. Even wennen als je jarenlang N en classic hebt gereden waarbij het hele onderstel na 3 ton gedesintegreerd is ::)

Meteen ook even uit laten lijnen: dat moest nog steeds na de montage van het nieuwe kleppenblok maar ik was er deze zomer wel een beetje klaar mee. Op naar de 3 ton 8)

arjenT5R

Op naar de 3 ton!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Even een korte update nadat ik hier toch iets te lang niet gekeken heb. Beetje te druk met werk momenteel en daarnaast nog een opleiding volgen wat ten koste gaat van onder andere hobby's en sociale contacten. 3 maart examen doen en dan hopelijk daarna weer wat meer vrije tijd.

Wel in de kerstvakantie een dikke week naar Oostenrijk geweest. Met de XC70 uiteraard, die op miraculeuze wijze in 560 kilometer een volledige tank diesel had verorberd :eusa_whistle: Daarna de tank volgegooid met Aral Ultimate (wat is die zooi duur!) om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de weg tussen Stuttgart en München tegenwoordig echt een geweldig brede weg is en de dag voor Kerst is in Duitsland een officiële Feiertag dus lekker rustig op de weg. Ruim een half uur met het gaspedaal op de bodem kunnen rijden en daarna liep de D5 mooier dan ooit.
Op de terugweg eenzelfde verhaal waarna het opviel dat waar de motor anders na de koude start altijd eerst even 10-15 seconden een beetje onregelmatig loopt, ie nu meteen snaarstrak liep. Helaas heeft dat effect slechts anderhalve maand geduurd, inmiddels bokt ie gewoon weer na de koude start.

Verder op aanraden van Sbv (na het zien van dit filmpje) de bewuste strip op zowel mijn XC70 als die van ma aangebracht:







Is er dan echt helemaal niets naar de t*fus gegaan de afgelopen tijd? Natuurlijk wel ;D



Echt in zo'n week dat je het net even niet kan hebben, rij je de snelweg op en is de XC niet vooruit te fikken. Gaspedaal op de bodem getrapt en ja hoor, een mooie melding. 's Avonds meteen thuis in de garage de boel aan Vida gehangen en die was zeer duidelijk:





Mooi, op zoek naar de bewuste slang dus. Die was snel gevonden:



Mooi voor de slangklem afgescheurd. De volgende dag moest ik 's avonds voor het werk op pad dus meteen de dealer ge-appt dat ik 's middags langs zou komen om de boel te fiksen en welke onderdelen ik nodig had. Dat ging eigenlijk keurig netjes, ware het niet dat deze constructie dermate kwalitatief uitermate teleurstellend is dat die niet meer geleverd wordt en je het hele buizentraject vanaf turbo tot intercooler nodig hebt. Alles bij elkaar een geintje van bijna 400 euro maar ik was in 24 uur weer geholpen met een auto waarvan alle paardjes weer thuis waren dus keurig op tijd 's avonds kunnen vertrekken.

Verder voorlopig weinig grote plannen met de XC omdat we nog steeds een beetje op het kantelpunt staan van doorrijden of iets jongers :eusa_think:  een model S van na de 2016 facelift
Wel heb ik een offerte binnen liggen om de Erakir velgen te richten en Diamond Cut te coaten... eigenlijk een beetje duur maar wel mooi  :eusa_drool:

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-02-2020 14:23:24
;D :-* :eusa_clap: :eusa_whistle:

Nou, dat plan is met de huidige crisis de komende jaren van de baan. De XC70 staat sinds half maart geschorst onder de carport aan de druppellader te wachten op betere tijden. Ik verwacht dat ik 'm pas ergens in de herfst weer uit de schorsing haal als ik de C70 weer schors, tot die tijd kunnen we ons prima bedruipen met de C70 en de V40. Begin maart heb ik de XC70 nog een keer getankt, de V40 begin februari en de C70 rijdt nog op benzine van vorig jaar dus we maken echt extreem weinig kilometers.

Wel beginnen de jaren voor de V40 ook te tellen: inmiddels 6 jaar oud en dan gaan de raamlijsten dus blijkbaar al krom staan :eusa_think:



Men neme een mooie nieuwe en 2 zeer handige maar spotgoedkope stukjes gereedschap:



Wat vuil verwijderen:



En 't is weer keurig strak:



Voor de C70 had ik nog een hebbedingetje op het verlanglijstje staan:



Overigens nog nooit iets in zo achterlijk veel plastic en karton en bolletjesfolie verpakt thuis gekregen. Fijn dat men bang is dat het beschadigt onderweg en ik ben niet bepaald een milieufreak maar het uit de verpakking halen was letterlijk meer werk dan het monteren. Ondanks dat het monteren niet heel soepel ging, ofwel ik heb weer net dat ene frame wat niet helemaal 100% is of de C70 is niet meer helemaal 100% recht (of allebei) maar ik kwam een paar millimeter te kort. Met wat overredingskracht van de hamer zit het voor nu maar voor het mooie moeten de bevestigingen vooraan nog wel een keertje écht strak tegen de bodem aan getrokken worden, dat zitten ze nu niet:



Ook al zit het nog niet helemaal top, wat een allemachtig groot verschil :o Ik kan het iedere C70 cabrio rijder aanraden: je voelt het al bij het uitrijden van de garage dat de auto stijver aanvoelt. Na een nieuw onderstel is dit wel 1 van de beste investeringen die je kunt doen. Je kunt over rotondes zonder het idee dat de achterkant achteraan fladdert (niet per se in dezelfde richting) en over drempels zonder dat alle 4 de hoeken van de auto elk een eigen kant op lijken te bewegen. Wel is het iets stugger geworden en daardoor iets meer gekraak in het interieur maar daar kan ik mee leven. Wel introduceert het een nieuw probleem: wielspin op het binnenste wiel als je de bocht uit accelereert :angel: (was niet eens volgas :-[ )

En de belangrijkste update :) :


volvobug

Citaat van: Taranis op 01-05-2020 15:27:00

En de belangrijkste update :) :

...

;D

gefeliciteerd!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Daaaaaaarom moest je mijn adres! :D :D
Gefeliciteerd!!!

Wat betreft die lijsten: bij m'n V60 moet ik ze ook vaker omlaag drukken. Zelfs bij een nieuwer type XC60 zag ik dat laatst ::)