T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EricL

Netjes! Weer een volwaardige upgrade. 8)

MikeyQR

Heb er al ff mee gereden maar rijd toch echt super zo, hij is lekker vel boven de 3500 rpm, en gaat ook lekker door in de toeren. :D

Met dank aan Schutten :eusa_dance: :eusa_dance:


MS60R

Mooi hoor Mikey! Dat met die US-style pinkers ben ik ook nog van plan bij de C. Staat erg stoer!

MikeyQR

Citaat van: MS60R op 22-10-2014 23:37:59
Mooi hoor Mikey! Dat met die US-style pinkers ben ik ook nog van plan bij de C. Staat erg stoer!

Tnx, vind het zelf ook gaaf staan. 8)

svenerik

Citaat van: MikeyQR op 21-09-2014 19:25:00
Ga ik ook niet doen, de R blijft zoals die er nu bij staat. ;)

Bumpertje wordt wel gespoten. ;)

En een update komt er ook aan. 8)


jaja had een weddenschap aan moeten gaan met je...

wat ga je er nog meer niet aan doen?

leuk weer hoor allemaal

svennie

MikeyQR

Citaat van: svenerik op 24-10-2014 22:48:14
Citaat van: MikeyQR op 21-09-2014 19:25:00
Ga ik ook niet doen, de R blijft zoals die er nu bij staat. ;)

Bumpertje wordt wel gespoten. ;)

En een update komt er ook aan. 8)


jaja had een weddenschap aan moeten gaan met je...

wat ga je er nog meer niet aan doen?

leuk weer hoor allemaal

svennie

Hoezo?, de R is nog steeds het zelfde, de chip is vind ik eerder een leuke upgrade dan een verandering.
En de knippers voor zijn nog steeds de org, alleen de fitting is aangepast op de lampjes. ;)

Heldere koplampen en knippers komen er toch wel een keer in, maar gezien wat ze kosten duurt het nog wel even voor ze er op zitten. :eusa_shifty:

MikeyQR

#141
En weer wat verbeterd aan de R afgelopen weekend. ;)

Zo heb ik de vacuüm slangen vervangen, die waren toch al 17 jaar oud  :eusa_shifty: dus dat klusje is geklaard.
De bougie's heb ik maar vervangen voor de orginele Volvo bougie's.

Gelijk de wastegate op het halve maantjes principe gedaan was ook nodig stond te slap.

Dacht ook van ben nu toch al lekker bezig dus waarom niet gelijk de AT bak spoelen en dat was toch best wel nodig ook, wat eruit kwam de eerste keer was bruin geworden maar rook niet verbrand of wat dan ook.
Dus na de boel te hebben opgevangen om te kijken hoeveel eruit kwam, (wat er ook weer op de zelfde hoeveelheid in moet natuurlijk), de boel gevuld en in alle versnellingen te hebben gedaan ook in de 4e versnelling met de wieltjes omhoog, weer afgetapt en deze procedure 4e keer te hebben gedaan kwam er mooie rode ATF uit dus klaar, en ik moet zeggen het verscheel merk je meteen, de AT bak schakelt nu nog soepeler dan die al deed en in de kick down gaat het nu ook veel soepeler en hij schakelt wat vloter valt mij op met normaal rustig rijden, (ja rustig rijden u hoor het goed!. ;D )

Ook gelijk maar de tijd genomen het motorblokje te reinigen en dat ziet er nu ook weer wat frisser uit. ;)

Heb ook het achterkleppaneel opnieuw en goed vast gezet, zat iets los, maar helaas moet ik hem er weer afhalen want er rammelt nog steeds iets wat mij iriteerd dus binnenkort meer hier over.


De ATF olie na de eerste keer aftappen.

Motorblok voor het reinigen.

MikeyQR


cornelis-b

Blok ziet er weer heerlijk fris uit, en die bak olie was inderdaad behoorlijk zwart. Nice job Mike.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR


volvobug

Netjes zo!

Op eerste oogopslag zou ik zeggen dat het blok wat scheef naar achteren hangt. Is je achterste motorsteun gaar of is het vertekening op de foto? Kan ook zijn dat ik naar de oogarts moet hoor...  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

Citaat van: volvobug op 05-11-2014 23:02:09
Netjes zo!

Op eerste oogopslag zou ik zeggen dat het blok wat scheef naar achteren hangt. Is je achterste motorsteun gaar of is het vertekening op de foto? Kan ook zijn dat ik naar de oogarts moet hoor...  :eusa_shifty:

Blokkie staat zoals die staat recht dus, scheef lijkt die op de foto maar komt vooral door de i-phone die niet echt altijd goede foto's maakt, of een vertekend beeld geeft.

Motorsteunen zijn nog prima pas nog bekeken. ;)

cornelis-b

Nu nog even een nieuw koelvloeistoftankje Mike ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

Citaat van: cornelis-b op 06-11-2014 00:06:43
Nu nog even een nieuw koelvloeistoftankje Mike ;D

Ja ja ;D, nou hij lekt niet en er zitten geen scheurtjes in dus prima zo. ;)

MikeyQR

#149
Helaas moet ik afscheidt nemen van mijn R, gaat Privé niet goed waardoor ik de R niet meer kan betalen nu, ivm met het opnieuw inrichten van de woning.
Er komen vast wel weer betere tijden maar het kan nu even niet anders dan de R weg moet. :'( :'( :'(

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73142.0.html