T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

classicT5

Das wel erg creatief onderhoud geweest. Afdeling restpartijen, secu wat nog op de plank ligt zal ook wel werken.

volvobug

Iedere keer weer een beetje beter, en gewoon knallen inderdaad!  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

Hahah wat een gebeun. Dat is hopelijk zo'n fix geweest in nood en bij gebrek aan beter maar die toch net iets te goed werkte waardoor er verder altijd mee door is gereden   ;D.

Timo

Hey, if it works it ain't stupid.
Of mss toch wel  ;D ;D

Mooie rode R  ;)
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

V70geRwin

Hij is gelukkig nu weer in goede handen  ;D

razorx

Wat een wonderlijk onderhoud heeft die wagen gehad.
Gelukkig heeft hij nu weer een goed baasje gevonden.

MikeyQR

#876
Ja het heeft gewerkt dit spul maar je ziet het op een gegeven moment houd het even tijdelijk monteren van niet de juiste onderdelen op.

Mijn vermoeden gaat uit naar de vorige eigenaar die dit heeft gedaan.
Werd bij verkoop gezegd dat er nieuwe bougie's in gezet waren door hem.
Nu heeft hij ook een V70R en een V70 10v en ik denk dat er wat onderdelen onderling zijn gewisseld, van ik heb het goede spul deze gaat toch weg dus maakt niet uit, zoiets denk ik dan, hoeft niet zo te zijn maar toch.

Ook wordt er erg geheimzinnig gedaan wat verdere onderhoud aangaat, wat in het verleden is gedaan zeg maar.
Dit boeit mij nou niet echt maar zou wel zo handig zijn geweest.


850blues

 ???

Ik weet dat je ze soms weer snel van de hand doet, maar dit wel heel snel Mike....   :eusa_think:
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

MikeyQR

Citaat van: 850blues op 02-02-2022 20:07:53
???

Ik weet dat je ze soms weer snel van de hand doet, maar dit wel heel snel Mike....   :eusa_think:



Nee nee nee hij is er nog hoor!! :D
Ik had inderdaad wat geschreven gisteren.
Maar er ging wat mis waardoor alles weg was dus toen dacht ik laat ook maar even tot ik tijd heb.

MikeyQR

Ja ik was een tijdje niet online en of aanwezig hier.
Dit om de simpele reden van en geen 850 hebben en ook dat we nu een gezin zijn dus ook niet echt tijd voor de auto's hadden, en eigenlijk nog niet echt maar we gaan het weer proberen met het opknappen van de T-5R, nouja opknappen dat valt reuze mee eigenlijk wel.

De bedoeling is ook om deze zo org mogelijk te houden, hij is niet gechipt of wat ook en dat houden we zo.
Het enige wat niet meer org is is de achterklep deze is van een V70 met derde remlicht aan de bovenkant maar dat stoort mij totaal niet eigenlijk.

Ik heb dus een 850 T-5R gekocht na een aantal jaar geen T-5R te hebben gehad.
De 2.0 BS T-5R die we hadden en die ik samen met mijn vrouw aan het opknappen was is al even verkocht maar die auto hebben we weg gedaan omdat we gingen verhuizen en gewoon wat geld nodig hadden.
Vooral mijn vrouw was gek van de T-5R (ik uiteraard ook) en nu het weer kon hebben we er weer 1 gekocht dit keer een org NL 2.3 AT in de kleur BS.
Deze is erg goed onderhouden ik heb er dan ook een boekwerk bij van onderhoud en reparaties vanaf nieuw tot nu.
En ja een automaat waar ik zelf eigenlijk altijd een handbak had, dit is gewoon omdat ik het nu lekkerder vind rijden en omdat vrouwlief alleen maar automaat mag rijden en zij zelf ook met de T-5R op pad kan als ze dat wil.

Er zit uiteraard werk aan de T-5R, bij welke T-5R niet van deze leeftijd.
- zo zijn de voorschermen bij de bumper roestig dus daar komen andere op.
- rolhoes moet gerepareerd worden.
- roofrails moeten eraf en netjes gemaakt worden.
- de Titan velgen moeten worden opgeknapt.
- uitlaatsierstuk is gaar (nieuwe heb ik liggen).
- embleem van Volvo is verkeerd, deze is van een V70 (org 850 heb ik liggen).
- Airco condensor en verdamper nakijken of 1 van de 2 lek is zo ja dan gewoon beide vervangen, pomp is al nieuw.
- wisserarm rechterkoplamp vervangen

En de skirts eraf halen om te zien waar de roest allemaal zit, want ja ook deze heeft daar roest wat denk ik aangepakt moet worden.

Verder komt er LPI in de T-5R want dit is gewoon een daily voor mij, en er wordt veel mee gereden.
Nu kan je zeggen, tja zonde van z'n T-5R om er veel mee te rijden, maar daar is die toch voor?, zolang je hem maar bij houd kan dat prima en dat komt wel goed bij mij.

Voor nu even snel een foto maar betere volgen nog wel.

afbeeldigen

850blues

Citaat van: MikeyQR op 02-02-2022 21:00:58
Nee nee nee hij is er nog hoor!! :D

;D

Maar welkom terug dus. Mooi dat je er weer eentje hebt en gaat aanpakken. Altijd leuk om te volgen!

Citaat van: MikeyQR op 02-02-2022 21:16:53
- de Titan velgen moeten worden opgeknapt.

Heb je al een pakje spelkaarten klaarliggen....?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

MikeyQR

Citaat van: 850blues op 03-02-2022 08:20:05
;D

Maar welkom terug dus. Mooi dat je er weer eentje hebt en gaat aanpakken. Altijd leuk om te volgen!

Heb je al een pakje spelkaarten klaarliggen....?

Ja het pakje spelkaarten liggen er nog, pas nog de velgjes van Toyota Aygo van vrouwlief gedaan. ;D

Jerra

Ik daily mijn T-5R ook heel enthousiast hoor! En lekker dat dat is :)
Gewoon mee rijden, en ja handbak is sportiever, maar gezien de leeftijd van de volvo's heeft mijn aankoop van de t-5 sedan me echt ver achterover geslagen! Wat is zo'n automaat ontzettend soepel en goed doordacht qua schakelgedrag!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Hans Duiven

Prachtig  :eusa_clap:
Lekker aan de klus weer

Ik zou geen ongein meer aanschaffen maar liep tegen een 854 T-5 AT in nautic blue pear aan.
Eerst de stoffen meubeltjes eruit gesloopt en leder erin. 

Groeten,

Hans

marrrcel

Mooi om te zien dat je weer een exemplaar hebt gevonden om liefde te geven. Wij rijden de R ook nog steeds dagelijks op LPG. Het is een ideale daily en een Volvo is nu eenmaal gemaakt om km's te maken, dus juist goed om ze daarvoor te gebruiken.