BlackPearl stelt zich voor....

Gestart door BlackPearl, 14-10-2014 15:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlackPearl

Beste RoffelRijders,

hierbij wil ik mij even voorstellen op het 850Forum. Mijn  naam is Rico, 43 jaar en kom uit Zelhem(de Achterhoek). Begin dit jaar een Volvo 850 GLT Estate 1993 gekocht om op te knappen en eventueel door te verkopen maar toen mij Lancia Kappa 2.4 Automaat het begaf heb ik maar besloten om de 850 'all the way' aan te pakken... ::) Hierbij een aantal pics van voor en na  8)





















De motor was goed maar voor de rest was het 1 en al droefenis :'(
Zal niet de hele lijst opnoemen wat we er allemaal aan gedaan hebben maar de grootste dingen pik ik er even tussenuit:
Olie+filter(zat een soort dikke zwarte drab in.. :-X
Nieuwe draagarmen voor+ fuseekogels en stangen
Stuurbekrachtigingspomp vervangen+olie
Diverse koelslangen
Radiateur+koelvloeistof
Automaatbakolie ververst
remklauwen voor gereviseerd+nieuwe schijven en blokken
Airco laten retrofitten+nieuwe filterdroger+nieuwe condensor
Andere klok+plus nieuw tandwieltje
Nieuw mistlampen voor
Originele radio SC-800 geplaatst
Motorkap+ voor- en achterbumper over laten spuiten
Bestuurdersstoel opnieuw verstevigd+nieuw stuk leer
Complete reconditionering van het interieur en de lak
En honderden andere kleine dingen(dashboardlampjes,schakelaars,moeren e.d.)
Toch nog een hele lijst  ;D en ben nu bezig om binnenkort de distributieriem te vervangen +waterpomp...ben erg blij met mijn 850 en we zijn op vakantie geweest naar de Harz(Duitsland) en dat heeft ie perfect doorstaan  :eusa_clap:
Heb al vele auto's gehad waaronder een hele mooie 760 Estate



En een zeldzame Volvo 440 Turbomaat...



Verder heeft mijn vrouw een tik van de Volvo 480 molen gehad en is niet meer te genezen waardoor we er sinds 2005 al 17  :o  hebben gehad en er nu nog 4 hebben waarvan er 1 nooit meer weg mag  ;)
Nou genoeg over mij en ik zal mij binnenkort weleens laten zien(met 850 uiteraard) op een meeting.....

glenfiddich1983

Een GLT, nice!  8)

Maar die 760 had je nooit weg moeten doen  :eusa_boohoo:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

volvobug

Welkom hier. Zwarte staat weer aardig te glimmen en die 760 is ook prachtig!

Staan die schuren op de foto zeker vol met 4 x 480's?  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Welkom en je hebt je oer glt mooi in ere hersteld.

The Volvoboy

Welkom! Wat is die 850 opgeknapt zeg! :o Echt een plaatje van een auto :eusa_clap: Zuinig op zijn :) Die 760 is ook werkelijk prachtig :eusa_drool:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mehn

Je hebt alleen een verkeerde achterbumper ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hendrik32

Welkom. Geweldig mooie auto's

twotone

Citaat van: mehn op 15-10-2014 06:20:11
Je hebt alleen een verkeerde achterbumper ;)

Je was me voor, haha ;D De achterbumper is inderdaad van een alter 2..

Verder wel een plaatje van een auto zeg, wauw! De alter 1 krijgt een comeback, lijkt wel? :D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

FGG

Welkom op 't Forum, Rico.

Een Alter 1,3 zo te zien.  :eusa_doh:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Respect voor je werk. Staat er weer knap bij. Misschien spot ik je wel een keer  zellem is dichtbie durkum. ;)

petrolhead2.5

Goed bezig, weer een 850 voor de dood weggehaald  :eusa_clap: alter I zie je toch steeds minder helemaal icm estate

twotone

Citaat van: petrolhead2.5 op 26-11-2014 22:42:25
Goed bezig, weer een 850 voor de dood weggehaald  :eusa_clap: alter I zie je toch steeds minder helemaal icm estate

Ik zie er elke dag wel 1.. Of mag ik die van mezelf niet meetellen? ;D ;D Een alter 1 estate ben ik in 't wild nog niet vaak tegengekomen eigenlijk.. Blijkt toch een zeldzame verschijning te zijn :D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

BlackPearl

Zooo  :P ook mij maar eens weer even melden hier  ;D November 2015 heb ik de Volvo 850 GLT Estate verkocht aan een liefhebber in Apeldoorn. Ik was zo stom :eusa_wall:  om hem mee te nemen naar de VKB in Rosmalen en daar werd ie eruit gepikt en aan alle kanten bekeken. Werd mij een zak met geld geboden  8) tja en meer waard werd ie niet dus toen maar besloten om hem weg te doen  :-\ Maar nu is er toch weer naast de 2 Volvo 480's iets groots voor pappa  ;D Heb hem vorige week zaterdag gekocht en direct meegenomen uit Enschede, een mooie Volvo S70 2.4 170PK Automaat  Nautic Blue Comfort/Executive  ??? 261xxxkm NAP en APK tot 12-2016. Vandaag tijd gehad om hem compleet te reconditioneren, en een nieuw rechter buitenspiegelglas te monteren, want die was weg...verder een paar dingen besteld zoals nieuwe mattenset en een kleine beurtset bij Polar Parts( bougies,luchtfilter,benzinefilter,oliefilter,interieurfilter en olieringetjes oid) Nieuwe motorolie al in huis en volgende week nieuwe transmissieolie, distributieriem kan nog een halve ton mee dus dat gebeurt voor de APK. Natuurlijk pics of het is ni gebeurt   ;D












BlackPearl

Oja voor dat iemand commentaar levert  ;) de klep van de middenconsole word door mijn vrouw , die autobekleder is, opnieuw voorzien van vers kippeleer  ;D De kussens van de voorstoelen worden nog een keer geruild zodat ik weer stevig zit en het leer word bij geverfd  :eusa_shifty:

Claudia

Nu nog een forumstickert, zodat het wat gemakkelijker wordt om te spotten.
Rij wekelijks door Zelhem (vanuit Doetinchem) :).
Mijn N is sinds kort weer herkenbaar aan de sticker op de achterruit, dus als er gezwaaid of geseind wordt door een zwarte V70N...it's moi.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"