Welke winterbanden op de Titan velgen

Gestart door Risjat, 21-11-2014 22:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Risjat

Heeft iemand nog een tip welke winterbanden ik heb best kan nemen voor m'n Titan velgen. 17 inch, max 205 breed. Ik hoor graag wat suggesties.

(heb trouwens nog een set 15 inch, op stalen velg in de aanbieding, ik zal ze bij de advertenties zetten)

Sbv

Vredestein Wintrac extreme ? 205-45-17

V70R^2

Citaat van: Sbv op 21-11-2014 22:26:10
Vredestein Wintrac extreme ? 205-45-17

Goede band!

Zorg wel dat je het nieuwe type neemt (de extreme S), de oude en nieuwe zijn beide nog leverbaar.

maruska

deze heb ik er ook onder, en zeer tevreden.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

#4
Ik heb wat dezelfde vraag, maar dan voor Columba's (205 50 16).

Ik las vroeger ook goede dingen over Nokian. Qua zomerbanden hou ik van Continental, is dat ook wat voor winterbanden?
Ook de naam is leuk: Continental WinterContact TS 850
Alleen zeker niet goedkoop.

Sbv

Nokians doen het prima in sneeuw prut en sneeuw. Nadeel ze maken meer lawaai. Ik heb ze op de V70R en ga over naar Vredestein Wintrac extreme als ze op zijn. De S70 heeft die al. Op de XC60 heb ik Conti Wintercontact liggen

Vulk


Sbv

Citaat van: Vulk op 11-10-2015 21:10:43
En hoe bevallen die laatste?
Op de XC60 erg goed. Heb er redelijk wat sneeuw mee gehad afgelopen februari in Noorwegen en Zweden. De Xc60 is wel compleet andere auto

innocenti

Conti TS830 heb ik in 205/45/17. Bevallen erg goed.

Hiker

micherlin winter alpin. Fijne band, willicht wat duurder, maar gaat lang mee.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Vulk

De conti's kan ik momenteel niet krijgen in onze maat.

Blijft over: Goodyear Ultragrip of de Bridgestone blizzak.

Bouke

Ik rij al 2 winters op nokians en ik ben zeer te spreken over deze band. Ook in februari in Noorwegen aan de tand gevoeld , oa met helling trekken op een besneeuwde ijzige weg en dat was een serieuze helling ;) verder nog sneeuw wegen en driften in de sneeuw met ijser onder ging allemaal prima. Scheelt wel dat het awd is moet ik er bij zeggen.
Nathalie heeft Vredesteins snowtrac onder de Panda en die zijn ook fijn op de herrie na dan. Maar de grip is werkelijk goed.

Jan_D.

Citaat van: Vulk op 11-10-2015 15:22:55
Ik heb wat dezelfde vraag, maar dan voor Columba's (205 50 16).

Ik las vroeger ook goede dingen over Nokian. Qua zomerbanden hou ik van Continental, is dat ook wat voor winterbanden?
Ook de naam is leuk: Continental WinterContact TS 850
Alleen zeker niet goedkoop.

Met de V70N rijd ik ook op deze Continentals maar dan 205 55 16 en de inmiddels oude TS830. Ik vind ze beter dan de Vredestein Snowtracs en Wintracs waarmee ik vroeger (850R) reed. Door de grotere hoogte voelt het wat slapper/minder strak wat wegligging betreft.

clk-p

Heb goede ervaringen met firestone winterhawk.  Deze had ik op mijn vorige auto zitten.  Ook de alpins van Michelin  deden het goed al ben ik niet fan van die Franse bandjes..
Heb er nu ook continental wintercontact onder zitten. Heb er nog geen winter mee gereden dus echt oordelen kan ik deze band nog niet.
Vredestein is op het algemeen ook een prettige band, deze heb ik ook al op diverse uitvoeringen gereden.
Op het algemeen beetje merk band, komt het vast goed!

RoelNL

Voor winterbanden heb ik 205 55 16 Conti wintercontact TS850 op Mimas velgen doen het prima en stil. Wat mij betreft een aanradar.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023