Tim T-5R

Gestart door Lostimmos, 27-01-2015 00:45:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lostimmos

Omdat dit altijd netjes is toch ook maar even doen ;)

Ik ben Tim en heb altijd al een voorliefde voor volvo's gehad, altijd lid geweest van het volvo40forum, ik had een mooie zwarte v40, daarna een S40...Toen deze de deur uit moest vanwege een te grote reparatie heb ik bij de dealer een mooie deal gekregen voor een V50 2.4.

Toch was dit stiekem niet wat ik mooi vond, te modern, geen mooi dashboard en eigenlijk een beetje zielloos... fijne auto om in te rijden, maar het was het gewoon niet. Stiekem ben ik altijd verliefd geweest op de 850, wat mij betreft qua looks toch echt De station en een prachtig voorbeeld van hoe een auto er uit moest zien. (buiten het feit dat het dan een "echte" volvo is)

Dus met het idee in mijn achterhoofd en de v50 die gewoon niet de juiste snaar raakte toch maar blijven zoeken naar een mooie 850.. en als dat dan toch moest misschien wel een beetje een stoere, dus de T-5R en R stonden bovenaan de lijst.

Helaas waren de meesten die ik vond toch echt afgeleefd of een te hoge km'stand naar mijn smaak, ik weet dat ze veel kunnen rijden, maar ik kan sommige jaren toch 50K rijden en aangezien ik wel even met de auto wil doen wilde ik met een lagere stand proberen te beginnen.

De rest van het verhaal is te langdradig, maar om een lang verhaal kort te maken vond ik deze:






Lelijke radio ingebouwd en een mount voor een scherm (inmiddels wat aan gedaan)




en het ALLERMOOISTE nog, geverifieerd door de dealer en met papieren:




Natuurlijk was ik in eerste instantie wantrouwend, maar je ziet ook aan het interieur en de onderkant dat dit ding bijna als nieuw is.







Voor de snelle Kenteken checkers onder ons, datum eerste toelating staat inderdaad op 01-08-96.
Het moet 08-01-96 zijn, maar dit is bij import in nederland gewoonweg verkeerd overgetypt door de dienstdoende persoon, dit hebben we ook aangegeven, maar blijkbaar vonden ze het niet nodig dit te veranderen... ???
Ik heb de auto gevonden bij iemand die deze importeerde vanuit japan (vandaar ook de japanse radio, scherm-mount etc)

Ik ben inmiddels een aantal km's verder (4000) en ook een hoop informatie wijzer; De auto is in ghent geproduceerd voor de arabische markt, maar hoe hij daarna in japan terecht is gekomen (of daar meteen heen gegaan is) is onduidelijk en moeilijk terug te vinden.

Km-stand klopt en de auto is dan bijna overal als nieuw (natuurlijk zijn er rubbers etc die wat vergaan zijn door de jaren) en er is ook "regelmatig" in gereden, alleen kleine stukken (blijkbaar)


Ik heb de radio inmiddels vervangen voor in ieder geval een origineel ogende (deze was af-fabriek niet leverbaar op deze auto):





Ook heb ik dit (x3) ongeveer achter de lelijke (en dus lelijk ingebouwde) radio vandaan getrokken:



Aankomende zaterdag wat nodig onderhoud doen; De remmen voor zijn op, originele schijven lijken er nog te zitten, dus die met blokken.
En voor de zekerheid de distributie maar gelijk doen (incl pomp) er is een keer een nieuwe distributie opgegaan, maar het is niet precies duidelijk wanneer of met welke stand.. en in het achterhoofd dat deze dus zomaar zijn leeftijdslimiet (van 10 jaar) heeft bereikt gaan we deze maar vervangen zodat we een 0-punt hebben en een beetje zekerheid.

Ik heb ook al meer te melden, maar dit leek me leuk en genoeg voor een 1e post.

T5-4life

Welkom hier!
Mooie intro en een auto met een verhaal  :eusa_clap: :eusa_clap:
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

glenfiddich1983

Welkom, mooie auto en goeie keus om die lelijke radio maar meteen te vervangen door een originele zwarte volvo-radio!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

cornelis-b

Wat een vondst een T-5R met deze stand, wees er maar super zuinig op :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Arjanestate

Nice, vooral die kilometerstand, veel plezier je mooie 850!
854 T-5 ROOD 1994

Chris

Mooie auto! Staat er erg strak bij. Veel plezier ermee.

V70geRwin

Als nieuw, leuk en mooi hoor  :eusa_clap:
Welkom en veel plezier met je wagen!

KIM

Mooie auto hoor.
Zuinig op zijn.

portlock

Hee, mooie auto hoor.
Nog als nieuw! Veel plezier er mee
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Dennis1974

Welkom.....

Mooie auto en wat een mooie km stand. Mijn buurman werkt in de import en krijgt ook wel eens 850's binnen. Hij was laatst voor zijn werk naar Japan en bij autoveilingen vertelde hij mij al dat er in Japan nog zat 850's te krijgen zijn met km standen onder de 100.000....Jou verhaal bevestigd dit ook :) Japanners willen graag van hun auto af voordat deze de ton bereikt hebben en kosten geen drol daar.

Ik denk er serieus over om misschien de volgende via die weg naar Nederland te halen. Echter is het daarentegen weer zeer moeilijk een links gestuurde te vinden....ze zijn er echter wel maar je moet zoeken.

iig.....top en wees er zuinig op....


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

kevinkl

Mooie auto! Gefeliciteerd met de aankoop!

Ries van de Zilverschuit

Aha, dan heb ik het dus goed gezien dat het om een heel gaaf exemplaar ging. Je was inderdaad gesignaleerd op de Oostdam in Woerden. Zeldzaam, zuinig op zijn.

'k Hoop hem nog vaak te zien.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

kulk

Zo mooie bak!

Ik hoop dat ik hem nog eens zie in Woerden, kom daar regelmatig.

Veel plezier en welkom hier!

groen V70

Gefeliciteerd  met je mooie DOP 850  hij ziet er heel netjes uit.


heel veel plezier en genot gewenst.

I have my Dream


cornelis-b

Persoonlijk zou ik de auto ook snel laten taxeren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien