Auteur Topic: Hifly HF805 banden  (gelezen 8653 keer)

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Owning a D5
Re: Hifly HF805 banden
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2015 15:30:57 »
Hankook komt ook zeer goed uit die remtest, maar dan komt er bij de gehele test naar voren dat hij nog net niet bij stilstand al begint te slijten, dus ieder voordeel heeft zn nadeel

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Owning a D5
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2015 15:42:10 »
Om even terug te komen op dat er veel budget merkbanden zijn die goed uit de test komen, ja dat kan best wezen.. Maar er wordt niet getest op prestaties na een X aantal km, ik heb vaak genoeg sets velgen over genomen met B of C merk banden, die waren dan nog 60-70% goed, echter de prestaties waren zo bijzonder slecht dat ik doodsangsten heb uitgestaan op normale snelheden, daar waar een A-merk gewoon een naam hoog te houden heeft om continue prestaties te blijven leveren.

Een volvo v70 met overstuur op een rotonde achter een aygo met dezelfde snelheid, never again, rommel. Helaas kom je er waarschijnlijk pas achter als het te laat is, en je net even die extra grip/vertragings marge nodig hebt..

Feit blijft dat ook hier 9 van de 10 keer geldt, goedkoop is duurkoop, af te rekenen in (plaatwerk)schade...
Ook dit herken ik wel, met die Wanli banden meegemaakt dat ze bij het remmen enorm beginnen te trillen, alsof mijn schijven krom waren. bleek dus de banden te zijn, terwijl deze nog lang niet op waren, dus ook dat is duurkoop idd. Veilig is anders.

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Owning a D5
« Reactie #32 Gepost op: 02-06-2015 11:34:59 »
Oke, de kogel is door de kerk. de belastingdienst is mij gunstig geweest dit jaar, dus heb besloten toch banden te kiezen die wat meer kosten dan geplant. Heb gekozen voor de Goodyear eagle F1 assimetric2 in de maat 205-45-17.

UserID25761

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 02-06-2015 11:42:32 »
Oke, de kogel is door de kerk. de belastingdienst is mij gunstig geweest dit jaar, dus heb besloten toch banden te kiezen die wat meer kosten dan geplant. Heb gekozen voor de Goodyear eagle F1 assimetric2 in de maat 205-45-17.

Daar ga je geen spijt van krijgen, goede banden

Spin!

• Bananenmaffia
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 1335 PK op de stoep
    • Volvomakelaar
« Reactie #34 Gepost op: 02-06-2015 12:00:34 »
Ons pa heeft bandengroothandel en heb vaak B merken uitgeprobeerd. Ik rij met de V70 op Hifly, de T-5R staat op Accelera en verder heb ik nog een set op Achilles. Valt echt niks tegen, prima te balanceren. Prestaties goed en slijtage valt erg mee. Ook prestatie einde profiel is prima. En ik ben toch geen truttige bestuurder.

Onder de T-5R komen wel weer Pirelli's, maar dat heeft meer met een soort kronkel te maken.

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Owning a D5
« Reactie #35 Gepost op: 02-06-2015 12:06:01 »
Ons pa heeft bandengroothandel en heb vaak B merken uitgeprobeerd. Ik rij met de V70 op Hifly, de T-5R staat op Accelera en verder heb ik nog een set op Achilles. Valt echt niks tegen, prima te balanceren. Prestaties goed en slijtage valt erg mee. Ook prestatie einde profiel is prima. En ik ben toch geen truttige bestuurder.

Onder de T-5R komen wel weer Pirelli's, maar dat heeft meer met een soort kronkel te maken.
Ik ben ook erg voor het uitzoeken van wat is wat, dus vandaar ook de vraag naar Hifly. Maar wat je zegt, eigenschappen tegen het einde van het profiel is voor mij erg van belang. Ik heb een keer een set Wanli gehad en die gaven tegen het einde van het profiel erg vreemde reacties op hard remmen. Het hele stuur ging trillen als of de remschijven krom waren.

Laguna-S60R

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 02-06-2015 16:16:44 »
Hifly is het huismerk bij ons op de zaak, mijn baas heeft ze zelfs onder zijn Audi A4 3.0TDI S-line gehad. Zijn prettige banden hoor ik van alle kanten. Heb ze dus vandaag ook besteld voor mijn S60 voor 43,25 per stuk in 225/40/18. Ben benieuwd! Maar komt goed als ik de verhalen om mij heen hoor.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Owning a D5
« Reactie #37 Gepost op: 02-06-2015 16:25:50 »
Ik heb wel gemerkt dat het rubber van de Hifly zachter is dan de goodyear banden. ik heb ze even naast elkaar gehad en kan wel goed merken waar het verschil in rubber zit. het rubber is zachter en iets plakkerig bij Hifly. Dit verklaart ook de goede rijeigenschappen op droog wegdek, maar ook de lange remweg en het snelle slijten. Als het rubber wat te zacht is krijgt het bij extreem remmen maar moeilijk grip op het wegdek. Als je toch bij een bandenboer werkt kun je wel eens op onderzoek uit gaan en eens berichten over je bevindingen als je het rubber onderling gaat vergelijken. En ze zijn echt niet duur idd.
« Laatst bewerkt op: 02-06-2015 16:27:23 door Robert855 »

kulk

• Remco
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70N 2.4 170 PK Black Sapphire
« Reactie #38 Gepost op: 02-06-2015 18:31:11 »

Ik ben ook erg voor het uitzoeken van wat is wat, dus vandaar ook de vraag naar Hifly. Maar wat je zegt, eigenschappen tegen het einde van het profiel is voor mij erg van belang. Ik heb een keer een set Wanli gehad en die gaven tegen het einde van het profiel erg vreemde reacties op hard remmen. Het hele stuur ging trillen als of de remschijven krom waren.

'eigenschappen tegen het einde van het profiel is voor mij erg van belang'

Dat snap ik niet helemaal, als ze zoveel goedkoper en voor de rest gewoon goed kun je ze toch eerder vervangen? Is trouwens niet negatief ofzo maar ik ben gewoon benieuwd  ;)

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Owning a D5
« Reactie #39 Gepost op: 03-06-2015 14:27:25 »

'eigenschappen tegen het einde van het profiel is voor mij erg van belang'

Dat snap ik niet helemaal, als ze zoveel goedkoper en voor de rest gewoon goed kun je ze toch eerder vervangen? Is trouwens niet negatief ofzo maar ik ben gewoon benieuwd  ;)
Ik begrijp wat je zegt maar het ging mij niet om de Hifly of een merkband maar of mijn portemonnee het toe zou laten. Als ik weinig te besteden zou hebben gehad dan had ik voor Hifly gekozen. Echter zoals ik al schreef heb ik een aardig zakcentje gekregen van de belastingdienst en heb ik merkbanden kunnen kopen. De Hifly banden slijten erg snel en derhalve is een Goodyear eagle F1 AS 2 een slijt vastere band die gerust twee keer langer mee gaat. Daardoor is de GY band niet echt veel duurder dan de Hifly.

michel88

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • c70 t5
« Reactie #40 Gepost op: 14-06-2015 15:39:20 »
het gaat bij mij tussen hifly of michelin ps2
225/40 18
 rijd nu dunlop troep 5 mm geen grip niks.. om triest van te worden

maarja hifly 43 of michelin ps2 91

Robert855

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Owning a D5
« Reactie #41 Gepost op: 14-06-2015 19:07:03 »
Dat is wel een erg goede prijs voor Michelin ps2, die kom ik pas tegen bij 118 euro. Ook de Hifly zijn volgens mijn bandenboer van een andere prijs nl.: 52,50!

michel88

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • c70 t5
« Reactie #42 Gepost op: 02-07-2015 21:35:36 »
special prijs :angel:

jgvdv

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 04-09-2015 17:01:43 »
laatst ook weer eens goedkoop geprobeerd pfff , nee voor mij niet weer  , eronder weg gehaald en 4x michelin eronder :D wat een grip en vooral met nat weer erg veel verschil...

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Laguna-S60R

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 04-09-2015 17:12:07 »
Ben inmiddels ruim 12000km verder op de Hifly's, kan weinig slijtage bemerken nog op de banden tot m'n grote verbazing. Ze bevallen ook nog steeds super zelfs met het klote weer van de laatste dagen.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register