Hifly HF805 banden

Gestart door Robert855, 26-03-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert855

Iemand enige ervaring hiermee? Deze banden kosten in de maat 205/40/17 47,50 euro bij mijn lokale bandenboer. wellicht niet de beste banden, maar lees er meer positieve dan negatieve berichten over dus wou het eens een kans geven.

Wellicht heeft iemand andere positieve reacties over een c-merk banden...

steffen

Citaat van: Robert855 op 26-03-2015 16:36:09
Iemand enige ervaring hiermee? Deze banden kosten in de maat 205/40/17 47,50 euro bij mijn lokale bandenboer. wellicht niet de beste banden, maar lees er meer positieve dan negatieve berichten over dus wou het eens een kans geven.

Wellicht heeft iemand andere positieve reacties over een c-merk banden...

Ik heb deze Hifly HF805 banden zelf onder mijn 855 T5 in de maat 215/45/17
Het zijn helemaal geen slechte banden, veel herrie maken ze niet en de grip is goed, alleen bij nat weer iets minder maar het is ook niet zo dat je gelijk wegschuift in bochten.
Dit is eigenlijk voornamelijk met optrekken dat ze wat snel doorslippen.
Wel vind ik dat ze wat vlug slijten, maar dat kan ook aan mijn soms wat sportieve rijgedrag liggen  ;D


cornelis-b

Geen idee of het wat is maar de naam al doet me denken dat het een Aziaat is. Persoonlijk ben ik geen voorstander van dit soort banden. Ik heb zelf een keer een wagen gekocht die op Linglong banden stond, wat een troep was dat. Zeer slecht wegcontact en met een bui regen niet fatsoenlijk mee te rijden.

Zelf ga ik meestal naar http://www.cihanautobanden.nl/ in Amsterdam, deze jongens leveren nieuwe banden en gebruikte banden met minimaal 80% profiel. Vaak hebben ze ook banden die van leasewagens afkomen die nog zo nieuw zijn dat de gekleurde verfstrepen nog op de band zitten voor gemiddeld 60 euro en dan heb je merkbanden. Prijzen zijn bij hun incl. omleggen en balanceren.

Ik zou 3 keer nadenken over de aanschaf van HiFly, lijken wel banden voor een vliegtuig ;D

 
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Maatje van me rijd op star preformance bandjes.
Kosten ook geen drol en dingen doen het super. Ook komen ze (redelijk) goed uit de tests.
Hifly heb ik ook geen ervaring mee.

Vulk

Ik heb er ook Chinese onder gehad (kwamen bij de auto). Waren 4 Wanli's in quasi nieuwstaat.
Na 3.000km heb ik er één lek gereden en na 5.000km heb ik de resterende vervangen. Dat was gewoon levensgevaarlijk.

Ik heb ze ook niet 2dehands verkocht, maar heb ze gewoon weggegooid.

Ik zou er niet op besparen, zeker niet als ik jouw avatar zie. :)

Jeroentjuh

Waarom besparen op banden? :eusa_snooty:

Boeijke

Citaat van: Jeroentjuh op 26-03-2015 18:53:45
Waarom besparen op banden? :eusa_snooty:

Waarom meer uitgeven dan nodig?

Hiermee wil ik de goedkope banden niet verdedigen. Er zit veel meuk tussen. Maar er kan gewoon een goede tussen zitten ook natuurlijk.
En iedereen weet dat je bij de "top" merken ook een stukje merk betaald.

grijzev70tdi

Ik heb ze op de 480 gehad en reed prima. Maatje heeft ze op een c70 t5 gehad en voldeed prima.
Denk dat ze ook op mijnv70 komen.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

portlock

Citaat van: Boeijke op 26-03-2015 19:23:29
Citaat van: Jeroentjuh op 26-03-2015 18:53:45
Waarom besparen op banden? :eusa_snooty:

Waarom meer uitgeven dan nodig?

Hiermee wil ik de goedkope banden niet verdedigen. Er zit veel meuk tussen. Maar er kan gewoon een goede tussen zitten ook natuurlijk.
En iedereen weet dat je bij de "top" merken ook een stukje merk betaald.

Dus jij koopt je remschijven en blokjes van Remmieremmiegoedkopie? (lees een L voor de R'en ;D)  of scanpech

Banden zijn net zo belangrijk in mijn ogen, dus gewoon kwaliteit eronder waar je iets meer voor betaald ipv goedkoop banenenboomrubber
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

NielZ3qp

Een Aziatische band kan heel best zijn maar je moet wel de juiste merken pakken. Vaak zijn ze prima op het droog en minder in de regen. Wanli is heel goed op nat als je wilt driften ;D ik heb goede ervaring met Falken, Kuhmo en Hankook al is die laatste niet echt goedkoop meer.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

StefanCJ

Ik heb Hankook's gehad. Bevielen de eerste 4000km wel goed, daarna werd het een stuk minder.

In die maat kun je ook voor €56 Nexen (dochter onderneming van Michelin volgens mij) banden kopen, Dirk342 is daar erg tevreden over.


Robert855

Citaat van: Vulk op 26-03-2015 18:36:26
Ik heb er ook Chinese onder gehad (kwamen bij de auto). Waren 4 Wanli's in quasi nieuwstaat.
Na 3.000km heb ik er één lek gereden en na 5.000km heb ik de resterende vervangen. Dat was gewoon levensgevaarlijk.

Ik heb ze ook niet 2dehands verkocht, maar heb ze gewoon weggegooid.

Ik zou er niet op besparen, zeker niet als ik jouw avatar zie. :)
Ik heb ooit eens Wanli banden gehad onder een auto, maar die waren inderdaad levensgevaarlijk.

Robert855

Ik weet dat de banden snel slijten maar dat compenseert weer met de aanschafprijs. Maar goed dan kun je ook zeggen koop goeie banden voor twee keer het geld. Echter lees ik dermate goede berichten dat ik me af vraag of het echt rommel is. Ik hoor ook mensen over Dunlop en Pirelli waar men niet over tevreden is. Ik zal mijn blik eens werpen op Hankook, falken en kumho.

spijky

Geen slechte band voor dat geld,
Een Conti of Michelin zal zeker beter zijn, maar de Hifly is echt niet slecht.

De naam klinkt misschien een beetje bud.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Robert855

Citaat van: spijky op 26-03-2015 22:55:10
Geen slechte band voor dat geld,
Een Conti of Michelin zal zeker beter zijn, maar de Hifly is echt niet slecht.

De naam klinkt misschien een beetje bud.
Ja net alsof je opstijgt zodra je ze onder de auto heb haha!!