Hifly HF805 banden

Gestart door Robert855, 26-03-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Ik zou ze voor de naam alleen al laten liggen maar dat had ik ooit ook met Toyo, echter na een gesprek met Jochen Pethke over de Toyo banden toch een keer geprobeerd. Erg goede band alleen slijt hij best wel snel, zeker op de aangedreven wielen. Wegligging met zowel droog als nat vond ik erg goed.


Ik ben benieuwd naar je ervaring met deze "hoogvlieg" banden
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Broabander

Voor een auto met veel vermogen zou ik niet snel goedkope banden pakken, onder een 10v eerder dan met een R bijv. Die rijd je vaak toch iets harder en steviger en nodigt uit tot harder rijden.

Ik had op mijn Ibiza ook ooit chinese rommel zitten, kom effe niet op de naam, ook iets van €45-€50 per stuk, door de vorige eigenaar nieuw op de vooras gemonteerd vlak voor aankoop. Na 3000km naar de achteras gegooid en Hankook voor gezet omdat het qua grip niet echt fantastisch was om rechtdoor op een natte rotonde te gaan. Het was niet verschrikkelijk maar het voelde alsof de band al versleten begon te raken. Om je een idee te geven over de kwaliteit, die chinese prul was na 45 min Zandvoort 2-3mm afgesleten en de flarden hingen eraan terwijl de Hankooks op de aangedreven vooras amper te lijden hadden gehad. Inmiddels Toyo's T1R in een 17" maat die in 20.000km weliswaar iets gesleten zijn maar niet schrikbarend. Ik denk dat ik met de voorbanden zeker nog 10.000km kan rijden en met de achterbanden nog wel 20.000-30.000, daar zit het meeste profiel nog wel op. Kostten me geloof ik €80 per stuk. En dan rijd ik nog wel flink door met 400nm op de voorbanden en altijd als eerste weg bij het stoplicht zegmaar.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

V70R^2

Precies, wat broabander zegt, waarom een t5 of R rijden en al het moois wat die auto te bieden heeft teniet doen door crap banden?

Alles wat jouw auto kan en moet doen wordt bepaald door die paar vierkante centimeter band/weg contact..

Dat niet iedereen michelin pilot super sports koopt is logisch, maar kies dan voor Vredesteins o.i.d. A-merk geproduceerd in Nederland (scheeld transtport kosten) en goede prijs. Nog iets goedkoper is Falken, hebben ook een aantal goede banden, ben je met iets meer dan 300 euro klaar.

UserID6342

Ach, en ieder moet weten wat hij/zij doet maar net zoals met olie kun je over banden zeer talrijke discussies voeren met ieder zijn eigen argumenten.

Natuurlijk bestaan er nog wingping banden wat echt bagger is en wat je niet op de auto wilt hebben.  Sommige mensen hebben een voorkeur voor Michelin, weer een ander voor Pirelli en een derde kiest Toyo.  Al zijn/har eigen omstandigheden en portomoniks.

Mijn eigen ervaring; na jaren Pirelli en Michelin te hebben gereden en werkzaam te zijn geweest in de bandenindustrie ben ik een behoorlijk aantal jaren geleden overgestapt naar Nexen.  Een Koreaanse band die meer als prima voldoet aan de door mij gestelde rij-eisen.  Daarbij is de Nexen beduidend goedkoper als de Michelin en mijn reden om over te stappen was door de garantie die de bandenboer mij gaf (om de banden te proberen en bij niet bevallen binnen een half jaar, kosteloos omwisselen voor nieuwe Michelins).  Dat bepaalde bij mij de doorslag en sindsdien rijd ik op Nexen (zowel zomer als winterbanden).

Tot nu toe in die  of 8 jaar geen enkel verkeerde band gehad, nooit een garantieclaim oid, nooit een probleem of what so ever ermee.  En ik zie hier echt heel veel verschillende merken banden, waarvan de meeste A-merken allemaal wel iets mankeren (hoogteslagen zie ik vrij veel, onbalans, gebroken karkassen).  De meeste B-merken voldoen duidelijk beter op onze auto's en zoals ik ze hier aantref.

Robert855

Ik ben het eens met het feit dat ik onder mijn R liever een paar goodyears heb of michelin. Op mijn vorige had ik conti's die ook erg goed bevielen. deze waren 2e hands gekocht voor 55 euro 't stuk. echter heeft mijn bandenboer nu even niet liggen in de maat 205 of 215. gebruikte 225 heeft hij nog wel en 235 ook, al weet ik niet of 235 op R velgen past. Ik weet dat 225 al te breed is, maar maakt dat nog uit voor bijv. apk?

V70geRwin

Citaat van: Robert855 op 27-03-2015 23:31:38
Ik ben het eens met het feit dat ik onder mijn R liever een paar goodyears heb of michelin. Op mijn vorige had ik conti's die ook erg goed bevielen. deze waren 2e hands gekocht voor 55 euro 't stuk. echter heeft mijn bandenboer nu even niet liggen in de maat 205 of 215. gebruikte 225 heeft hij nog wel en 235 ook, al weet ik niet of 235 op R velgen past. Ik weet dat 225 al te breed is, maar maakt dat nog uit voor bijv. apk?

ja want het mag niet aanlopen.

Robert855

Oke, krijg apk in maart, ds onlangs weer geregeld, maar dan kan ik ook de winterset laten zitten tot die tijd, en daarna verder op de zomerset. Maar past 235 op 17" volans?

cornelis-b

Citaat van: Robert855 op 27-03-2015 23:54:09
Oke, krijg apk in maart, ds onlangs weer geregeld, maar dan kan ik ook de winterset laten zitten tot die tijd, en daarna verder op de zomerset. Maar past 235 op 17" volans?

Ik zou zeker niet breder gaan dan 225 achter en 215 voor, ik rij er mee naar volle tevredenheid met de 855R.
235 achter geeft problemen met aanlopen en 225 voor idem.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Bij een V70 225/45R17 achter gaat het nèt, 235 is echt te breed; bij inveren raakt de band dan het achterscherm (voor gaat bij een V70 ook nèt icm blauwe stuuruitslagbegrenzers)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Boeijke

Citaat van: portlock op 26-03-2015 19:41:07
Citaat van: Boeijke op 26-03-2015 19:23:29
Citaat van: Jeroentjuh op 26-03-2015 18:53:45
Waarom besparen op banden? :eusa_snooty:

Waarom meer uitgeven dan nodig?

Hiermee wil ik de goedkope banden niet verdedigen. Er zit veel meuk tussen. Maar er kan gewoon een goede tussen zitten ook natuurlijk.
En iedereen weet dat je bij de "top" merken ook een stukje merk betaald.

Dus jij koopt je remschijven en blokjes van Remmieremmiegoedkopie? (lees een L voor de R'en ;D)  of scanpech

Banden zijn net zo belangrijk in mijn ogen, dus gewoon kwaliteit eronder waar je iets meer voor betaald ipv goedkoop banenenboomrubber

Nope..Rij met Ctf schijven en of ferodo of EBC. Maar achter weer met goedkope blokken. Gaat prima.
Maar wil er alleen maar mee aangeven dat er best een goede aziatische band bij kan zitten.
Zoals ik al eerder zei rijd een maatje van me op "goedkope" star preformance banden. Is een gekietelde 300zx. Ding doet het super op. Zowel droog als nat. Bandjes kosten € 59,00 per stuk.
Slijtage is nagenoeg gelijk aan de michelins die hij eerst had.

The Demon

Die Star Performance heb ik ook onder mijn Ford Sierra Cosworth gehad, en ja als je binnen de landsgrenzen bleef waren het prima banden.
Maar in Dld heb ik toch echt weleens met een beetje geknepen billen gezeten omdat de grip er net niet meer was.
Gas loslaten met een achterwiel aandrijver wil je niet in een bocht want dan ben je hem zeker kwijt.

Banden zijn je enige contact met het asfalt en gemiddeld is het totale oppervlak dat contact met het asfalt heeft niet groter dan een pakje sigaretten.

Robert855

Ik zal eens goed naar de inhoud van mijn tuk kijken, ik blijf erbij dat een band voor 50 tienen een optie blijft. Ondanks dat ik een R bezit ben ik geen racer. Echter zie ik wel in dat deze Hifly hf805 laag scoort op bandenslijtage, maw ze zijn snel op. als ik daar een band tegenover zet die minder slijt en derhalve 2 maar zo lang mee gaat, dan zie ik dat voordeel ook wel. Tevens denk ik op meer veiligheid te rekenen bij een merkband als bij een c-merk band, maar dat is subjectief. Ik kom wel een remweg test tegen van autobild waar deze band niet bijster goed uit de bus komt.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-50-Summer-Tyre-Shootout.htm

V70R^2

Om even terug te komen op dat er veel budget merkbanden zijn die goed uit de test komen, ja dat kan best wezen.. Maar er wordt niet getest op prestaties na een X aantal km, ik heb vaak genoeg sets velgen over genomen met B of C merk banden, die waren dan nog 60-70% goed, echter de prestaties waren zo bijzonder slecht dat ik doodsangsten heb uitgestaan op normale snelheden, daar waar een A-merk gewoon een naam hoog te houden heeft om continue prestaties te blijven leveren.

Een volvo v70 met overstuur op een rotonde achter een aygo met dezelfde snelheid, never again, rommel. Helaas kom je er waarschijnlijk pas achter als het te laat is, en je net even die extra grip/vertragings marge nodig hebt..

Feit blijft dat ook hier 9 van de 10 keer geldt, goedkoop is duurkoop, af te rekenen in (plaatwerk)schade...

Boeijke

Dat is ook wel zo.
Maar een relatief onbekend wat goedkoper merk wordt gelijk al de grond ingestampt. Nog voordat iemand er ook maar iets van gelezen of gehoord heeft.
Ik heb in die gekietelde zx van dat maatje van me gereden in zowel droge als natte omstandigheden en op serieuze snelheden. En die bandjes hielden zich prima. En die liggen er toch ook al een behoorlijk tijdje onder.Nu heb je ook van ieder merk verschillende types natuurlijk, dus waren de star performance op de siërra van Walther andere als op de zx. Zal vandeweek eens kijken welk type het is.

Sweij

Citaat van: Boeijke op 29-03-2015 01:41:51
... Nu heb je ook van ieder merk verschillende types natuurlijk, dus waren de star performance op de siërra van Walther andere als op de zx. Zal vandeweek eens kijken welk type het is.

Mee eens. Zo kocht ik ooit 195x45R15 bandjes voor onder een AX GTi via autobandenmarkt.nl, mezelf "goed" georiënteerd en zodoende op een type van Hankook uitgekomen. Het leek alsof ik op ballonbanden reed ipv platte sportbandjes! Bleek dat lui van de AX club lyrisch waren van Hankook, maar wel een ander type. :eusa_wall: Schijnt dus erg veel te kunnen schelen. Merk zegt dus niet per definitie alles.