Auteur Topic: Welke performance-band kiezen?  (gelezen 15938 keer)

EricL

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Welke performance-band kiezen?
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2015 22:56:10 »
Met dit topic denk dat je krijgt: Zoveel mensen zoveel verschillende banden.

Denk dat je beter kan zeggen deze band laat ik om de velgen draaien en ik test het uit, bevalt het niet zet je de banden op marktplaats na een halfjaar en probeer je wat anders. Iedereen heeft een eigen voorkeur, ik dus ook ;D

Nee hoor dit topic is bedoeld als vergelijking van enkel de beste band van elke A-merk bandenfabrikant. Levensduur, verkrijgbaarheid en prijs zijn niet aan de orde alleen de grip telt. Via de ervaring van anderen probeer ik juist te voorkomen dat ik een miskoop bega.

Voor de keuze van de beste Allround band is toch een ander topic?  ;)

Hans Duiven

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 lll AT D5, C30 1.6, 854 T-5
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2015 23:04:44 »
Met dit topic denk dat je krijgt: Zoveel mensen zoveel verschillende banden.

Denk dat je beter kan zeggen deze band laat ik om de velgen draaien en ik test het uit, bevalt het niet zet je de banden op marktplaats na een halfjaar en probeer je wat anders. Iedereen heeft een eigen voorkeur, ik dus ook ;D

Nee hoor dit topic is bedoeld als vergelijking van enkel de beste band van elke A-merk bandenfabrikant. Levensduur, verkrijgbaarheid en prijs zijn niet aan de orde alleen de grip telt. Via de ervaring van anderen probeer ik juist te voorkomen dat ik een miskoop bega.

Voor de keuze van de beste Allround band is toch een ander topic?  ;)

Kumho en Falken worden o.a. door autobandenmarkt dot nl en Popgom niet gezien als topmerken.

EricL

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2015 23:07:06 »
Kumho en Falken worden o.a. door autobandenmarkt dot nl en Popgom niet gezien als topmerken.

Zie mijn 1e post, 2e regel

Hans Duiven

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2015 23:17:20 »
Dan begreep ik deze zin niet goed denk ik, maar ik begrijp het nu.  ;)

Nee hoor dit topic is bedoeld als vergelijking van enkel de beste band van elke A-merk bandenfabrikant.

Nordschleife850R

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck
« Reactie #19 Gepost op: 19-04-2015 23:17:54 »
Zo onderhand heb ik er ook al een paar versleten ;D.
Als eerste de originele Michelin's de ps2 als ik me niet vergis. Top band!
2e Hankook Ventus V12. Redelijk maar er bleef niet veel van over. (compleet stukken eruit) Net zo als de Kumho KU31 die aan de buitenzijde los scheurde. Falken Azenis rt 615 ook gehad. Goede band, alleen vallen zeer smal uit. 215 blijft net 175 loopvlak van over.
Een paar maatjes reden met Bridgestone RE050A onder een Honda type R. Ook een goede band onder deze auto. Pirelli geen ervaring mee onder personen auto's. Bussen waardeloos! Conti normaal ook goed, maar geen idee hoe ze het doen op de baan. Succes met het vinden van de juiste band ;)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2015 23:38:41 door Nordschleife850R »

Lostimmos

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2015 23:18:52 »
Toevallig ben ik ook aan het kijken nu...

De Pirelli P Zero's waren mijn eerste optie omdat die "erop horen", maar er werd mij ook al verteld eens te kijken naar de Conti's en de Supersports.
Dus eigenlijk twijfel ik vooral tussen deze 2.

Ik heb nu ook de Toyo Proxes banden, die zaten erop toen ik de auto kocht. Ik heb ook dezelfde ervaring met koude banden, de eerste paar kilometer hobbelt het alsof je een lekke band hebt of vierkante wielen, geeft niet echt vertrouwen. Overigens heb ik menig regenbui met deze banden getrotseerd en daar heb ik geen nare ervaring mee.. toch zou ik ze niet weer kopen.

Dus voor mij dezelfde vraag (ookal is het smaak) Zal ik kiezen voor de supersports of de sportcontacts.

Hans Duiven

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2015 23:22:42 »
Toevallig ben ik ook aan het kijken nu...

De Pirelli P Zero's waren mijn eerste optie omdat die "erop horen", maar er werd mij ook al verteld eens te kijken naar de Conti's en de Supersports.
Dus eigenlijk twijfel ik vooral tussen deze 2.

Ik heb nu ook de Toyo Proxes banden, die zaten erop toen ik de auto kocht. Ik heb ook dezelfde ervaring met koude banden, de eerste paar kilometer hobbelt het alsof je een lekke band hebt of vierkante wielen, geeft niet echt vertrouwen. Overigens heb ik menig regenbui met deze banden getrotseerd en daar heb ik geen nare ervaring mee.. toch zou ik ze niet weer kopen.

Dus voor mij dezelfde vraag (ookal is het smaak) Zal ik kiezen voor de supersports of de sportcontacts.

Ik ga de volgende keer maar eens voor de Michelin Super Sport kiezen.

Lostimmos

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2015 23:27:55 »
Ik heb veel ervaring met de Continentals omdat ik dat altijd standaard op al mijn voorgaande volvo's had zitten.. maar dat was niet prestatiegericht, ik wil bij deze auto de extra grip wel hebben.

Dat is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel tussen de Michelins en de Continentals, heb simpelweg geen ervaring met beide merken op Dit gebied
« Laatst bewerkt op: 19-04-2015 23:30:59 door Lostimmos »

EricL

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2015 23:34:55 »
Dan begreep ik deze zin niet goed denk ik, maar ik begrijp het nu.  ;)

Nee hoor dit topic is bedoeld als vergelijking van enkel de beste band van elke A-merk bandenfabrikant.

A-merk bandenfabrikant zorgt wellicht ook voor wat verwarring...maar wat de webshop autobandenmarkt aanmerkt als 'performance band' hoeft niet per sé leidend te zijn. Bedoeling van die opmerking is meer om het onderscheid duidelijk te maken tussen dit topic en het algemene bandentopic...

Zo onderhand heb ik er ook al een paar versleten ;D.
Als eerste de originele Michelin's de ps2 als ik me niet vergis. Top band!
2e Hankook Ventus V12. Redelijk maar er bleef niet veel van over. (compleet stukken eruit) Net zo als de Kumho KU31 die aan de buitenzijde los scheurde. Falken Azenis rt 615 ook gehad. Goede band, alleen vallen zeer smal uit. 215 blijft net 175 loopvlak van over.
Een paar maatjes reden met Bridgestone RE050A onder een Honda type R. Ook een goede band onder deze auto. Pirelli geen ervaring mee onder personen auto's. Bussen waardeloos! Conti normaal ook goed, maar geen idee hoe ze het doen op de baan. Succes met het vinden van de juiste band ;)

Thanks, zo te lezen moet die SuperSports toch wel het summum zijn. :) Is het verschil tussen de PS2 en de nieuwe generatie SuperSports echt merkbaar?

Ik heb veel ervaring met de Continentals omdat ik dat altijd standaard op al mijn voorgaande volvo's had zitten.. maar dat was niet prestatiegericht, ik wil bij deze auto de extra grip wel hebben.

Dat is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel tussen de Michelins en de Continentals, heb simpelweg geen ervaring met beide merken op Dit gebied

Voor mij hetzelfde, denk dat die Michelins de veilige keuze is. Volgens mij ben ik er al uit:)

Johann

• Weledeleheer...
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
    • 850RS
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2015 23:36:49 »
Ik ga de volgende keer maar eens voor de Michelin Super Sport kiezen.

Heb ze onder de P zitten. Weliswaar 20" maar wel een redelijke wang. Grip is heel goed maar ze zijn een beetje zingerig. Kan natuurlijk van de afmeting komen maar toch.

De PS2/3 is een goede band. Loopt mooi stil en blijven stil. Grip is gewoon goed. Verlies heel gecontroleerd grip als ie op de limiet zit.
Kumho is een veel betaalbaardere band maar zal denk ik uiteindelijkniet zoveel goedkoper zijn dan een Michelin omdat ie sneller slijt en heeft een beetje last van parkeer geheugen. Wel gewoon goede grip ook bij nat weer en doet het beter op sneeuw dan een Michelin PS. De SS is op sneeuw ook beter dan de PS trouwens. Doet iets ipv niets.

Lostimmos

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2015 23:38:52 »
Overigens hou ik het wel bij de standaard bandenmaat (205/45/17) maar dat lijkt me logische toch? Gok dat ik niet veel breder kan hebben aangezien hij bij mij nog iets van 2cm dichter op de grond ligt

Nordschleife850R

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2015 23:40:30 »
Thanks, zo te lezen moet die SuperSports toch wel het summum zijn. Smiley Is het verschil tussen de PS2 en de nieuwe generatie SuperSports echt merkbaar?

Denk dat ze geen slechtere band gaan maken ;)
Mijn voorkeur ging zeker naar de Michelin!

Johann

• Weledeleheer...
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
    • 850RS
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2015 23:40:33 »
215/45 is een iets gangbaardere maat.

leons850

• "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2015 23:41:35 »
Rij, net als Koen en Leon op de Kumho's.
Bij droog weer erg goed en niet teveel rolgeluid.
Op snelheid (180km/u) voelde het ook goed.
Regen nog niet mee gereden.
Slijtage kan ik ook nog niets van zeggen. Heb ik ze te kort voor.

Ik rij er nog niet op Willem.
Ben er nog niet over uit wat ik ga rijden.
velgen gaan ook eerst naar de dokter alleen even kijken wanneer.

Even voor Eric, ik heb vorig jaar met de goodyears gereden, daar ben ik erg over te spreken, pas toen ze aan max slijtage zaten kregen ze duidelijk minder grip, daarvoor altijd prima. Ook prima band in de bocht en regen.
mijn afweging is momenteel, ga ik voor een band die zich voor mij heeft bewezen of voor wat anders.
daarbij hou ik er ook wel eens een stevige rijstijl op na dus ze moeten ook wel vertrouwen geven.

Tevens ben ik wel benieuwd naar de slijt vastheid van de Michelin's. Iemand ervaring mee?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

marrrcel

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • '96 855 R automaat LPI
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2015 23:48:02 »
Ik heb niet veel vergelijk op een 850, maar ik kan wel iets bijdragen:
Toyo Proxes TR-1: herrie en hoogteslag. Nooit meer. Wel goede grip in nattigheid.
Conti SportContact 5: Goede grip, stil, geen hoogteslag en prijswinnaar in een recente test van de ADAC (jaar vergeten).

Succes met het maken van een keuze.