V70 T-5 bokt tijdens optrekken 3/4 vollast

Gestart door Mrademakers, 02-05-2015 11:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lostimmos

Mijn auto is pas 88.000 km jong, maar wel al 20 jaar oud.. en geen idee of die ooit geflusht is, dus dat staat zeker op de planning.
We hebben eerst even preventief distributie, remmen etc aangepakt omdat de AT voor de rest prima schakelt, toch vermoed ik dat een goede flush en nieuwe olie hem wonderen doet :)

leons850

Het zou mij niets verbazen, ondanks de km-stand dat er nog wel wat onderhoud te doen is
stage 0 topic even door nemen.

Mijn advies zou zijn:
vacuüm slangen en leidingen
ontsteking (rotor/verdeler/kabels)
at flush

En dan nog tonnen gaan genieten. ;D

Helaas is stilstaan ook niet goed voor een auto. :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Mrademakers


Mrademakers

En war betreft de kickdown dat heb ik niet specifiek uitgeprobeerd. Zal ik eens doen.

-D©©©L-

Citaat van: Mrademakers op 04-05-2015 07:11:36
Omdat ik de vorige eigenaar ken

Ik zou bij de tuner eens navragen of men deze wagen eigenlijk wel kent. Mogelijk is er een ECU in deze wagen terecht gekomen die maatgesneden is voor een andere wagen.
Los daarvan, als het wel goed geweest is, dan denk ik eerder aan een Stage 0 probleempje. lees: onderhoud.

Mrademakers


T5-Klaas

#21
Hé dokter,

Qua onderhoud (zoals leons850 en D©©©L "suggereren") kan ik mij niets voorstellen.
De turboslangen, vacuumslangen, carterventilatie, bougiekabels, verdelerkap, bougies zijn tussen 5 á 15 dkm geleden vervangen.
De AT is geflushed door GS Powerflush bij 217648km, en tegelijkertijd van nieuwe ATF (Automatic Transmission Fluid) voorzien.

Om zaken verder uit te sluiten misschien ontsteking nog controleren (die heb ik niet vervangen).
Verder ben ik meer genegen de oorzaak te zoeken in een mogelijk falen van lock-up mechanisme/converter.

Is er nog iemand met meer technisch inhoudelijke kennis die suggesties heeft?

Roffelze,
(T5-)Klaas
855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

pcpg.janssen

Ik ben geneigd om aan electronica te denken: brakke massa, gasklepsensor, nokkenassensor. Dit zijn allemaal dingen die er voor zorgen dat je TCU niet de juiste informatie krijgt om mee te werken.

Heb je de wagen al eens uit laten lezen? Misschien dat je dan een aanwijzing vindt voor een electronisch component dat niet helemaal fris meer is.

leons850

Misschien eens controleren hoe de bobine is?
rotor en verdeler wil ook wel eens problemen geven.
die laatste kun je in ieder geval wel eens vervangen.
bobine zou ik eerst even proberen van iemand die is wat duurder namelijk.

Nokkenas sensor is een potmeter, slijt zo'n ding?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Ja, wel degelijk ! Maar ik verwacht niet dat een ralle nokkenassensor deze storing geeft...

Mrademakers

Als de bobine niet goed meer functioneert zou je toch ook bij rustig rijden problemen verwachten?

-D©©©L-

Citaat van: T5-Klaas op 04-05-2015 16:21:22
Hé dokter,

Qua onderhoud (zoals leons850 en D©©©L "suggereren") kan ik mij niets voorstellen.
De turboslangen, vacuumslangen, carterventilatie, bougiekabels, verdelerkap, bougies zijn tussen 5 á 15 dkm geleden vervangen.
De AT is geflushed door GS Powerflush bij 217648km, en tegelijkertijd van nieuwe ATF (Automatic Transmission Fluid) voorzien.

Om zaken verder uit te sluiten misschien ontsteking nog controleren (die heb ik niet vervangen).
Verder ben ik meer genegen de oorzaak te zoeken in een mogelijk falen van lock-up mechanisme/converter.

Is er nog iemand met meer technisch inhoudelijke kennis die suggesties heeft?

Roffelze,
(T5-)Klaas

Ah, jij bent de vorige eigenaar die deze wagen naar schutten tuning gebracht heeft om te laten tunen ?

-D©©©L-

Citaat van: Mrademakers op 04-05-2015 18:27:36
Als de bobine niet goed meer functioneert zou je toch ook bij rustig rijden problemen verwachten?

NIet per sé.

Wat heb je allemaal al stap voor stap nagezien en uitgesloten?
Je kan hier nog 30 pagina's vullen met "Ja maar, dat kan het niet zijn".

leons850

Citaat van: -D©©©L- op 04-05-2015 18:39:18
Citaat van: Mrademakers op 04-05-2015 18:27:36
Als de bobine niet goed meer functioneert zou je toch ook bij rustig rijden problemen verwachten?

NIet per sé.

Wat heb je allemaal al stap voor stap nagezien en uitgesloten?
Je kan hier nog 30 pagina's vullen met "Ja maar, dat kan het niet zijn".


Mee eens, mijn ervaring met verschillende voertuigen (auto's/motor) is dat dit vaak door de ontsteking komt.
Bobine lijkt me dus een goeie kans hebber.
Massa kabels vervangen kan nooit kwaad.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jurijn R

Citaat van: T5-Klaas op 04-05-2015 16:21:22
Hé dokter,

Qua onderhoud (zoals leons850 en D©©©L "suggereren") kan ik mij niets voorstellen.
De turboslangen, vacuumslangen, carterventilatie, bougiekabels, verdelerkap, bougies zijn tussen 5 á 15 dkm geleden vervangen.
De AT is geflushed door GS Powerflush bij 217648km, en tegelijkertijd van nieuwe ATF (Automatic Transmission Fluid) voorzien.

Om zaken verder uit te sluiten misschien ontsteking nog controleren (die heb ik niet vervangen).
Verder ben ik meer genegen de oorzaak te zoeken in een mogelijk falen van lock-up mechanisme/converter.

Is er nog iemand met meer technisch inhoudelijke kennis die suggesties heeft?

Roffelze,
(T5-)Klaas

???