Dasty ontvetter

Gestart door gero, 13-05-2015 10:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gero

Gisteren bij Dirk nieuwe ashoezen laten monteren.

Ik maak mijn velgen altijd schoon met Dasty ontvetter,je weet wel ruim inspuiten,afborstelen(binnen en buitenkant) en gelijk met water afspuiten.

Maar nu is mijn vraag?  Tast Dasty rubber aan en dan met name de ashoes.



groet

Audy   

-D©©©L-

Als je het geen uren laat zitten, is er niets aan de hand. Wel goed naspoelen, ook rond het ventiel.

V70R^2

Sowieso snap ik niet waarom je dasty ONTVETTER gebruikt voor velgen die vervuilen met remstof/ijzeroxidatie deeltjes en misschien wat teerspetters hier en daar..

Daar zijn andere middelen veel beter geschikt voor..

glenfiddich1983

#3
Citaat van: V70R^2 op 13-05-2015 12:06:26
Sowieso snap ik niet waarom je dasty ONTVETTER gebruikt voor velgen die vervuilen met remstof/ijzeroxidatie deeltjes en misschien wat teerspetters hier en daar..

Daar zijn andere middelen veel beter geschikt voor..

Idd, daar gebruik je velgenreiniger voor.

Hou er wel rekening mee dat als je sterk vervuilde velgen schoonmaakt met velgenreiniger, je mogelijk de wielen opnieuw moet balanceren.

Dit omdat velgen vaak worden schoongemaakt terwijl de wielen nog aan de auto zitten. Er wordt dan alleen wat rondgespoten aan de voorkant van de velg en aan de binnenkant voor zover je er bij kunt, en er hier en daar wat tussen de spaken door gefrunnikt wordt met doekjes of sponsjes om het schoon te vegen. Dan maak je de velg niet gelijkmatig schoon en blijft er op sommige plekken veel of alle vuil zitten, en op andere plekken is het wel weg. Van onbalans moet je dan niet gek op kijken, want vuil weegt best wat, en zeker verder van de naaf af door de centrifugaalkracht.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

scania164

Nou of je nu dasty gebruikt  of velgen  reiniger....maakt ook niks uit

V70R^2

Citaat van: scania164 op 13-05-2015 12:29:59
Nou of je nu dasty gebruikt  of velgen  reiniger....maakt ook niks uit

behalve dat dasty erg schadelijk voor lak is.. milde velgenreiniger is juist ontwikkeld om je lak te sparen, maar het vuil vele malen beter te verwijderen dan simpele zeep.

rpakuypers

Citaat van: V70R^2 op 13-05-2015 12:06:26
Sowieso snap ik niet waarom je dasty ONTVETTER gebruikt voor velgen die vervuilen met remstof/ijzeroxidatie deeltjes en misschien wat teerspetters hier en daar..

Daar zijn andere middelen veel beter geschikt voor..

Dasty werkt beter dan de meest aangeboden velgenreinigers en is een stuk goedkoper  ................

Groet.
Roger

gero

Weet je wat het probleem is van velgenreinigers, ze zijn  zo duur.
Ik heb alle soorten velgenreinigers gebruikt, van Valma ,Merquirs, van duur tot goedkoop toe (kruidvat product), totdat ik Dasty tegenkwam.

Het werkt perfect, en het is goedkoop, maar op de verpakking kan ik niet afleiden of het rubber aantast.

Stel dat het wel rubber aantast , dan was ik de velgen wel met een goedkope autoshampoo, als je dat

regelmatig doet dan heb je ook geen dure velgenreiniger nodig.


elmarconi

--
Autogas Inside . . .

gero


Rob850turbo

Citaat van: V70R^2 op 13-05-2015 12:33:32
Citaat van: scania164 op 13-05-2015 12:29:59
Nou of je nu dasty gebruikt  of velgen  reiniger....maakt ook niks uit

behalve dat dasty erg schadelijk voor lak is.. milde velgenreiniger is juist ontwikkeld om je lak te sparen, maar het vuil vele malen beter te verwijderen dan simpele zeep.

50 / 50 mengen met water

Bouke

Dasty is leuk als je ashoes stuk is en je velg onder het vet zit. Je kan ook je velgen in een sealer zetten, dan kan je met autoshampoo je velgen wassen.

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 13-05-2015 11:31:19
Als je het geen uren laat zitten, is er niets aan de hand. Wel goed naspoelen, ook rond het ventiel.
Eensch !!

cornelis-b

Dasty van de Wybra en Quix van de Action, zelfde product is een ontvetter en remstof is geen vet, ik gebruik het zeker niet op mijn velgen. Ik heb het gebruikt op de BBQ en de gespoten delen werden helemaal mat. Het is bende maar om te ontvetten werkt het super. Velgenreiniger van de Action werkt naar behoren en na insprayen 5 minuten laten inwerken en dan met een velgenborstel de boel met water goed borstelen en vooral goed naspoelen. Velgenreiniger van de Action is goedkoper dan Dasty.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Je gooit je frikandellen toch ook niet in de frituur met motorolie, op het eerste gezicht lijkt het te werken, tot je het proeft/ziet/snapt  ;D

Citaat van: gero op 13-05-2015 13:08:42
Weet je wat het probleem is van velgenreinigers, ze zijn  zo duur.


1 maal schoonmaken met:



Citaat van: Bouke op 13-05-2015 13:39:01
Dasty is leuk als je ashoes stuk is en je velg onder het vet zit. Je kan ook je velgen in een sealer zetten, dan kan je met autoshampoo je velgen wassen.

dan poetsen en zoals bouke zegt een sealant erop, hoef je daarna enkel je rest sopje te gebruiken om je velgen schoon te houden.

Een auto schoonmaken/ onderhouden is een wetenschap, dasty is niet geschikt voor je velgen (tenzij eenmalig ivm de eerder genoemde gescheurde ashoes), dus gewoon niet doen..