service lampje resetten..

Gestart door Volvo comfort, 15-02-2005 07:07:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Volvo comfort

#30
Het gekke is dat het iemand anders met een wagen uit 98 wel lukt om hem te resetten.

vreemd :-\

Zouden ze dan toch verschillende computers in wagens van hetzelfde bouwjaar zetten

Amazon

Bij mijn 99-er, die ergens eind '98 van de band gerold is MY99, heb ik de methode die Kooz beschrijft uitgeprobeerd.

In één keer goed!!!

En dat terwijl mijn garage die beschikt over de originele Volvo apparatuur en universele apparatuur van Bosch het niet voormekaar krijgt om te resetten, laat staan de OBD-II uit te lezen.

Wat mij betreft een perfecte tip! ;D
Bigger and better!

elmarconi

Lees nog een reset-variant op problemcar.nl:

zet het contact op stand 1.
1 druk het pinnetje van de dagteller in en zet hem op nul.
2 hou het pinnetje ingedrukt en zet het contact in stand twee.
3 wacht net zo lang tot dat het bericht weg is.

Voor een S80 is het:
--make sure trip meter is in position T1.
--put key in position I.
--press & hold trip until miles zero out.
--while still holding down trip, move key to position II.
--when original mileage on trip returns, release trip.
--turn key to off "O".
--turn car on
--
Autogas Inside . . .

denkweb

en zo zijn er nog 5 varianten voor diverse bouwjaren...

b0nkolok

Ik heb er een zwart stukje tape voorgeplakt. Service-melding verdwenen!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

GeertG

#35
Model 04/1995 2.5i,10v :
Ik heb het ook zelf geprobeerd (met hulp van mehn en indirect ludo) door de combinatie 4-1-5-1, stekkertje in A7. Eerst bleef hij een storing geven. Nadat deze was gereset en geen storingen te zien waren lukte het nog niet.
Moest even een pakking halen voor olievuldop bij dealer in Geleen en gevraagd om het lampje te resetten. Er werd meteen een monteur opgetrommeld. Probeerde het eerst op bovenstaande methode (moet dus eigenlijk wel lukken) maar volgens hem was drukknop niet echt goed (terwijl wel de storing gereset kon worden .......). Vervolgens apparaat eraan en was het zo gepiept (kosteloos, terwijl ik daar niet ga voor onderhoud).
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

bert_jansen

kan het lampje van een s40 ook op deze manier gereset worden?

bert
GBJ

animalT5R

#37
als deze ook OBD I heb,is dit volgens mij wel mogelijk.
zie net(ludo was me voor en weet hier iets meer vanaf) dat het n iet kan ;) ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ton

Ik heb van de week gewoon een resett tool gekocht, voor mijn '96 er 850 met een Bosch LH3.2-Jetronic systeem. Uitlezen (en resetten) met een kabel (maakt niet uit welke want heeft niet de draden op de juiste plaats zitten voor de bekende protocolen) en een notebook was tot op heden (nog) niet gelukt.
Eerst had ik een verkoper die zelf al aangaf dat het niet ging lukken nadat hij mijn specificaties had gecontroleerd. Een ander verkoper zij: "Probeer maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkte, maar eens moet de eerste keer zijn". Ik had met deze verkoper afgesproken dat ik de resetter terug kon sturen als hij niet werkte. Maar na ontvangst zag ik dat alle pinnetjes waren aangesloten, en dat het gewoon werkte. Er zat ook een duidelijk Nederlandse beschijving bij.

Voor verdere info stuur maar een PB.

maxime

Citaat van: elmarconi op 20-08-2005 21:59:16
Lees nog een reset-variant op problemcar.nl:

zet het contact op stand 1.
1 druk het pinnetje van de dagteller in en zet hem op nul.
2 hou het pinnetje ingedrukt en zet het contact in stand twee.
3 wacht net zo lang tot dat het bericht weg is.


Geldt deze ook voor een 850 TDI '96?

Heb de eerdergenoemde versie ook eens geprobeerd maar dat haalde niks uit.

Misschien dat dat stukje tape niet eens zo'n slecht idee is. :)
Zoef!!!

willow

Ook mijn service lampje bleef branden, alles gelezen op het FORUM toch maar naar de VOLVO-DEALER geweest ( van de veen in nijverdal) alles gereset, het was totaal gratis, de tape er maar weer afgehaalt.

Groeten van willow ( Paul ) een voorspoedig 2006 allemaal

Huit

#41
Vanavond servicelampje gereset met 4-1-5-1 combinatie en het werkte. Echter, pas bij een 2e poging. Bij de 1e poging had ik de motor uitgezet en daarna pas het stekkertje eruit gehaald. Dat werkte dus niet; moest andersom, eerst stekkertje eruit en dan motor uit.

mehn

Citaat van: Huit op 29-12-2005 23:09:36
Vanavond servicelampje gereset met 4-1-5-1 combinatie en het werkte. Echter, pas bij een 2e poging. Bij de 1e poging had ik de motor uitgezet en daarna pas het stekkertje eruit gehaald. Dat werkte dus niet; moest andersom, eerst stekkertje eruit en dan motor uit.

Dat is dan toeval geweest, want dat maakt niets uit. Vandaag toevallig nog gedaan  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Huit

Citaat van: mehn op 29-12-2005 23:11:14
Citaat van: Huit op 29-12-2005 23:09:36
Vanavond servicelampje gereset met 4-1-5-1 combinatie en het werkte. Echter, pas bij een 2e poging. Bij de 1e poging had ik de motor uitgezet en daarna pas het stekkertje eruit gehaald. Dat werkte dus niet; moest andersom, eerst stekkertje eruit en dan motor uit.

Dat is dan toeval geweest, want dat maakt niets uit. Vandaag toevallig nog gedaan  ;)

Hmmm... het is een duistere kwestie  ;)

Het het trouwens ook mogelijk om dingen te vernaggelen als je per ongeluk de verkeerde code intoetst?

thuur

Duister is het wel, maar geen zorgen: de kans dat je toevallig een verkeerde code ingeeft en daardoor iets wijzigt is nihil. En dan nog: je kunt niet bijzonder veel wijzigen ;)


Gr 8)