Klik-klak in aandrijflijn.. DMF? en hoe erg is dit?

Gestart door 626Ronin, 18-06-2015 13:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

626Ronin

ik hoor al een tijdje een klik-klak bij lastwissel, vooral in de lagere versnellingen.
eerst dacht (hoopte) ik dat het de schakelarm bovenop de bak (vooruit-achteruitbeweging van de pook) was, die tikte ook behoorlijk als ik hem optilde en weer liet vallen, maar inmiddels weet ik beter..
soms hoor ik ook een enorme "kreun" bij rustig op de koppeling wegrijden..
als ik een paar keer lomp/sportief wegrij blijft dat een tijdje weg, maar de laatste tijd is het steeds sneller terug..

de motor draait niet, 1e versnelling ingeschakeld, ik trek resp. duw de auto voor- en achteruit:
https://youtu.be/rTuDopsUcF4
of hoor ik spoken en is dit normaal?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

henry classic v70

#1
Filmpje is te zien, lijkt net of je ergens langs heen schaaft maar snap je uitleg niet goed wat betreft:

Citaat van: 626Ronin op 18-06-2015 13:50:46
hier trek ik in z'n 1 de auto voor-en weer achteruit en dan hoor je de klik-klak..

:eusa_think:
.. volgens mij is het dit
Motor draait niet en je hebt 'm in de eerste versnelling staan.
Dan duw en trek je de wagen voor en achteruit...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Volvoboy

Dat geluid maakt die van mij ook en ik heb geen DMF. Geluid komt uit de bak denk ik.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

626Ronin

#3
Citaat van: henry classic v70 op 18-06-2015 14:12:01
:eusa_think:
.. volgens mij is het dit
Motor draait niet en je hebt 'm in de eerste versnelling staan.
Dan duw en trek je de wagen voor en achteruit...

ja, dat bedoel ik.. (dus snap je het wel..) ;D

@The Volvoboy: en dat doet ie al lang?

dank voor de antwoorden en opmerkingen so far!
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

henry classic v70

Citaat van: 626Ronin op 18-06-2015 14:22:58
Citaat van: henry classic v70 op 18-06-2015 14:12:01
:eusa_think:
.. volgens mij is het dit
Motor draait niet en je hebt 'm in de eerste versnelling staan.
Dan duw en trek je de wagen voor en achteruit...

ja, dat bedoel ik.. (dus snap je het wel..) ;D

@The Volvoboy: en dat doet ie al lang?

dank voor de antwoorden en opmerkingen so far!

Nadat ik het ging visualiseren wel...  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Volvoboy

Citaat van: 626Ronin op 18-06-2015 14:22:58
Citaat van: henry classic v70 op 18-06-2015 14:12:01
:eusa_think:
.. volgens mij is het dit
Motor draait niet en je hebt 'm in de eerste versnelling staan.
Dan duw en trek je de wagen voor en achteruit...

ja, dat bedoel ik.. (dus snap je het wel..) ;D

@The Volvoboy: en dat doet ie al lang?

dank voor de antwoorden en opmerkingen so far!

Jep. Die van m'n vader doet het ook al sinds we hem hebben (145.000km). Volgens mij gewoon een producteigenschap.

Dat 'gekreun' als je met weinig toeren wegrijdt heb ik ook sinds kort. Ik vermoed een motorsteun...?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

626Ronin

die kreun (hele straat wakker, leek op een zware variant van piepende rem) hadden twee andere auto's die ik proefreed ook (andere classic en een v40 2.0t) tòt ik de koppeling ging "testen", daarna was het weg..
deze had het niet, tot van de winter (koude?, roest?)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

The Volvoboy

Denk toch dat we beide een andere 'kreun' bedoelen ;D Wat jij beschrijft heb ik absoluut geen last van... (zou ook niet mogen met een nieuwe koppeling denk ik :eusa_shifty: )
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

626Ronin

maar is dat dmf bij jou dan vervangen? zou er wel opzitten òf?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

-D©©©L-

Citaat van: 626Ronin op 18-06-2015 13:50:46
ik hoor al een tijdje een klik-klak bij lastwissel, vooral in de lagere versnellingen.
eerst dacht (hoopte) ik dat het de schakelarm bovenop de bak (vooruit-achteruitbeweging van de pook) was, die tikte ook behoorlijk als ik hem optilde en weer liet vallen, maar inmiddels weet ik beter..
soms hoor ik ook een enorme "kreun" bij rustig op de koppeling wegrijden..
als ik een paar keer lomp/sportief wegrij blijft dat een tijdje weg, maar de laatste tijd is het steeds sneller terug..

de motor draait niet, 1e versnelling ingeschakeld, ik trek resp. duw de auto voor- en achteruit:
https://www.facebook.com/ivo.kraaier/videos/vb.100000616397307/952014128162458/?type=2&theater&notif_t=video_processed
of hoor ik spoken en is dit normaal?

Type auto ? Welke motor ?
Filmpje is niet te bekijken.

626Ronin

link aangepast, V70 classic van 2000, b5244S2 motor (20V maar 140 PK)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

The Volvoboy

Citaat van: 626Ronin op 18-06-2015 15:47:00
maar is dat dmf bij jou dan vervangen? zou er wel opzitten òf?

Nope, ik heb geen DMF ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

-D©©©L-

Een klapperend twee-massa vliegwiel hoor je vooral als de motor onbelast (bak neutraal) en laagtoerig loopt.
Met de heen en weer trek test (filmpje is nog steeds niet te bekijken) controleer je vooral alle andere spelingen in de aandrijflijn.
Homokineten, fuseekogels, schokbrekers, splines van de aandrijfassen, speling in de bak, en speling op de motorsteunen/reactiearmen etc. 

626Ronin

dank voor je uitleg, maar filmpje is niet te bekijken? waar kijk jij op/mee? er zijn er toch al twee die het bekeken hebben?..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

cornelis-b

Als ik probeer het filmpje te bekijken krijg ik:

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien