Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Klinkt bekend, mijn nieuwe knakte na montage moertjes aangedraaid en weg was de knak.

BBS

Of de moertjes zitten vast en hij komt er in delen uit..... :o ;D
Volvoloos....

hilko73

Zoiets verwachtte ik bij de mijne ook. Nooit gedacht om dat eerst te beoordelen, gezien het lawaai verwachtte ik echt een kapotte deurvanger.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Ach, het is een weblog.

Even niet over auto's.
Mijn echtgenote en ik hebben een nieuwe woning gekocht. Een watervilla, om precies te zijn, op een mooie plek in Den Haag. Recht tegenover het Zuiderpark.
We zijn er heel blij mee, voordat we zeker wisten dat we het konden kopen waren we ruim 8 weken verder. Tegelijkertijd hebben we ook onze huidige woning weten te verkopen, alles bij elkaar iets waar je behoorlijk grijze haren van krijgt.

Inmiddels wordt er druk gewerkt in de boot, zoals we het zelf graag noemen.
Hier een sneak preview van de werkzaamheden tot nu toe. Ik zal het album regelmatig aanvullen met nieuwe foto's.

https://photos.app.goo.gl/Dd6Edf47HY8ZyazZA

OP 17 juni is de definitieve verhuizing en voor die tijd is er nog enorm veel te doen. Leuk, maar wel ietwat stressvol.
Op 19 juni is de overdracht van onze huidige woning en dan ronden we een aardig stukje af.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

BBS

Gefeliciteerd Hilko met zo'n mooie woonboot. :eusa_clap:

Leuk man zo'n woonboot! Behoorlijke oppervlakte ook zo te zien op de foto's...
En je hebt tenminste je huis al verkocht. Levert onder stress op dan wanneer je hem niet kwijt zou kunnen raken.....
Volvoloos....

hilko73

Bedankt!.

We gaan van 94 m2 naar 130 m2, dus dat is nogal een verschil. Onze huidige woning valt in de starterscategorie en was binnen 2 weken verkocht, had ook enorme belangstelling.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Leuk, gefeliciteerd! Is er nog een beetje plek voor de deur loopplank om de volvo te parkeren?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Demon

Gefeliciteerd!!!

Lekker dobberen op het water.

hilko73

Citaat van: volvobug op 28-05-2020 10:10:38
Leuk, gefeliciteerd! Is er nog een beetje plek voor de deur loopplank om de volvo te parkeren?
Als je op tijd bent 's avonds wel. Uiteraard met vergunning.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit.

knoertS70

Gaaf man. Dat zou ik ook wel willen.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon


hilko73

Vandaag zowaar weer even iets aan de V70 gedaan: bougies vervangen.
Ik heb de auto inmiddels zo'n 35000 kilometer in bezit en in mijn bezit de bougies nog niet vervangen. Wordt tijd, zou je zeggen, ook in verband met LPG gebruik.
Setje originele bougies besteld en aan de gang... Kon ik alle 5 de bougies met de hand losdraaien  :eusa_shhh: Juist.
Er kwamen Bosch iridium bougies uit die nog lang niet versleten waren. Zagen er zelfs zo goed uit dat ik ze maar bewaard heb. Ze kunnen vast nog 25.000 kilometer mee. Maar vervangen heb ik ze dus wel. Ook even gauw een blik geworpen op verdeler, rotor en kabels maar dat ziet er allemaal prima uit.

Verder gaat de wagen morgen naar de garage voor gewoon onderhoud, plus remmen en remvloeistof compleet nazien/vervangen en EINDELIJK een nieuwe kachelradiateur. Daarna moet ie, compleet met nieuwe APK, wel weer even verder kunnen. Garage? Ja, garage. Door alle verhuisperikelen heb er echt helemaal geen tijd voor om alles zelf te doen. Overigens heb ik totaal geen klagen over de auto, die doet het perfect. Inmiddels staat te kilometerstand rond de 587.000 kilometer.
Zelfs de airco doet het nog steeds, nu 3 jaar na reparatie en afvullen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)