Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Dat van die achterbankverwarmingsstekker in de middenconsole herken ik wel, https://volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1505502.html#msg1505502.

Sterkte maar weer met de rug!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hilko73

De lol van een schadevrije voorkant was van korte duur. Een witte streep ontsiert de voorbumper alweer, wederom aan de linkerkant, en ook net het uitgedeukte scherm heeft eronder te lijden gehad. Uiteraard weer veroorzaakt door een analfabeet met een adres op Nieuw Eikenduinen...

Nu weet ik weer waarom ik lichte schades meestal maar laat voor wat ze zijn.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon


hilko73

Met de regen van de afgelopen dagen heb ik gemerkt dat het linksachter in de bagageruimte nogal nat wil worden. De druppels staan op de D-stijl, ter hoogte van het speakerrooster. Is dan het meest waarschijnlijk dat de afdichting rond de achterlichten niet meer lekker is, of zal het toch eerder het rubber rond de achterklep zijn?
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Timo

Bij mij was het de rubber die op de achterkant van het dak gekit zit die lekte.
Deze los gehaald en opnieuw gelijmd en is terug droog.

Voor zover ik weet is deze rubber niet meer leverbaar.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: hilko73 op 08-10-2020 11:11:11
Met de regen van de afgelopen dagen heb ik gemerkt dat het linksachter in de bagageruimte nogal nat wil worden. De druppels staan op de D-stijl, ter hoogte van het speakerrooster. Is dan het meest waarschijnlijk dat de afdichting rond de achterlichten niet meer lekker is, of zal het toch eerder het rubber rond de achterklep zijn?

He, dat heb ik ook af en toe. 'k Zal dat rubber eens nalopen, al heb ik die in het verleden al eens vernieuwd. Druppels kwam bij mij uit het luidsprekerroosterje.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

jas

Citaat van: hilko73 op 08-10-2020 11:11:11
Met de regen van de afgelopen dagen heb ik gemerkt dat het linksachter in de bagageruimte nogal nat wil worden. De druppels staan op de D-stijl, ter hoogte van het speakerrooster. Is dan het meest waarschijnlijk dat de afdichting rond de achterlichten niet meer lekker is, of zal het toch eerder het rubber rond de achterklep zijn?

Bij mijn R kwam ik er achter dat ik zo'n vaste achterruit naar buiten kon duwen... hierdoor ook nat onderin de bagageruimte.

Chris

Citaat van: jas op 10-10-2020 20:38:41
Bij mijn R kwam ik er achter dat ik zo'n vaste achterruit naar buiten kon duwen... hierdoor ook nat onderin de bagageruimte.

Idem hier.. het druppelt wat. Niet drijfnat, maar moet er wel wat mee. Ruitje RA zit wat los.

hilko73

Ik ben er nog niet uit. Rubber heb ik schoongemaakt en de ruiten lijken allemaal goed vast te zitten. Als ik de oorzaak achterhaal zal ik het uiteraard mededelen hier.

Verder nieuws ( ;D ); ik had het LPG filter vervangen omdat het er al ruim 20.000 kilometer inzat. Echter, met het nieuwe filter kreeg ik problemen: de motor sloeg telkens af na even stationair te hebben gedraaid, soms zelfs bij afremmen voor bochten. Aangezien het filter vervangen het laatste was wat ik eraan had gedaan moest daar het probleem wel liggen (op benzine geen problemen). Dus maar weer een filtertje gehaald en geplaatst, en tot nu toe geen problemen meer gehad op LPG. Wel vindt de motor het fijn om een paar dagen op BP Ultimate gereden te hebben. Hij liep al goed op benzine, nu nog beter.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

#624
Het lek is gevonden. Het komt langs het rubber dat de doorvoer het linkerscharnier van de achterklep moet afdichten. Ik heb alle achterkleprubbers grondig schoongemaakt en de ergste lekkage is nu verholpen, maar het blijft nog niet helemaal droog. Het rubber dat om het scharnier heen zit moet eigenlijk vervangen worden, maar zover ik kan zien zijn die niet meer verkrijgbaar. Nog maar eens kijken of een lik vaseline nog zoden aan de dijk zet.

À propos, verkrijgbaarheid: Ik wilde de startschakelaar vervangen. Ik had al een tijd geleden een nieuwe startschakelaar gekocht en die op voorraad gelegd, wetende dat de startschakelaar van mijn auto niet zo best meer is. Dus de stuurkolom maar even vrijgemaakt en de oude schakelaar eruit geschroefd. Blijkt dat dezelfde schakelaar te zijn als van een 850.



Leuk, maar die had ik niet gekregen bij de dealer. Op VIN hadden ze namelijk het nieuwe type startschakelaar besteld.



Dus maar en nieuwe startschakelaar besteld bij de dealer, nu uitdrukkelijk één van een 850. Zegt de magazijnmeneer nog: "maar volgens ons systeem klopt het onderdeel dat u gekregen heeft wel!". Ik: "Ongetwijfeld, maar in het echte leven zie ik hier toch echt een andere schakelaar..."

Affijn, als er nog iemand een startschakelaar zoekt voor z'n x70 Classic met bouwmaand NA januari 1998: ik heb er nog een :)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Nieuwe startschakelaar gemonteerd. Werkt zoals je zou verwachten.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

de Boeing

Fijn!

en ja, bij dealer wordt de kans dat je iemand treft die nog nooit een 850 heeft gezien steeds groter...

volvobug

Citaat van: de Boeing op 28-10-2020 20:21:01
Fijn!

en ja, bij dealer wordt de kans dat je iemand treft die nog nooit een 850 heeft gezien steeds groter...

Ik bof, de onderdelenman bij de Volvo vestiging waar ik mijn spullen haal is een van de vorige eigenaren van mijn R  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hilko73

Getting there:



Nog 10.000 kilometer voor de magische 6 ton. Het gaat wat trager allemaal, mede door Corona.
De auto houdt zich redelijk goed. Van de week de LPG installatie opnieuw gecalibreerd en de foutcodes van het motormanagement gewist. Af en toe was de V70 wat narrig, vooral met wegrijden vanaf stationair toerental. Ik denk eigenlijk dat m'n LPG injectoren hun beste tijd wel gehad hebben, in combinatie met iets te grote nozzels (2,4mm ipv 2,2mm). Hoe-dan-ook, op het moment rijdt het allemaal weer prachtig.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Mooie km stand! Felies!