Nou, dat was leuk zolang het werkte. Na zo'n 6 keer prima open en dicht gaan met de ab weigerde de boel weer.
Vandaag lekker weer, dus maar weer opnieuw met de Classic aan de gang.
Eerst het linker portier weer opengehaald om te kijken wat er loos was. Maar het stukje plastic zat nog gewoon op z'n plek. Dus rechts maar open gemaakt en daar ook een stukje plastic tussen de aanslag en de switch aangebracht. Helaas, nog steeds geen ab. Van de week ga ik de achterportieren doen, nu even geen zin in.
Wel wat andere zaken gedaan:

Dit hoort niet zo, en dus een nieuw knietjes geplaatst. Ik verwacht met name een beter werkende cc hiervan, verder doet de motor wat ie doen moet.
Getuige ook de staat van de gasklep:

Ik heb de klep schoongemaakt toen ik de LPG installatie verving, nu ruim 40000 kilometer geleden. En hij blijft schoon, dus ik heb óf geen overmatige carterdruk óf mijn carterventilatie is verstopt. Gezien het minieme oliespoortje neig ik naar de eerste gedachte

Dan heb ik de buitentemperatuursensor eens opgezocht. Na een koude start gaf de buitentemperatuurmeter normale waarden, maar als de motor op temperatuur komt werden die waarden allengs hoger. Ergo: sensor niet op de juiste plek. Kostte wat moeite, maar één of andere Rupert heeft de sensor direct naast de radiateur gelegd, zo'n beetje onder de accustandplaats. Ja, dat verklaart wel wat. De sensor hoort achter het linker bumperrooster te zitten en daar zit ie nu dan ook weer, netjes op z'n plek geklikt.
Tot slot heb ik de achterklepbekleding opnieuw gemonteerd, met een daarvoor bedoeld reparatiesetje. Helaas was dat al eens eerder gedaan en één van de ophangpunten bleek definitief gebroken. Die maar gelijmd, en de achterklepbekleding weer op z'n plek gehangen met nieuwe klemmetjes. Voor nu hangt het goed maar ik heb niet heel veel vertrouwen in het geheel. De zoektocht naar óf goede bekleding óf een complete achterklep gaat dan ook gestaag door.