Afslaan motor bij starten met automaat in P

Gestart door ahrab, 01-09-2015 21:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ahrab

Beste forummers,

Vanochtend mezelf voorgesteld en nu al het eerste probleem: vanavond sloeg de Volvo (V70 1999 2.4) met automaat in P bij het starten een paar keer af. Pas bij de vierde poging heb ik hem meteen bij aanslaan van de moter in N gezet waarna de motor wel bleef draaien en ik gewoon weg kon rijden. Weet iemand wat dit kan zijn? Ter info, de nokkenassensor moet ook nog vervangen worden (gepland voor volgende week) - wellicht heeft het daar iets mee te maken? Of met gasklephuis?

Dank voor elke reactie,

Ahrab

de Boeing

eventueel ook even je PNP switch (standenschakelaar) van de automaat nakijken (gaan je achterlichten als je hem in achteruit zet? nee, dan is er wellicht een probleem met deze schakelaar)

ahrab

Net even getest. Bij starten met automaat in P, sloeg motor weer af. Meteen doorschakelen naar N en motor bleef draaien. In R branden de achteruitlichten.

Thanks,

Ahrab

V70 400K+

Het zou even goed toch een vervuild gasklephuis kunnen zijn. Ik moet die van mij regelmatig reinigen en dan gaat starten en lopen uitstekend.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

ahrab

Staat op mijn lijstje om schoon te laten maken (samen met motorreiniging). Dus wellicht toch maar op korte termijn afspraak bij de specialist plannen (ik heb twee linker handen...)

Ahrab

V70 400K+

Geeft niks hoor, met de linkerhand kan je ook een gasklephuis reinigen ;D

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

RoelNL

Even off-topic waarom ga je de nokkenassensor vervangen?

Wat ik bij mezelf nog weet was toen ik mijn automaat nog niet gespoeld deze ook weleens afsloeg waarom geen idee. Toen ik mijn automaatolie vervangen had eigenlijk nooit meer last gehad.
Gasklep schoonmaken kan ook nog wat schelen.

Heb je trouwens een ETM of een gaskabel?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

ahrab

Ik vermoed nog dat de sensor vervangen moet worden. Motorlampje brandt en uitlezen geeft de volgende foutcodes:
- ECM-6400 Variable camshaft - Signal too low
- ECM-640A Variable camshaft - Faulty signal
- ECM-8010 Battery voltage - Charged too long

Ik heb een ETM voor zover ik weet.

Gr. Ahrab

RoelNL

Persoonlijk zou ik eerst een reset doen en kijken welke fouten echt direct terug komen want die sensor is behoorlijk aan de prijs meer dan 200,- nieuw.
Die sensor kan wel te maken hebben met slecht starten, maar dat kan ook te maken hebben met je gasklep.

Misschien als je mogelijkheid hebt eerst is alles goed schoonmaken in en rondom je gasklep en een reset op de computter, de stekker van je nokkenassensor even een paar keer los en vast klikken zodat de contact puntjes weer goed zijn en de signalen normaal kunnen doorgeven. Als dat niet helpt kun je altijd nog je nokkenassensor vervangen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

ahrab

Dank voor de tips. De computer was al gereset en de foutcode kwamen meteen weer terug. Ik ben nu zowie van plan motor en gasklep te reinigen. Daarna weer verder kijken.