kosten preventieve vervanging Waterpomp, Distributieriem,riemspanner/Pompriem

Gestart door vancitroennaarvolv, 23-02-2005 22:16:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vancitroennaarvolv

Hoi allemaal,

in het kader van aankomede aanschaf van een ingereden v70 tdi (waarschijlijk 1997-1999 en 190-250duizend km ranges). Wat moet ik bij twijfel voor bedrag voorzien voor het vervangen van de complete set: Waterpomp, Distributieriem,riemspanner/Pompriem ?

Misschien sowieso idee om sectie aan te maken met onderhoudskosten ervaringen van de belangrijkste reparatieposten.

vancitroennaarvolv

ja 't is ff zoeken waar je zo'n vraag het beste kan neerzetten; vandaar ook de suggestie dit type vragen misschien op een nieuwe plek te bundelen; en hopelijk heeft iemand hier ervarign mee ;-)

Zippo

Je hebt in iedergeval een goeie keuze gemaakt!
Weg met die Citroen! ;D

vancitroennaarvolv

op zicg in 3 jaar een 180000 tevreden kms met een c5 in de lease gemaakt, maar nu ik ga freelancen moet er weer wat anders komen. da's dus even goed zoeken, informeren en afwegen; maar ik kijk er wel naar auto om in een fijne v70 met vag blok te stappen ::)

vancitroennaarvolv

 :o top Ludo, bedabkt; ik ben dus eerder al langs die osting gekomen, maar finaal over het hoofd gezien dat daar een bedrag stond.
dank voor hulp!

Wieke

Als je een V70 koopt die uit de lease komt, dan is die boel al vervangen door de dealer bij, vervanging staat of in boekje (indien aanwezig), maar ook op sticker bij de distributieriem + datum vervangen + km stand. Heb je die problemen niet.


thuur

Citaat van: Wieke op 24-02-2005 08:14:24
Als je een V70 koopt die uit de lease komt, dan is die boel al vervangen door de dealer bij, vervanging staat of in boekje (indien aanwezig), maar ook op sticker bij de distributieriem + datum vervangen + km stand. Heb je die problemen niet.

Nou dat hoeft niet. Collega van mij zat redelijk tegen het eind van z'n contract (nog 10k te gaan) en moest de distributie vervangen hebben. Hij rijdt nu in een leenauto en z'n leasebakkie staat ergens bij een handelaar..... Zonde en dom IMHO. Met nieuwe distributie is die bak meer waard, waarom snappen die financiele p*kken dat niet?? ;)


Gr 8)

vancitroennaarvolv

Da's dus lekker als je die auto bij een handelaar tegenkomt :-[
is zo'n schade duurzaam te herstellen?

thuur

Nou met die auto is verder niets mis. Alleen dat de distributie dringend vervangen moet worden! Nooit risico nemen met de distributie, schade kan onoverkomelijk zijn. Bij twijfel -> vervangen!

Bij een TDI -> inclusief waterpomp ;)

Schade als je riem knapt is meestal funest. Kleppen scheef, gaten in zuigers, beschadigde nokkenas en noem maar op. Ik persoonlijk zou een riem liever op de snelweg kapot rijden dan stationair of zo. Op de snelweg weet je zeker dat je je motor kunt weggooien, bij stationair willen mensen zich wel eens laten verleiden de boel te 'herstellen'. Probleem is alleen dat je niet weet wat er precies kapot is. Ik hoor soms ook wel eens 'je hebt geluk gehad, er is niets beschadigd'.. ::) Leuk, maar dat is echt niet aan te tonen. Verkopen die hap dus.

Daarom is een onderhoudshistorie ook belangrijk als je enige vorm van zekerheid wilt (je kunt nooit in een motor kijken, en je kunt altijd pech hebben denk ik maar). Alles wat kunt uitsluiten, moet je doen ;)


Gr 8)

vancitroennaarvolv

Ja lijkt me helder. nu alleen nog uitvinden wat het kost als de distr.riem wel is gedaan, maar de waterpomp niet; dan kan ik dat in de prijs voor mezelf meecalculeren. :)

Gert

Afgelopen vrijdag waterpomp laten vervangen (bij 240.000 km door de dealer). Kosten incl. montage en btw (volgens opgave, rekening moet ik nog krijgen): € 417,57. Even slikken, maar nu kan 'ie wel weer een tijdje. Riem was bij 212.000 km al gedaan. Als dat nu weer moest, was ik incl. alle rollen volgens de dealer € 215 kwijt zijn geweest.

Gert
Rust roet...

vancitroennaarvolv


mehn

Citaat van: Gert op 26-02-2005 17:17:07
Afgelopen vrijdag waterpomp laten vervangen (bij 240.000 km door de dealer). Kosten incl. montage en btw (volgens opgave, rekening moet ik nog krijgen): € 417,57. Even slikken, maar nu kan 'ie wel weer een tijdje. Riem was bij 212.000 km al gedaan. Als dat nu weer moest, was ik incl. alle rollen volgens de dealer € 215 kwijt zijn geweest.

Dus? De volgende keer tegelijk met de riem doen dus  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bover

Citaat van: vancitroennaarvolvo op 23-02-2005 22:16:11
Hoi allemaal,

in het kader van aankomede aanschaf van een ingereden v70 tdi (waarschijlijk 1997-1999 en 190-250duizend km ranges). Wat moet ik bij twijfel voor bedrag voorzien voor het vervangen van de complete set: Waterpomp, Distributieriem,riemspanner/Pompriem ?

Misschien sowieso idee om sectie aan te maken met onderhoudskosten ervaringen van de belangrijkste reparatieposten.

Net terug van de garage Woolderink te Bornerbroek,
Distributie riemen vervangen 33.03 en 31.05euries, spanrol 48.51, waterpomp65,= en multiriem 29.28 interieurfilter 25,= set remblokken voor 71.60 en 2 remschijven160,= in totaal 463.47 bij km stand 220.000km voor materiaal.
........werkplaats tarief 36,= per uur.

Geen geld toch en ik ben zeer tevreden.......
Vervangen van distributieriemen moet je gewoon op tijd doen. Voor de rest een keer per jaar met een diesel naar de garage. Long life olie en rijden maar. Ik doe 35-40.000km per jaar.
Succes ermee en die Citroen.....NIET DOEN :D :D