casw94 stelt zich voor met de t-5r

Gestart door casw94, 11-10-2015 17:06:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

casw94

hallo mede forum leden,

ik ben nieuw hier en het is dan wel zo netjes om jezelf even voor te stellen lijkt me.
mijn naam is cas woutersen, 21 jaar en kom uit dwingeloo (drenthe) en ben werkzaam op een bloembollen bedrijf.

mijn eerste auto die ik gekocht had was een VW golf 2, heb daar een jaar met veel plezier in rond kunnen rijden zonder dat er eigenlijk ook maar iets aan mankeerde, heb er een keer een lekke band mee gehad. na een jaar moest het autootje voor de apk en die heeft ie niet gehaald.


na de golf kwam er een bmw 518, hier aardig wat problemen mee gehad, raakte veel koelvloeistof kwijt maar kon niet vinden waar weg dus het vermoeden was de koppakking, dus de bmw binnen gezet voor operatie, moest er natuurlijk wel een andere auto komen voor vervoer naar werk (7km verderop) dat werd een audi 80. prima auto voor weinig geld, ook een zeer geschikte auto om mee op natte zandpaden te crossen. tijdens de operatie van de bmw erachter gekomen dat de waterpomp lek was, dus daar moest het koelvloeistof verlies in zitten, nieuwe waterpomp erop en alles weer in elkaar gezet.  toen waren er ineens 2 rijdende auto's op de dam. toen kwam het idee om beide auto's in te ruilen bij een dealer en kijken wat daar zou staan.
en daar stond ie dan! mijn eerste Volvo, een donkergroene s70 met net geen 3 ton op de teller.
 
daar met veel plezier een jaar in rond gereden. echt een fijne auto, wegligging zeer goed. en natuurlijk de heerlijke roffel als je boven de 3000 toeren kwam. dus erg veel km gemaakt en dat jaar, stond gemiddeld elke week de tank weer vol te gooien. elke keer 100 euro erin gooien ging op een gegeven moment toch wel wat zeer doen in de portemonnee , dus de over stap naar een diesel was dan logisch. maar dat moest dan wel weer een Volvo zijn. na een tijdje gezocht te hebben kwam er een redelijk mooie s70 tdi op de dam. deze Volvo had ongeveer 3,5 ton gereden, maar reed nog als nieuw. de automaat schakelde heel erg netjes en soepel, wegligging was zowaar nog beter dan zijn voorganger.
maar na een half jaar ging ik steeds minder km rijden, dus diesel kon niet meer uit, dus werd de zoektocht gestart naar een benzine auto. wat natuurlijk wel weer een Volvo moest gaan worden. naar de optie om een 850 te kopen werd ook gekeken en een kameraad stuurde mij een linkje van een 850 t-5r. dezelfde avond gaan kijken en niet veel later werd de knoop doorgehakt en werd de tdi omgeruild voor de t-5r.


wat een monster auto is het toch, ligt wel heel wat stugger op de weg, maar dat moet je maar voor lief nemen.
wel zijn er een aantal dingen die eraan moeten gebeuren;
carterventielatie vervangen
remblokken voor
automaatbak spoelen
remblokken achter
kachelventilator werkende maken
stuur met ducktape vervangen voor eentje zonder tape
auto van voren een klein beetje verhogen

als er tijd, zin en geld voor is de volgende dingen;
echt goed poetsen
kleine deukjes uitdeuken
bekleding weer netjes maken bij dakluik.




Boeijke

Welkom Cas.

Leuk autoverleden ondanks je 21 jaar.
Kenteken van deze komt me ergens bekent voor. Misschien ex-forum auto?
En even de puristen voor zijn. Het is T-5r  ;)

Veel plezier ermee.

Willem

casw94

#2
dankjewel,

klein foutje :eusa_wall:, heb het maar meteen veranderd.

zou leuk zijn als er wat meer over de auto bekend zou worden, want ik heb helemaal niks van de auto
zelfs geen enkele factuur

Jans Duiven

Van harte met je aanwinst!


Hans
(Drenthe, Nijeveen)

Boeijke

Stuur eens een PB naar spin.
Die weet van veel T-5ren wel wat meer.

LenT-5R

Citaat van: casw94 op 11-10-2015 17:06:09

wel zijn er een aantal dingen die eraan moeten gebeuren;
auto van voren een klein beetje verhogen


Je gaat een T-5R toch niet verhogen ?  :eusa_naughty:

casw94

Citaat van: LenT-5R op 11-10-2015 17:46:54
Citaat van: casw94 op 11-10-2015 17:06:09

wel zijn er een aantal dingen die eraan moeten gebeuren;
auto van voren een klein beetje verhogen


Je gaat een T-5R toch niet verhogen ?  :eusa_naughty:
liever niet nee, maar vind ik nu te laag bij de grond zitten. voor het oog wil ik em zeker niet verhogen. vind het juist mooi zoals het nu is, maar sommige drempels zijn niet harder als stapvoets te nemen

Lammert

Op de foto moeilijk te zien, maar wellicht is hij al verlaagd. Als je een foto van de zijkant neemt nn de bandenmaat vermeld dan zijn er vast forummers die er iets zinnigs over kunnen zeggen.

Oh, en welkom natuurlijk!

Thys

Ha, daar is 'ie!

Welkom vanuit Uffelte dus :D Het zijn niet per sé de meest comfortabele auto's op al die klinkerwegen die hier in de omgeving liggen, mijn R doet het ook beter op een glad stuk asfalt en een echte drempelridder zal het nooit worden.

portlock

Hoi welkom Cas,

mijn wagens zijn ook niet super fijn met die klote wegen hier hoor ;D
Heb je niet meer fotos van de auto?

Gr tiego
(Wapserveen)
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

thovolvo

Hoi Cas!

Tof dat je lid bent geworden op het forum. Grappig dat ik je tegenkwam!
Mooi (volvo) verleden heb je al :D

Er is veel kennis beschikbaar hier en bij jou in de omgeving (een portlock ;) ), dus als je mensen zoekt om mee te sleutelen of tips dan ben je op het juiste adres!