lampje koelvloeistof peil gaat branden

Gestart door blauweroffel, 06-12-2015 13:55:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Citaat van: cornelia op 25-07-2017 20:42:06
De fan slaat pas aan als ik de stekker van de sensor er uit trek doe ik de stekker weer terug slaat de fan uit. Ik heb 2 sensoren erop gedaan en steeds het zelfde is er nog ergens een sensor voor de koeling?
Welke sensor heb je gewisseld?

cornelia

Die van de koeling die onder de thermostaat zit

haasje

sorry, maar kan het niet meer volgen, je hebt het over je koelvloeistofniveau, trekt volgens mij de stekker van je temperatuursensor los (waardoor de fan gaat draaien) en hebt het vervolgens weer over de dop.

Het niveaulampje gaat branden door de sensor in je tankje. Het wegzakken van je niveau komt door een luchtbel ergens in je systeem. Mijn ervaring is ontluchten gaat het makkelijkste door de motor warm te laten draaien zonder dop, op het moment dat de thermostaat open is en de radiator goed warm is (je hoeft niet op aanslaan van de fan te wachten, maar dan weet je wel zeker dat alles heet is) motor uitzetten en compleet laten afkoelen, hierna bijvullen indien nodig en de dop erop.

cornelia

Ik heb net een nieuwe expansie dop erop gedaan de oude was kapot dus gelukkig komt mijn koelvloeistof weer op pijl.
Alleen nu slaat mijn fan niet aan op de goede temperatuur alleen als ik de stekker los haal van de temperatuur sensor.
Ik reed de auto warm echt warm en normaal moet de fan aanslaan maar dat doet hij niet

haasje

tijdens het rijden zal (zeker met deze temperaturen) je fan niet aanslaan. je zult het stilstaand moeten doen en zelfs dat kan lang duren met deze auto's

)()()sT

Nou, de fan van mijn R draait met veel binnendoor rijden nu ook wel hoor.
Maar bv. ook met ontluchten (en wél wachten tot ie aanslaat) duurt het echt heel lang :)

cornelia

Hoe ontlucht je het systeem eigenlijk
Doet hij dat niet automatisch?

UserID6342

Met alles respect, lees je wel wat er geantwoord word ??  Je kunt o.a. ontluchten op de methode zoals Erwin (Haasje) omschrijft, maar je kunt ook ontluchten met de dop erop, wachten tot de fan aanslaat (kan erg lang duren), wachten tot hij iets is afgekoeld, dop voorzichtig losdraaien, bijvullen tot iets over max en dop er weer op.

cornelia

O ja je hebt gelijk
Supper ga ik doen dank je

cornelia

Nou alles gedaan met de info van jullie helemaal top
Het waterniveau blijft nu perfect en de thermostaat gaat op de goede temperatuur open en de fan slaat ook op de goede temperatuur aan perfect.
Maar dat uit lampje blijft branden iemand dat ooit meegemaakt?
Ik hoor graag van jullie mvg

volvobug

Citaat van: cornelia op 27-07-2017 20:06:18
.....
Maar dat uit lampje blijft branden iemand dat ooit meegemaakt?
Ik hoor graag van jullie mvg

Niveausensor defect, stekker niet goed aangesloten of vlotter in reservoir blijft hangen.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Of de stekker vergeten te koppelen...

volvobug

Citaat van: KIM op 27-07-2017 20:52:11
Of de stekker vergeten te koppelen...

Is toch een soort van niet goed aangesloten  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelia

O ja onder het reservoir zit een stekker.
Top ik ga dat nakijken dank jullie wel

Blok70

Ik heb dit (zie ts) ook aan de hand. (dash lampje "niveau te laag" brand, terwijl mijn kvs op peil is, en blijft) en ga de niveau sensor vervangen.

Ik ben zojuist naar de dealer geweest en die had twee sensoropties:
- heb je het oude tankje (weet ik niet) => 9141134 
- heb je het gemodificeerde tankje (nogmaals geen idee) => 30741155
Ik heb beiden gekocht, degene die ik niet nodig blijk te hebben, mag ik retourneren.

Optisch past bij mij slechts de 9141134 (moet hem nog plaatsen). Die andere (3074115) heeft een langere pin/sensor en een andere stekker.

Misschien is het raadzaam je ervan te vergewissen of je tankje is vernieuwd, en dus je wellicht een verkeerde sensor toepast/koopt.