Auteur Topic: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.  (gelezen 2309 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn.

  • clublid 02043777
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
  • Geslacht: Man
  • S60 T-5
850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Gepost op: 23-01-2003 00:15:55 »
Hoi,

ik kan een 1995 850 kopen met 180000 km(nap)op de       teller,het is een Glt uitvoering(zelfde opties) alleen is er 5 jaar geleden en 40000 km geleden een b5234t5 motor en techniek in gemonteerd.De wagen heeft was een 20v met gas ,maar dat is er toen direct uitgehaald,het t5-r blok heeft nu 80000 km gedraaid en alles ziet er super keurig en orgineel uit,alleen opties is er niets aangedaan,zelfs de snelheidsmeter niet (240 km).
Nu is mijn vraag of er in een t5r van 1996 een sperdiferencieel zit,want deze auto heeft geen traxs(?)
Volgens mij is het een ex-klpd auto (wit)
de motor loopt als een zonnetje,en voelt super degelijk aan.De verkoper heeft hem al 5 jaar in zijn bezit.
Ps zou iemand van jullie dit aandurven.
Reacties altijd welkom.
Mvrg M.Hopman
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

Johann

  • Weledeleheer...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11368
  • Geslacht: Man
    • 850RS
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2003 08:33:36 »
Allen de R's hebben een sper.
De T5-R heeft een M56 bak.
Misschien dat je de sticker op de bak nog leesbaar is.
Er zou dan M59 op moeten staan.

Mocht je een goede sleutelaar zijn dan zou je het kunnen overwegen.
Zo niet dan zou ik er met de vingers vanaf blijven.
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

martijn.

  • clublid 02043777
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
  • Geslacht: Man
  • S60 T-5
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2003 18:09:36 »
Hoi,johan

Bedankt voor je reactie,ik werk bij een Volvo dealer als receptionist en een goede vriend van mij heeft daar als monteur gewerkt(dus dat sleutele zal wel loslopen)
Ik heb de 850 gltr vandaag gekocht en wat rijdt die wagen perfect.
Niemand ziet dat het een snelle is,
Ga er vanavond mijn Org,v70r velgen op monteren.
Er komt een orginele verenset op van een R,en ook de verzwaarde stabistangen.   :D
Veerpootbrug staat al in bestelling. ;D
Het is voor mij echt een voorruitgang tenopzicht van mijn 850 glt.Het voordeel is dat deze omgebouwde  lichter is als een orginele 850 t5r,hij gaat als een klpd-auto.

sjips,ik ben compleet geinfecteerd met het 850 virus. ;)
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

Johann

  • Weledeleheer...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11368
  • Geslacht: Man
    • 850RS
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2003 18:53:42 »
Nu moet je alleen opletten dat je diegene die aan de auto moet sleutelen echt alles moet voorkauwen als 't op onderdelen aan komt.
Sommige monteurs nemen het niet zo nauw en kijken alleen naar 't VIN nummer om onderdelen te bestellen en als 't dan fout binnen komt gaan ze het er nog rustig opzetten en later vertellen dat "dat andere onderdeel ook niet goed is..."

Dus let bij reparaties cq zwaar onderhoud goed op dat je je huiswerk doet en zegt hoe 't allemaal in elkaar steekt.

Ik heb ook een Civic 1.5i helemaal overhoop gehaald en er een 1.6i-16V motor in gezet, speciale uitlaat van orginele Honda delen, voortrein van een integra met bredere sporing, remmen van een '91 CRX met klauwen etc.etc.
Heb later deze auto verkocht aan een werknemer bij ons op de zaak.
Hij moest na anderhalf jaar een nieuwe eindemper hebben en toen kwam ie thuis met een van een 1.3 Civic....
Remmen snapten ze niets van en allemaal van dat soort situaties.
Ik heb 'm een hele lijst gemaakt met welke onderdelen waar horen maar de garage wou er geen eens naar kijken want ze wisten wel hoe zo'n Civicje in elkaar stak.
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

martijn.

  • clublid 02043777
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
  • Geslacht: Man
  • S60 T-5
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2003 22:47:56 »
Hallo,

Ik ben net terug heb er nieuwe olie en filter op gedaan en de handrem achter gereinigd(dat ie vorige week door de apk is gekomen??) auto heeft afgelopen jaar rond 3500 km gereden.
Dus olie stonk naar benzine.Ik heb mijn V70r velgen gemonteerd en ik vind de witte kleur nog zo gek nog niet.
Volgende week wordt ie verlaagd,en krijg ik mijn orginele DTM stuk binnen,
Wat een feest is deze wagen,en een banden vreter :P.
Of ik volgende week kom weet ik nog niet, ik kom wel uit roermond dus het zou gaaf zijn wanneer we hier samen konden wegrijden,(kan ik daar meteen lid worden).
Guido ik heb een tijd geleden met jouw gesproken,ik ben die   receptionist met die rode ingevoerde GLT van Volvo Rutten in Roermond,wij hebben toen dat alarm van jouw afgemeld,
ps hoeveel km is het tot Renkum vanuit Roermond.

Mvrg M.Hopman


« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

martijn.

  • clublid 02043777
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
  • Geslacht: Man
  • S60 T-5
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2003 22:50:30 »
Johan,
bedankt, het is echt een plezier om in te rijden,je had al die gastjes moeten zien kijken toen er zo'n wit slagschip hen helemaal zoek reed.

Mvrg Martijn
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

HanH

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2003 09:38:57 »
Ja, en bij een originele t5-r schijnt de carrosserie
stijver te zijn, dus kijk uit dat je met te hard
optrekken de auto niet in elkaar drukt!
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »

martijn.

  • clublid 02043777
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
  • Geslacht: Man
  • S60 T-5
Re: 850 glt  technisch omgebouwd naar t5-r.
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2003 19:25:01 »
Dat een t5-r stijver zou zijn dan een Glt ,is volgens mijn info niet zo,wel zitten er zwaardere stabilisatorstangen onder.
En al zou het zo  zijn de carroserie van een t-5(225pk) is zeker identiek aan die van een GLT,en die tunen jullie toch ook zeker over de 240 pk.
Het ding loopt goed.
En ik wordt zeker lid.
Nu direct ::)
Mvrg M.Hopman
« Laatst bewerkt op: 01-01-1970 01:00:00 door 1050271200 »